Un sfert dintre romani asociaza ziua de 1 Mai cu gratarele si socializarea
Joi, 01 Mai 2025

Joi, 01 Mai 2025
Potrivit datelor centralizate de Reveal Search Marketing, in topul semnificatiilor Zilei Internationale Muncii pentru romani se afla atat ziua libera pentru relaxare (35%), cat si traditia romaneasca autentica (26%).
In ceea ce priveste semnificatiile gratarului pentru romani, acesta este vazut in principal ca o activitate de relaxare in aer liber (34%), o oportunitate de socializare cu cei dragi (26%) si un mod placut de a petrece timpul in weekend sau vacanta (26%). Astfel, de la un gratar reusit nu trebuie sa lipseasca micii (71%), berea (62%), relaxarea in aer liber (50%), rasetele si glumele (48%) si muzica (43%).
De asemenea, muzica la gratar este mult mai importanta pentru tinerii din Generatia Z, cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani (51%, comparativ cu 43% total esantion). In acelasi timp, romanii prefera sa incinga gratarul in curtea proprie (50%) sau in natura, la iarba verde, in padure sau la munte (37%), iar majoritatea il organizeaza alaturi de familie (69%) sau prieteni (37%).
Cercetarea de specialitate arata ca principalele alimente consumate la gratar sunt micii (81%), ceafa de porc (64%), pieptul sau pulpele de pui (55%), carnatii (54%), frigaruile (42%) si legumele (ardei, dovlecei, ciuperci etc.) - in proportie de 39%.
In functie de gen, barbatii prefera intr-o masura semnificativ mai mare micii (86% fata de 76% la femei) si carnatii (58% fata de 50% la femei), in timp ce femeile opteaza mai des pentru pieptul sau pulpele de pui (58% fata de 50% la barbati) si legumele la gratar (43% fata de 36% la barbati).
Totodata, principalele bauturi consumate la gratar sunt: berea (74%), berea cu arome sau cidrul (24%), vinul rosu (19%) si vinul alb (18%). In acelasi context, raportat la varsta si gen, berea este preferata intr-o masura semnificativ mai mare de barbati (82% fata de 62% la femei) si de catre persoanele cu varste de peste 55 de ani (89%).
Pe de alta parte, berea cu arome si cidrul sunt mai apreciate de catre femei (31% fata de 16% la barbati) si de catre tinerii cu varste intre 18 si 34 de ani (37%).
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfasurat online in perioada 16 - 23 aprilie 2025 pe un esantion de 1.015 respondenti, iar eroarea maxima de esantionare este +/-3,1%, la un nivel de incredere de 95%.
Evenimentul aduce impreuna peste 3.000 de expozanti si 90.000 de profesionisti din retail si HoRe...
Doar unul din doi romani citesc in mod frecvent etichetele produselor inainte de cumparare, insa ...
Retetele noi, cu combinatii asezonate perfect, gata de pus pe gratar, si ambalaje care iti trezes...