Peste 1.000 de oameni primesc mancare calda la cantina Kaufland

Peste 1.000 de oameni primesc mancare calda la cantina Kaufland


Peste 186.000 de portii de mancare calda au fost pregatite la Cantina sociala in primul an de activitate. Initiativa demarata de Kaufland si Asociatia Sansa Ta este o premiera in Romania si, totodata, un exemplu de parteneriat intre societatea civila si mediul privat.

Cantina sociala si-a deschis oficial portile in februarie 2021, cu o capacitate de 700 de portii pe zi. Dupa 6 luni de functionare, ca urmare a cererii din comunitate, capacitatea a fost marita, iar acum, de luni pana vineri, personalul specializat pregateste portii de mancare calda pentru 1.000 de beneficiari pe zi, pe care reprezentantii Asociatiei Sansa Ta le distribuie catre persoane vulnerabile si catre organizatii neguvernamentale partenere, aflate in legatura cu acestea.

 

De la deschidere si pana in prezent, peste 186.000 de portii de mancare au ajuns la persoanele in nevoie. Kaufland Romania asigura produsele necesare pentru prepararea meselor comunitare, iar echipa Cantinei, formata din 17 persoane, asigura preparea meselor, distribuirea acestora si administrarea Cantinei. De asemenea, peste 100 de voluntari s-au implicat in activitatea Cantinei de-a lungului anului, precum si in actiuni dedicate cu ocazia sarbatorilor de Paste si Craciun, pentru pregatirea pachetelor cu mancare cu specific traditional pentru persoanele in nevoie.

 

Proiectul este sustinut de Kaufland Romania de la infiintare, inclusiv pentru functionarea lui de zi cu zi. Pana in prezent, investitia companiei se ridica pana la suma de 470.000 de euro, la care se adauga costurile de operare si cele pentru produsele alimentare.

 

„Pandemia ne-a afectat pe toti, dar in special pe cei care se aflau deja in situatii vulnerabile. O masa calda inseamna mai mult decat valoare ei nutritionala. O masa calda inseamna grija, implicare, conexiune. La Kaufland, credem cu tarie ca implicarea face diferenta si ne straduim sa intindem o mana de ajutor acolo unde este nevoie”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland Romania.

 

„Am inceput cu un sandvis si ceai cald acum multi ani, iar faptul ca acum putem oferi zilnic o masa calda persoanelor defavorizate este implinirea unui vis al asociatiei noastre. La un an de la deschidere, ne bucuram ca am oferit, in cele mai bune conditii, mancare de calitate catre persoane fara adapost, persoane aflate in dificultate si familii fara posibilitati”, a completat Gabriel Ciobotaru, Presedinte Asociatia Sansa Ta.

 

Compania ofera aproximativ 6 tone de produse/luna din categoria de produse cu vanzare accelerata, la care se adauga si produsele de baza necesare pentru realizarea meniurilor, un meniu complet format din felul I, felul II si desert ajungand la 25 de lei. Retetele sunt stabilite zilnic in functie de alimentele disponibile, iar printre preparate s-au numarat atat feluri traditionale, cum ar fi sarmale cu mamaliguta si smantana, ciulama de ciuperci cu ceafa de porc sau gris cu lapte, stafide si scortisoara, dar si preparate inspirate din bucataria internationala, cum ar fi chilli con carne, cotlet de porc marinat in iaurt pe gratar, ratatouille cu carnati de casa sau placinta de mar, scortisoara si sos de vanilie.

 

O parte din alimente provine din stocurile aflate in vanzare accelerata, iar meniul zilnic este stabilit urmarind folosirea optima a tuturor resurselor. In primul an de functionare, aproximativ 72 de tone de alimente au fost salvate de la risipa.

 

Kaufland continua sa fie alaturi de comunitatea locala prin initiativele pe care le sustine. Recent, compania s-a alaturat proiectului Bucataria Comunitara, care functioneaza in cadrul Centrului Comunitar Grivita-Cismigiu, inaugurat recent de Asociatia Carusel. Este vorba de un centru de zi, unde oamenii fara adapost pot lua o masa calda, isi pot face dus si primesc servicii sociale adaptate nevoilor lor.

 

Initiativele fac parte din strategia pe termen lung a companiei. Pana in 2023, Kaufland si-a propus sa reduca cu pana la 50% risipa alimentara din toate magazinele si sa creasca nivelul de constientizare al acestui fenomen si in randul consumatorilor.

 

Totodata, Kaufland si-a asumat sa sustina si sa contribuie la atingerea celor 17 Obiective de Dezvoltare Durabila (ODD-uri) lansate de Organizatia Natiunilor Unite (ONU), pentru a aborda cele mai presante probleme cu care se confrunta societatea la nivel global. Proiectul Cantina Sociala atinge in principal 2 dintre acestea: Fara foamete (ODD 2) si Consum si productie responsabile (ODD 12).



Poti fi interesat si de