Transportul porcilor pana in China, o afacere infloritoare pentru companiile aeriene cargo

Transportul porcilor pana in China, o afacere infloritoare pentru companiile aeriene cargo


Criza coronavirusului a provocat haos in sectorul aviatiei comerciale insa compania de transport aerian de marfa detinuta de omul de afaceri rus Alexey Isaykin a zburat cu avioanele pline, transmite Bloomberg.

Pe parcusul acestui an, compania Volga-Dnepr Group a transportat peste 3.000 de porci de prasila din Franta pana in China. Animalele transportate pe o distanta de aproximativ 10.400 de kilometri intr-un avion de marfa Boeing 747 sunt destinate sa refaca efectivele pe cea mai mare piata a carnii de porc din lume, afectata de pesta porcina africana.

 

Masurile destinate limitarii raspandirii coronavirusului au amplificat problemele in aprovizionarea cu carne de porc si au accelerat incercarile destinate refacerii efectivelor interne. In primele patru luni ale acestui an China a importat 254.533 de tone de carne de porc numai din SUA, care a trecut in fata Europei devenind cel mai mare furnizor de carne de porc al Chinei. Comparativ, pe intreaga perioada a anului 2019 China a importat 245.000 de tone de carne de porc.

 

Utilizarea crescuta a avioanelor cargo este un semn al modificarii cererii pe care compania lui Isaykin, renumita pentru ca transporta orice de la sateliti si pana la poduri de urgenta, o sesizeaza pe masura ce pandemia modifica industria transportului aerian. Compania Volga-Dnepr Group transporta si masti, combinezoane, echipamente medicale si chiar si vehicule pentru dezinfectarea strazilor in tari precum Rusia, Franta si Germania. In primele patru luni ale acestui an, cifra de afaceri a Volga-Dnepr a crescut cu 32%, pana la 630 milioane de dolari.

 

"Industria globala a aviatiei trece prin cea mai dificila perioada inregistrata vreodata insa pentru transportatorii cargo cum suntem noi aceasta este o sansa. Anterior, mai mult de jumatate din marfa era transportata in compartimentele de bagaje ale avioanelor de pasageri. Odata cu disparitia acestei oferte de pe piata, cererea pentru companiile aeriene cargo a explodat iar preturile s-au dublat", spune Alexey Isaykin.

 

Pe masura ce cresc afacerile Volga-Dnepr Group se modifica si amprenta geografica a companiei. "Geografia livrarilor noastre se extinde, in urma raspandirii coronavirusului. Tocmai am inceput sa transportam produse medicale chineze in Africa si am primit primele cereri pentru America Latina. Cred ca India va fi urmatoarea", a spus Isaykin.

 

Unele dintre aceste noi afaceri ar putea semnala modificari de durata in economia mondiala. Chiar daca Volga-Dnepr transporta porci cu avionul in China, transporta active si in sens invers. Compania aeriana a transportat recent o linie pentru productia de masti din China si pana in regiunea Tatarstan din Rusia.

 

"Se observa acum un fenomen interesant, am putea sa ii spunem perioada medievala a secolului 21, cand facilitati de productie importanta sunt mutate pentru a reduce dependenta de China. Ma astept ca aceasta tendinta sa se accelereze spre sfarsitul anului", a spus Isaykin.



Poti fi interesat si de