Un euro cheltuit la Kaufland genereaza 2,7 euro in economia romaneasca
Miercuri, 10 Iunie 2020
Miercuri, 10 Iunie 2020
“In 2019, activitatea Kaufland a avut o contributie directa la economia romaneasca de peste 461 milioane de euro, in crestere fata de anul precedent cu 32 milioane euro. Daca vorbim despre impactul total incluzand si contributia indirecta prin lantul de furnizori si parteneri ajungem la aproape 1,7 miliarde de euro sau aproape de 1% din totalul valorii adaugate din Romania in 2019. Practic, pentru fiecare euro de contributie Kaufland 2,7 au fost generati indirect (...) Pentru fiecare euro cheltuit, 66% merge la furnizori romani, 12% in importuri, 6% in cheltuieli cu salariile, 5% in taxe la bugetul de stat si 11% in profit, depreciere, amortizare si alte ajustari contabile. Cele 66% pe care le-ati vazut anterior inseamna 1,79 miliarde de euro, suma de care au beneficiat in 2019 cei peste 2.300 de furnizori romani ai Kaufland Romania. Suma aceasta reprezinta 85% din cheltuielile totale cu furnizorii. La randul lor, acestia creeaza o valoare economica in aval estimata la peste un miliard de euro”, a precizat Marco Hossl in cadrul videocoferintei in care au fost prezentate datele din studiul impactului socio-economic al activitatii Kaufland in Romania.
Potrivit studiului realizat de KPMG dupa metodologia Leontiev, Kaufland creeaza in Romania 12.569 de locuri de munca cu norma intreaga in magazinele, depozitele si birourile sale, iar salariul minim platit de companie era la nivelul anului 2019 cu 60% mai mare decat salariul minim pe economie.
In afara de salariatii proprii, activitatea companiei sustine 41.000 de locuri de munca la furnizorii si partenerii sai, iar salariile platite duc la existenta a inca aproape 7.000 de locuri de munca asociate.
“Pentru fiecare loc de munca la Kaufland alte 3,8 sunt create in economia romaneasca, ducand la un total de peste 60.506, sau 1,2% din numarul total de angajati din Romania”, a spus directorul general al companiei.
In 2019, intreaga activitate a Kaufland a insemnat si o contributie la bugetul de stat de peste 196 de milioane de euro, iar investitiile directe facute de retailer s-au ridicat la 142 milioane de euro, a mai aratat studiul.
In ceea ce priveste partea de responsabilitate sociala corporatista a companiei, studiul a retinut implicarea acesteia in 136 de proiecte, care au avut 2,4 milioane de beneficiari, fiind donati 7,7 milioane de euro.
Kaufland, unul dintre principalii retaileri de pe piata europeana, este parte a grupului Schwarz si are magazine si depozite in Romania (unde are 132 de magazine), Germania, Cehia, Slovacia, Croatia, Polonia, Bulgaria si Republica Moldova.
2024 Holiday Shopping Report a fost realizat online in septembrie si octombrie 2024, prin interme...
In randul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare crestere a volumul...
„De Black Friday 2024, peste 2,5 milioane de clienti eligibili beneficiaza de solutii de pl...