Via Profi, initiativa prin care un retailer conecteaza comunitatea la micii producatori locali

Via Profi, initiativa prin care un retailer conecteaza comunitatea la micii producatori locali


Odata cu deschiderea Romaniei catre lume si avalansa de produse si obiceiuri straine ce a urmat, minunatele mancaruri si traditii romanesti par sa-si fi pierdut oarecum din stralucire, multi considerand ca au un aer usor prafuit si uncool. Profi ia atitudine si lanseaza o ampla campanie ce readuce la lumina aceste valori, promovand spiritul Via Profi ce conecteaza comunitatea la micii producatori locali care duc mai departe vibrantele noastre traditii si gusturi bune.

Ne place sa mancam autohton si apreciem o ciorba buna atat la restaurant, cat si acasa, dar altfel decat poate cu ocazia unor Sarbatori, rar ne mai gandim la preparatele autentice romanesti si la cei care le pregatesc. Profi porneste campania care pune in valoare traditia si ne aduce mai aproape de suflet gustul romanesc autentic.

 

„Daca pana acum am exportat ritmuri muzicale traditionale romanesti, motive traditionale si ia romaneasca, importand in acelasi timp multe produse din afara, a sosit momentul sa constientizam mai bine comoara din satele si comunitatile romanesti, sa ne bucuram impreuna de ea si sa ne asiguram ca va supravietui si va inflori mult timp de aici inainte”, subliniaza Gaetan Pacton, Directorul general Profi. „Via Profi este o punte concreta intre producatori, autoritati si marele public, in beneficiul tuturor partilor implicate. Romania este frumoasa si, judecand dupa bunatatile de pe via-profi.ro, deosebit de gustoasa!”

 

Producatori locali din Romania sunt prezenti pe platforma www.via-profi.ro, prin care oricine poate ajunge sa-i cunoasca si astfel sa se bucure de savoarea pastrata de artizani culinari care respecta retetele traditionale sau cauta sa integreze in patrimoniul gastronomic unele noi.

 

La un an de la lansarea sa oficiala, platforma reuneste peste 346 de producatori din 23 de judete, prezentand noua categorii de produse: carmangerie, conservate, lactate, legume si fructe, oua, panificatie, peste, produse apicole si bauturi alcoolice. Mai mult, pana la finalul lunii iulie, vor fi adaugati producatori din inca 11 judete, ceea ce inseamna ca Via Profi va aduna in total mai bine de 500 de artizani care asteapta sa fie descoperiti.

 

Construind o punte intre generatiile noi si pastratorii valorilor romanesti, referinte cu care se pot identifica toti romanii, indiferent de varsta sau de conexiunile existente cu satul romanesc, Via Profi sterge traditia de praf si ridica imaginea produselor locale si a mancarurilor traditionale romanesti la nivelul gustului lor.

 

Patru producatori locali din Cluj, Olt, Mures si Suceava au contribuit la realizarea spotului care aduce Via Profi la TV si care, printr-o poveste incarcata de emotie, arata cum, folosind cheia potrivita, Gen Z poate descoperi mestesugul autentic si bunatatile pline de savoare din lumea satului. Startul explorarii: www.via-profi.ro, platforma care permite cautarea si contactarea directa a producatorilor, grupati pe domenii si judete. Actiunea se deruleaza pe fundalul unei melodii originale ce pleaca de la un sample de muzica populara reinterpretata modern, ca o oda a noii generatii, care a pastrat traditia pentru cei tineri, dar o si duce mai departe.

 

Zilnic, produse delicioase si sanatoase de la micii producatori locali se nasc in gospodarii, ferme sau mici afaceri de familie. De multe ori, acestea raman necunoscute in afara comunitatii locale. Creatorii lor gasesc cu greu resurse si ajutor pentru a ajunge cu ele la cat mai multi consumatori, astfel incat sa-si continue activitatea si sa pastreze metodele naturale, traditionale de preparare.

 

„Via Profi spune povestea noastra ca popor, cu tot ce avem bun si frumos, tot ceea ce ne uneste si ne aduce la masa impreuna. Via Profi este initiativa Profi din care castigam toti: producatorii autentici sunt astfel usor de gasit pe harta, au date de contact direct, isi impartasesc povestile in timp ce ne asiguram ca-i incurajam sa duca bunul gust pe mai departe. Initiativa pune in evidenta capacitatea lor de a se reinventa; am gasit tineri care creeaza gusturi care nici nu ne imaginam ca exista. Niciun producator local nu este limitat de vreo relatie contractuala cu Profi. Dorinta noastra este sa le oferim un sprijin autentic, sa promovam mancarea romaneasca si pe pastratorii retelor autenitce intr-un mod fresh, original, intr-o lumina cool, inainte sa devina cool. Pentru ca Profi pune suflet in Romania si vrem sa descoperim impreuna si binele din jurul nostru, prin aceasta campanie reunim oamenii buni si tot ceea ce ne face bine, intr-un limbaj accesibil pentru toata lumea,” declara Calin Costinas, Directorul General adjunct Profi.

 

Via Profi este drumul imaginar care leaga intreaga Romanie prin intermediul artizanilor sai culinari si sustine un stil de viata sanatos, atat pentru fiecare dintre noi, cat si pentru economia locala.

 

„Pentru cei care au nevoie de un semn ca sa intre in aceasta poveste din care toti facem parte, readucem stralucire traditiilor si facem mancarea autentic romaneasca parte din pop-culture. Ca sa ajunga pe Via Profi, micii producatori trebuie doar sa-si doreasca acest lucru: nu-i costa nimic, nu au vreo obligatie fata de Profi sau altcineva. Este o platforma creata pentru a-i ajuta si a-i conecta cu toti cei dornici de produse locale sanatoase. Via Profi este polita noastra de asigurare pentru un viitor durabil, unul in care fiecare pune suflet si impreuna punem suflet in Romania. Via Profi este locul in care ne asiguram ca adunam tot ceea ce merita descoperit, pastrat si dat mai departe. Punem suflet in comunitate, iar Via Profi este comunitatea din care ne bucuram sa facem parte cu totii”, declara Gabriela Sirbu, directorul de sustenabilitate al retelei de retail si coordonatoarea acestui program.

 

Platforma via-profi.ro este una vie, completata permanent cu noi producatori sugerati de vizitatori, descoperiti de echipele Profi sau care se inscriu ei insisi folosind formularul de contact. De la produse proaspete autentice, la delicii gastronomice, produsele de pe Via Profi permit o altfel de explorare a bogatiei culturale a tarii si un sprijin real pentru comunitatile locale. Mai mult, antreprenorii locali care cauta sfaturi avizate le pot descoperi prin intermediul blogului omonim, locul unde sunt prezentate si povesti din Romania gustului bun.

 

Cu 28.000 de angajati in aproape 1.730 de magazine proprii si Partener prezente in 860 de localitati urbane si rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din Romania. PROFI SUPER, PROFI CITY, PROFI GO si PROFI LOCO, cele patru formate de magazin ale retelei, desfac o gama de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,2 milioane de clienti care isi fac zilnic cumparaturile in aceste magazine. Mai bine de 94% din aceste produse provin de la furnizori din Romania.



Poti fi interesat si de