Zabka Group a deschis primele magazine Froo in Romania

Zabka Group a deschis primele magazine Froo in Romania


Zabka, unul dintre cele mai mari lanturi de magazine de proximitate moderne din Europa, a inaugurat primele cinci magazine din Romania sub brandul Froo.

Grupul, care detine, printre altele, un lant de peste 10.000 de magazine Zabka in Polonia si Maczfit, o companie lider de catering dietetic, si-a unit fortele cu DRIM Daniel Distributie in februarie anul acesta, preluand pachetul majoritar intr-o companie lider de distributie FMCG in Romania. Froo sunt magazine moderne echivalente cu magazinele Zabka, din Polonia.

 

Zabka Group este un ecosistem all-inclusive de magazine de proximitate, originar din Polonia, cu canale de vanzare atat fizice, cat si digitale. Produsele si serviciile sale sunt folosite zilnic de peste 3 milioane de oameni.

 

Grupul include peste 10.000 de magazine sub bannerul Zabka, magazine automatizate fara angajati Nano, solutii q-commerce si e-commerce si catering dietetic. Compania si-a construit pozitia de lider din 1998, cand a infiintat primul magazin in Polonia. La intrarea pe piata din Romania, Grupul se bazeaza pe o experienta de peste 25 de ani dobandita pe piata poloneza, pe cunostintele despre comportamentul consumatorilor si know-how-ul partenerului sau roman DRIM Daniel Distributie - lider in distributia FMCG in Romania.

 

"Romania este o piata importanta in Europa Centrala si de Est, cu o populatie de peste 19 milioane de locuitori, ceea ce o face a doua cea mai mare piata de consum din regiune. Profilul de consumator similar cu cel din Polonia si perspectivele de crestere pentru piata din Romania au facut din aceasta directie un pas firesc in extinderea Grupului Zabka. Consumatorii romani apreciaza magazinele mici, de proximitate, unde pot face cumparaturi spontane pentru consumul imediat - motiv pentru care Froo se potriveste bine nevoilor lor, sloganul sau fiind «Tot ce ai nevoie, vei gasi la Froo»", a declarat Anna Grabowska, director general Zabka International.

 

O analiza a pietei din Romania si un sondaj realizat de Kantar in randul consumatorilor locali a aratat ca 47% dintre respondentii romani chestionati prefera sa faca cumparaturi spontan sau impulsiv atunci cand timpul le permite. Acelasi grup de respondenti a indicat ca le place sa cumpere alimente din magazinele mici de proximitate.

 

Numele Froo se refera la ADN-ul marcii poloneze, tara din unde provine. Zambetul caracteristic al lui Zabka a ramas in sigla Froo, sub literele RO - pe de o parte, aceasta este o referire la Romania, pe de alta parte. Desi numele lantului este diferit in Polonia si Romania, branding-ul si caracterul marcii au ramas aceleasi.

 

froo3

 

Froo Romania Retail S.R.L., este responsabila de dezvoltarea lantului de magazine din Romania. Acesta isi propune sa sustina antreprenoriatul local, astfel incat magazinele vor functiona sub un model de parteneriat de afaceri. Froo planuieste sa deschida magazine in marile orase din Romania, avand suprafete intre 50 si 70 mp. Fiecare locatie este analizata din punct de vedere al atractivitatii sale pentru clienti, dar si al logisticii si al potentialului de crestere. In prezent, in capitala functioneaza sub bannerul Froo cinci magazine:

 

- Strada Stefan cel Mare, nr 56,

- Calea Mosilor, nr. 300,

- Strada Liviu Rebreanu, nr. 13,

- Strada Nerva Traian, nr. 14,

- Strada Soseaua Giurgiului, nr. 103.

 

"In prima etapa am deschis magazine in formula friends&family, ceea ce ne-a permis sa testam solutiile IT, sortimentul si solutiile logistice. Am deschis apoi puncte de testare pentru clienti. Le-am cerut parerile si perceptiile despre magazinele noastre. Ne angajam sa raspundem nevoilor clientilor nostri cat mai bine posibil, motiv pentru care ne imbunatatim constant procesele si oferta. Suntem constienti ca mai avem multe de invatat, dar datorita cooperarii in cadrul Grupului si experientei pe care DRIM Daniel Distributie o are pe piata locala, putem oferi clientilor o noua experienta de cumparaturi", a spus Radu Trandafir, director general, Froo Romania Retail S.R.L.

 

froo3_1

 

In magazinele lantului Froo, peste 80% din sortiment este format din marci romanesti cunoscute si apreciate si marci internationale provenite de la furnizori romani. Urmand exemplul pietei poloneze, Froo ofera si produse private label - gama include sandvisuri Tommy Bites, produse de pranz Good Soul si bauturi Barefruit. O gama larga de gustari calde, cum ar fi hot dog sau cartofi prajiti si cafea sunt, de asemenea, disponibile in toate magazinele, care opereaza sub bannerul Froo Bistro.

 

In toate magazinele, clientii pot returna ambalajele produselor acoperite de sistemul de depozit - cu o capacitate de 0,1 - 3 litri. Automatele de colectare (RVMs - Reverse Vending Machines) sunt disponibile in magazinele selectate pentru colectarea ambalajelor din plastic, aluminiu si sticla. Ambalajul poate fi si lasat la comercianti. Activitatile de colectare intreprinse de Froo sunt rezultatul Strategiei de Responsabilitate a Grupului Zabka, care include activitati care promoveaza o economie circulara. Astfel, se respecta si reglementarile in vigoare in Romania.



Poti fi interesat si de