Un business care continua o traditie de familie, dar mizeaza pe puterea social media pentru a-si dubla vanzarile
Joi, 13 Martie 2025

Joi, 13 Martie 2025
Implicare constanta pentru bunul mers al afacerii
De la vanzatoare in macelaria tatalui pana la proprietara unui business care si-a dublat vanzarile in ultimul an nu sunt decat multe ore de munca, eforturi consistente de a promova consumul de carne si provocarile cu care vine la pachet o afacere in acest domeniu.
Cosmina Radu avea 19 ani cand a preluat afacerea de familie gestionata de parintii ei inca dinainte de Revolutie. Impreuna cu sotul ei, Alexandru, care lucra ca macelar, la acea vreme, Cosmina a deschis prima macelarie in anul 2019, in Piata Mures, iar ulterior s-au extins in Pietele Rahova si Prosper. Doar cele doua unitati mai functioneaza in prezent, primul spatiu a fost inchis dupa ce administratia locala nu a mai continuat dezvoltarea pietei agroalimentare din sectorul 1.
O provocare majora de care s-au lovit la inceputul drumului antreprenorial a fost lipsa fortei de munca. Nu este ceva neobisnuit ca firmele din industria carnii sa indice lipsa specialistilor ca fiind principalul factor care le afecteaza performanta. Posturile de macelar si vanzatoare nu sunt atractive pentru tineri, care cauta sa lucreze in alte domenii, de actualitate. Mai mult decat atat, cei doi antreprenori au realizat rapid cat de importanta este implicarea constanta in activitatea zilnica a macelariei.
„Am vazut inca din copilarie ce inseamna munca intr-o macelarie, dar ne asteptam ca odata puse lucrurile la punct sa nu fie nevoie de prezenta noastra zilnica. Ne-am inselat in aceasta privinta si am ajuns la concluzia ca bunul mers al afacerii tine de implicarea noastra constanta, chiar cu pretul de a neglija viata personala. Trebuie sa fii tot timpul in macelarie, sa te asiguri ca toata marfa este proaspata si sa aranjezi fiecare bucata de carne. Lucrurile nu functioneaza la fel de bine in absenta noastra”, povesteste Cosmina Radu, coproprietar Fabrica de Carne La Butelie.
Crestere accelerata, sustinuta de social media
Adaptarea la vremurile actuale a fost o alta provocare pentru mica macelarie, care a apelat la social media pentru a-si creste vizibilitatea si a inceput sa culeaga roadele la scurt timp dupa aceea.
Business-ul a reusit astfel sa ajunga la o gama mai larga de clienti si sa isi dubleze vanzarile, in urma promovarii zilnice in special pe platforma TikTok, unde a strans aproape 300.000 de urmaritori si peste 3 milioane de aprecieri.
Cele mai populare sunt platourile create de Cosmina din pura intamplare, cu bucati de carne de mai multe feluri, la preturi promotionale.
„Activitatea din mediul online a avut un impact semnificativ asupra cresterii afacerii. Am facut platourile pentru a arata ce pot oferi cu 100, 200 sau 300 de lei si am pus cate putin din fiecare sortiment: carne de pasare, porc si vita, mici, carnati, frigarui. Cum au ajuns atat de cunoscute? Ca urmare a neincrederii celor care urmareau clipurile noastre. Oamenii nu credeau ca pot cumpara produsele la preturile pe care le prezentam si ne-au acuzat ca mintim. Le-am demonstrat de fiecare data ca ofertele sunt reale si am continuat sa promovez aceste mixuri pana au devenit foarte cunoscute. Acum se vand super bine, avem mai multe variante de platouri, in functie de numarul de persoane”, spune Cosmina Radu.
Gust si prospetime, in favoarea pretului
Proprietarii macelariei Fabrica de Carne La Butelie subliniaza ca lucreaza exclusiv cu carne provenita din fermele autohtone, unde animalele sunt crescute in conditii corecte.
Pentru aprovizionarea cu carne de porc, sunt incheiate colaborari cu furnizori din judetul Arges, carnea de vita provine din Buzau, cea de oaie este adusa de la Sibiu, iar carnea de pasare este livrata din Bacau.
„De-a lungul timpului am selectat furnizorii de carne de cea mai buna calitate provenita doar din ferme romanesti. Am fost contactati de multi furnizori care ne-au propus o marfa care era poate putin mai ieftina, dar am preferat sa continuam cu aceleasi firme care ne ofera calitate si constanta. In acest fel, le garantam clientilor ca vor gasi doar carne proaspata si gustoasa in vitrine”, precizeaza Alexandru Radu.
Atat macelaria din Piata Rahova, cat si cea din Piata Prosper ofera o selectie diversificata de produse proaspete din carne de porc, vita, oaie si pasare. Oferta este completata de gama de semipreparate proprii: mici, carnati, pastrame, produse marinate, dar si de sortimente de preparate din carne realizate de un producator roman de mezeluri.
Porcul, in topul vanzarilor
Ca volum, cel mai bine se vand produsele proaspete din carne de porc, pana la o medie de 8 tone pe saptamana. Numarul clientilor care frecventeaza macelaria este mai mare in weekend, cand creste si cererea pentru produse pentru gratar.
Micii si carnatii sunt in topul cele mai vandute produse, cele doua sortimente fiind printre alegerile a circa 80% dintre cei care trec pragul macelariei, si ajungand la o medie zilnica de 300 de kilograme vandute.
Vanzari record s-au inregistrat in ultima jumatate a lunii decembrie a anului trecut, cand clientii care au stat cel putin o ora la coada pentru a cumpara carne de porc au plecat acasa cu 5 tone de carne pe zi, isi aminteste Alexandru Radu.
Tipologia de clienti este variata, formata din localnici, clienti din afara Capitalei, operatori din HoReCa, dar cu totii cauta sa cumpere carne romaneasca.
Focus pe livrari si extindere
Dincolo de macelaria fizica, Fabrica de Carne La Butelie va mai dezvolta o componenta online si un serviciu de livrari la domiciliu, cu soferi proprii. Pentru inceput, proiectul vizeaza doar sectoarele din Bucuresti, cu extindere ulterioara in comunele invecinate. Planurile de viitor includ si livrari de produse la nivel national, prin intermediul unei firme de curierat cu masini frigorifice.
In plus, cei doi antreprenori pregatesc un nou proiect care va fi gata in cel mult doua luni si presupune lansarea unei game proprii de produse din carne.
Astfel, dupa o investitie de aproape 20.000 de euro, va fi pusa in functiune o sectie de productie dotata cu afumatoare pentru produse fiert-afumate si coapte, cum ar fi kaiser, coaste de porc, pastrama sau muschi file.
Fondatorii macelariei si-au propus ca pana la sfarsitul anului sa aiba spatii de vanzare in fiecare sector din Bucuresti, ca mai apoi sa se extinda si in afara Capitalei.
Articolul integral despre macelaria Fabrica de Carne La Butelie se regaseste in editia nr. 99 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.
'In cel mai scurt timp, specialistii DNSC s-au deplasat la fata locului pentru a oferi suport in ...
In 2025, investitiile vor merge catre mentinerea unui portofoliu puternic pentru brandurile Carol...
Presedintele SUA, Donald Trump, a dat peste cap pietele de produse agricole dupa ce saptamana tre...