Un sfert dintre romani asociaza ziua de 1 Mai cu gratarele si socializarea

Un sfert dintre romani asociaza ziua de 1 Mai cu gratarele si socializarea


Un sfert dintre romani considera sarbatoarea de 1 Mai in primul rand o zi dedicata gratarelor si socializarii (24%), in special tinerii cu varste intre 25-34 de ani (29%), releva rezultatele unui studiu recent.

Potrivit datelor centralizate de Reveal Search Marketing, in topul semnificatiilor Zilei Internationale Muncii pentru romani se afla atat ziua libera pentru relaxare (35%), cat si traditia romaneasca autentica (26%).

 

In ceea ce priveste semnificatiile gratarului pentru romani, acesta este vazut in principal ca o activitate de relaxare in aer liber (34%), o oportunitate de socializare cu cei dragi (26%) si un mod placut de a petrece timpul in weekend sau vacanta (26%). Astfel, de la un gratar reusit nu trebuie sa lipseasca micii (71%), berea (62%), relaxarea in aer liber (50%), rasetele si glumele (48%) si muzica (43%).

 

De asemenea, muzica la gratar este mult mai importanta pentru tinerii din Generatia Z, cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani (51%, comparativ cu 43% total esantion). In acelasi timp, romanii prefera sa incinga gratarul in curtea proprie (50%) sau in natura, la iarba verde, in padure sau la munte (37%), iar majoritatea il organizeaza alaturi de familie (69%) sau prieteni (37%).

 

Cercetarea de specialitate arata ca principalele alimente consumate la gratar sunt micii (81%), ceafa de porc (64%), pieptul sau pulpele de pui (55%), carnatii (54%), frigaruile (42%) si legumele (ardei, dovlecei, ciuperci etc.) - in proportie de 39%.

 

In functie de gen, barbatii prefera intr-o masura semnificativ mai mare micii (86% fata de 76% la femei) si carnatii (58% fata de 50% la femei), in timp ce femeile opteaza mai des pentru pieptul sau pulpele de pui (58% fata de 50% la barbati) si legumele la gratar (43% fata de 36% la barbati).

 

Totodata, principalele bauturi consumate la gratar sunt: berea (74%), berea cu arome sau cidrul (24%), vinul rosu (19%) si vinul alb (18%). In acelasi context, raportat la varsta si gen, berea este preferata intr-o masura semnificativ mai mare de barbati (82% fata de 62% la femei) si de catre persoanele cu varste de peste 55 de ani (89%).

 

Pe de alta parte, berea cu arome si cidrul sunt mai apreciate de catre femei (31% fata de 16% la barbati) si de catre tinerii cu varste intre 18 si 34 de ani (37%).

 

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 16 - 23 aprilie 2025 pe un esantion de 1.015 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3,1%, la un nivel de incredere de 95%.



Poti fi interesat si de