Romanii cumpara de doua ori mai multa mancare gatita

Romanii cumpara de doua ori mai multa mancare gatita


Piata de mancare gatita a inregistrat o dublare in ultimii doi ani, ceea ce arata cresterea puterii de cumparare a romanilor si evolutia mediului de business din domeniul HoReCa, iar ca tendinta constanta se remarca dezvoltarea zonei de food delivery, potrivit unui studiu de specialitate.

Valoarea totala anuala a pietei de mancare gatita (restaurante standard, fast-food, cantine, pub-uri si supermarketuri) in cinci dintre cele mai mari orase din tara, respectiv Bucuresti, Timisoara, Iasi, Cluj si Brasov, s-a ridicat in 2019 la 14,1 miliarde de lei, ceea ce reprezinta o dublare fata de nivelul din 2017, de 7,2 miliarde lei, releva studiul National Foodservice Research, realizat de Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training si consultanta din Romania care studiaza piata si trendurile din HoReCa.

 

"O piata HoReCa puternica reprezinta un indicator care arata ca puterea de cumparare a romanilor este in crestere si descrie, in acelasi timp, dezvoltarea companiilor antreprenoriale din domeniu, alaturi de marii investitori straini, retaileri si lanturi de restaurante internationale. Ne dorim ca studiul nostru, aflat la a treia editie, sa fie un barometru pentru orice antreprenor ori manager din industria ospitalitatii care vrea sa isi fundamenteze deciziile pe baza datelor statistice si a interpretarilor calitative", au declarat reprezentantii Hospitality Culture Institute.

 

Potrivit studiului, 73% din totalul achizitiilor realizate sunt cuprinse in intervalul 21-50 de lei. Valoarea medie a bonului de achizitie, indiferent de tipul de locatie, este 42,3 lei, iar bonul mediu pentru mancare in segmentul delivery este 37,8, lei.

 

Din totalul respondentilor, aproximativ 83% au fost cel putin o data in ultimele sase luni in restaurante standard, cu mese (sitting), 59% au utilizat servicii de livrare si 59% au fost la fast-food.

 

Astfel, dintre respondentii care au utilizat serviciile de livrare pentru a comanda mancare cel putin o data in ultimele sase luni au realizat comanda de acasa in cele mai multe situatii, iar 31% de la locul de munca. Mai multi respondenti din orasele din tara - Timisoara, Iasi, Cluj si Brasov – au comandat mancare prin intermediul telefonului mobil - 49%, fata de 37% dintre consumatorii din Bucuresti.

 

Editia a III-a a celui mai mare studiu national in zona de food a fost realizata la inceputul anului 2020 in cinci dintre cele mai mari orase din Romania: Bucuresti, Brasov, Timisoara, Cluj, Iasi.

 

Culegerea datelor cantitative s-a realizat prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing). Studiul a fost realizat de Hospitality Culture Institute, primul institute independent de cercetare, training si consultanta din Romania care studiaza piata si tendintele din industria HoReCa, in parteneriat cu EXACT Business Solutions, companie cu experienta de peste 10 ani in marketing research.

 

Hospitality Culture Institute reuneste lideri din ospitalitate, profesionisti din diverse industrii, arhitecti, reprezentanti media, antreprenori si manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendinte cu impact economic, social, politic si cultural si de a impartasi know-how si solutii aplicate.

 

Cele mai importante proiecte ale Hospitality Culture Institute sunt Conferinta Nationala a Industriei Ospitalitatii, aflata la editia a 4-a, Horeca Business Accelerator, Romanian Hospitality Awards, National Food Service research si Intimate roundtable conversations.



Poti fi interesat si de