Valoarea pietei de mancare gatita va ajunge la 20 de miliarde de lei, anul viitor

Valoarea pietei de mancare gatita va ajunge la 20 de miliarde de lei, anul viitor


Piata de food service din Romania va ajunge in 2021 la valoarea de 20 de miliarde de lei, dublu fata de situatia din acest an, dar in scadere cu 20% comparativ cu 2019, arata datele analizate de Hospitality Culture Institute.

Conform datelor centralizate, piata de profil care cuprinde activitatea de restaurante standard, fast-food, cafenele, cantine, pub-uri si supermarketuri nu va mai fi influentata doar de evolutia pandemica, ci si de o serie de factori pozitivi care tin si de strategia de business.

 

“Antreprenorii si investitorii din industria ospitalitatii s-au adaptat si gasesc in fiecare luna metode noi de a-si tine business-urile in picioare. Sectorul HoReCa se pregateste pentru o revenire cu adevarat in V in 2021, punctul de jos fiind iarna aceasta. Industria ospitalitatii nu poate sa scada mai jos de atat, acesta reprezentand, in acelasi timp, un moment ideal pentru cei ce doresc sa investeasca in sector. Principalii vectori de crestere ai pietei de food service in 2021 vor fi dezvoltarea delivery si take-away si deschiderea interioarelor si a restaurantelor hotelurilor care au fost inchise 6 luni, anul acesta”, a declarat Florin Maxim, fondator al Hospitality Culture Institute.

 

Sectorul de livrari reprezinta, in acest an, 50% din totalul pietei de food service, fata de doar 10% cat se consemna in 2019. Calculele realizatorilor cercetarii arata ca, in 2021, ponderea va fi de 30%, in contextul in care celelalte sectoare de activitate vor creste ca pondere.

 

Potrivit Hospitality Culture Institute, criza a impartit jucatorii din industrie in trei categorii: antreprenorii care s-au luptat sa-si tina brandul in piata si in permanent contact cu consumatorii, identificand solutii si oportunitati de vanzare, investitorii pe care iarna i-a luat prin surprindere si care nu vor reusi sa redeschida in primavara viitoare, pentru ca au consumat toate resursele de vointa si bani, dar si antreprenorii care au inchis operatiunile la inceputul pandemiei si care vor deschide in 2021 sub alt brand, o formula noua si care vor reprezenta pepiniera pentru noua HoReCa.

 

In viziunea realizatorilor analizei de piata, marii castigatori ai crizei vor fi restaurantele mici, “love brandurile” care s-au reinventat si au trecut la take-away si delivery si care vor castiga cu 30-40% mai mult decat inainte de criza, dar ca profitabilitate, nu in functie de cifra de afaceri.

 

Hospitality Culture Institute a lansat editia a IV-a a cercetarii nationale de food&drinks service si editia a II-a a celui mai mare studiu pe domeniul turismului din Romania si sindicalizeaza cele doua studii pana pe data de 15 decembrie 2020.

 

Cercetarile se vor realiza in cinci orase din Romania (Bucuresti, Timisoara, Cluj, Iasi si Brasov), cu peste o mie de interviuri telefonice.

 

Hospitality Culture Institute reuneste lideri din ospitalitate, profesionisti din diverse industrii, arhitecti, reprezentanti media, antreprenori si manageri. Cele mai importante proiecte ale organizatiei sunt: Conferinta Nationala a Industriei Ospitalitatii, Romanian Hospitality Awards, National Food Service Research si Intimate Roundtable Conversations.

 



Poti fi interesat si de