Romanii au accesat Monitorul Preturilor de peste 25 de mii de ori, in aprilie

Romanii au accesat Monitorul Preturilor de peste 25 de mii de ori, in aprilie


Numarul accesarilor aplicatiei Monitorul Preturilor Alimentelor a crescut cu 90% in perioada starii de urgenta comparativ cu perioada anterioara, iar printre cele mai cautate produse au fost faina, bananele si zaharul, informeaza Consiliul Concurentei.

In intervalul martie - aprilie, s-au inregistrat 36.152 accesari ale aplicatiei fata de 19.145 in lunile ianuarie si februarie.

 

Cele mai multe accesari s-au inregistrat in luna aprilie, 25.223, cand Aplicatia Monitorul Preturilor Produselor Alimentare a fost actualizata, astfel incat consumatorii sa poata compara pretul practicat de magazinele din apropiere pentru fiecare produs dorit (anterior, aplicatia permitea compararea pretului doar pentru un cos ce continea minimum cinci produse).

 

“Cresterea semnificativa a numarului de accesari arata ca Monitorul Preturilor Alimentelor s-a dovedit a fi un instrument foarte util pentru consumatori intr-o perioada de restrictii, in care trebuiau sa iasa cat mai putin din casa. Cu ajutorul aplicatiei, au putut compara preturile produselor alimentare de care aveau nevoie si, in acelasi timp, au identificat magazinul de unde le puteau cumpara, la pretul cel mai bun”, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.

 

In luna martie, cele mai cautate produse au fost faina, bananele, zaharul, cartofii albi, uleiul, drojdia, malaiul, iar in luna aprilie, s-au adaugat carnea de miel, ouale si Coca- Cola.

 

In prima jumatate a lunii mai, pe platforma Monitorul Preturilor Produselor Alimentare s-au inregistrat 9.123 accesari, cele mai cautate produse fiind bananele, inghetata, cafeaua, Coca-Cola, carnea de porc, faina si uleiul.

 

Monitorul Preturilor Produselor Alimentare afiseaza informatii despre aproximativ 30.000 de produse alimentare comercializate in peste 1.700 de magazine apartinand Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora, Auchan, Profi si Supeco.

 

Platforma este gestionata de Consiliul Concurentei, dar informatiile sunt incarcate in aplicatie, la nivel national, de catre companiile partenere.

 

Platforma online www.monitorulpreturilor.info poate fi accesata la nivelul intregii tari de pe telefonul mobil, tableta sau PC.

 

Aplicatia imbunatatita este deja disponibila pentru PC, urmand ca, in cateva zile, sa se poata descarca varianta actualizata din Google Play si App Store, precizeaza autoritatea de concurenta.

 

Proiectul a fost lansat anul trecut de Consiliul Concurentei si contine doua componente: Monitorul Preturilor Produselor Alimentare si Monitorul Preturilor Carburantilor (care permite consumatorilor sa afle preturile practicate de catre principalele retele de distributie a carburantilor auto).

 

Aplicatia ofera posibilitatea de a contacta autoritatea de concurenta atat pentru sesizari/reclamatii, cat si pentru recomandari.



Poti fi interesat si de