Sezamo lansează o nouă categorie de produse, upcycled, care oferă o a doua viaţă surplusului

Sezamo lansează o nouă categorie de produse, upcycled, care oferă o a doua viaţă surplusului


Retailerul european Rohlik, din care face parte supermarketul online Sezamo, devine primul din Europa care oferă clienţilor o gamă variată de produse alimentare realizate din ingrediente upcycled, oferind o a doua viaţă surplusului şi contribuind la reducerea risipei alimentare.

Potrivit unui comunicat al companiei, upcycling este un proces inovator care transformă surplusul sau produsele secundare din procesul de producţie alimentară în produse noi, de înaltă calitate. În loc să se risipească, ingrediente precum tescovina de bere, cojile de cacao sau fructele şi legumele "imperfecte" sunt transformate în granola, gustări, sosuri sau băuturi. Această abordare nu doar că reduce risipa, dar contribuie şi la conservarea resurselor naturale şi la scăderea impactului asupra mediului al producţiei alimentare, comentează sursa citată.

 

În România, supermarketul online Sezamo colaborează deja cu 8 branduri locale şi internaţionale care produc produse upcycled: Nasul Roşu, Carmangeria Ozana, dognomz x favr, favr, Kokova, Kumasi şi Kofi Ti, urmând ca lista să se extindă, pe măsură ce se adaugă noi branduri. În prezent, în oferta Sezamo sunt peste 50 de produse upcycled, dezvoltate în colaborare cu brandurile partenere, de la dulceţuri, zacuscă şi compot, până la crackerşi, granola şi chiar mâncare pentru animale. Acestea se vor regăsi în categoria Upcycled din zona de inspiraţie, iar produsele vor fi marcate cu un badge "Upcycled".

 

"Sezamo a considerat dintotdeauna sustenabilitatea unul dintre pilonii săi esenţiali. Ne angajăm să aducem această viziune mai aproape de clienţii noştri - nu prin teorie, ci prin alegeri tangibile, de zi cu zi. Ceea ce face ca această iniţiativă să fie specială este faptul că putem oferi furnizorilor noştri sprijin 360: îi îndrumăm în procesul de obţinere a certificărilor, nu impunem condiţii legate de stocuri sau cantităţi şi deschidem accesul către clienţii noştri inclusiv pentru micii producători locali. Iar upcycling este un exemplu minunat de cum putem reduce risipa, sprijini producătorii locali şi oferi clienţilor noştri produse delicioase care fac şi planeta un loc mai bun. Pentru noi, este vorba despre a schimba în bine modul în care facem cumpărături alimentare", a declarat Martin Behan, managing director CEE, Rohlik Group, citat în comunicat.

 

Categoria Upcycled a fost lansată pentru prima dată în Cehia, în 2024, şi pe baza succesului său este acum extinsă în toate cele cinci pieţe Rohlik. După primele 4 luni în Cehia, peste 40 de produse au generat vânzări de 120.000 euro din 32.000 de comenzi, reutilizând 7,3 tone de ingrediente nutritive şi prevenind emisii de 51 tone de CO2 (echivalentul scoaterii din circulaţie a 11 maşini timp de un an). Extinderea în pieţele europene implică acum 55 de branduri şi peste 200 de SKU-uri. Ziua lansării - 29 septembrie - coincide cu Ziua Internaţională de Conştientizare privind Pierderile şi Risipa Alimentară.

 

Piaţa globală a produselor alimentare upcycled este în plină expansiune - evaluată la 53,7 miliarde dolari în 2021 şi estimată să ajungă la 97 miliarde dolari până în 2031, cu o rată anuală de creştere (CAGR) de 6,2%.

 

Sezamo este un supermarket online, parte din grupul european Sezamo, activ în Cehia (Rohlik.cz), Ungaria (Kifli.hu), Austria (Gurkerl.at), Germania (Knuspr.de) şi în România din 2022.



Poti fi interesat si de