Vanzarile de retail din Romania au crescut cu peste o treime

Vanzarile de retail din Romania au crescut cu peste o treime


Romania a inregistrat, in perioada 23 februarie - 15 martie, o crestere cu 37,2% a vanzarilor in retail, fata de acelasi interval de timp al anului trecut, cele mai importante salturi fiind consemnate la produsele de ingrijire personala si la alimente, reiese dintr-o analiza intocmita de specialistii Nielsen.

In viziunea analistilor, tara noastra a trecut prin primele patru stagii de comportament si se afla, in prezent, la o luna de la declansarea locala a pandemiei de COVID-19, deja in stagiul 5, cel al "vietii cu restrictii".

 

Potrivit Nielsen Romania, pe parcursul a trei saptamani, in marja unei cresteri totale de 37,2% la vanzarile bunurilor de larg consum, cea mai accentuata dinamica a fost consemnata in cazul produselor de ingrijire personala (+65,6%) si cel al produselor alimentare (+42%), in timp ce produsele pentru ingrijirea locuintei au crescut in total cu 23,4%, in comparatie cu acelasi interval din 2019.

 

Analiza arata ca aceasta crestere a fost accentuata, in mod special, in ultima saptamana a intervalului (9 - 15 martie), echivalenta etapei a treia de "pregatire a proviziilor", cand unele tipuri de produse au inregistrat cresteri spectaculoase de volume, cum ar fi conservele de peste (+298%), sapunurile si produsele de igiena personala (+466%) sau pastele fainoase (+378%).

 

Cercetatorii Nielsen au sintetizat sase etape de comportament ale consumatorilor care se leaga direct de preocuparile privind noul coronavirus. Astfel, in prima etapa, s-a observat un comportament proactiv indreptat catre cresterea imunitatii si starea generala de sanatate, urmata de managementul reactiv al sanatatii, cand cumparaturile de produse de protectie au explodat.

 

De asemenea, a treia si a patra etapa sunt cele de acumulare de provizii si pregatirea pentru traiul in carantina, urmate de experienta reala a unei vieti pline de restrictii. Ultima etapa va fi cea a reintoarcerii la normal, la "noul normal", sustin realizatorii cercetarii.

 

"Viteza de trecere de la o etapa la alta variaza in functie de rata de crestere a cazurilor in fiecare tara. Odata cu interzicerea deplasarilor, in 24 martie, Romania a trecut rapid din etapa de pregatire in cea de carantina. Intelegerea directiei in care se modifica obiceiurile de cumparare poate ajuta la gestionarea lantului de distributie in regiunile afectate de COVID-19. Pana acum, China este singura tara care a atins deja stagiul 6 si care a inceput sa se intoarca la un mod normal de viata. Dupa perioade indelungate de izolare, multi lucratori s-au intors la birouri si fabrici, cu exceptia zonelor cel mai puternic afectate", se mentioneaza in concluziile analizei de specialitate.

 

Nielsen Holdings este o companie globala de masurare si analiza de date care livreaza cea mai completa imagine asupra consumatorilor si pietelor din intreaga lume. Nielsen este format din doua unitati de business, respectiv Nielsen Global Media si Nielsen Global Connect. Compania are operatiuni in peste 100 de tari care acopera mai mult de 90% din populatia lumii.



Poti fi interesat si de