Reuters: Smithfield Foods își majorează prognoza de profit anual
Vineri, 15 August 2025

Vineri, 15 August 2025
Vânzările și profiturile ajustate ale companiei cu sediul în Virginia au crescut de la an la an în cele trei luni încheiate la 29 iunie, însă acțiunile au scăzut cu aproximativ 1% după o scădere a profiturilor operaționale trimestriale la diviziile sale de produse ambalate și carne proaspătă de porc.
Redresarea afacerii cu porci
Afacerea cu porci a trecut pe profit operațional trimestrial de 22 de milioane de dolari, de la o pierdere de 2 milioane de dolari cu un an în urmă. Smithfield a proiectat un profit operațional ajustat total pentru 2025 între 1,15 miliarde și 1,35 miliarde de dolari, comparativ cu o prognoză anterioară de 1,10 miliarde și 1,30 miliarde de dolari.
Săptămâna trecută, Tyson Foods, care vinde carne de porc, vită și pui, și-a majorat prognoza anuală de venituri.
Politicile comerciale ale lui Trump i-au forțat pe directorii din industria cărnii să navigheze prin dispute tarifare. În aprilie, Smithfield a declarat despre China, cel mai mare consumator de carne de porc din lume,ca nu era o piață viabilă din cauza taxelor. Rata efectivă a taxelor chineze la carnea de porc din SUA a urcat la 172% la începutul acestui an, înainte de a scădea la 57% în mai, potrivit Federației Americane de Export de Carne.
Similar altor companii din industria carnii, Smithfield a spus că cererea consumatorilor a fost prudentă din cauza inflației. Prețurile de consum din SUA au crescut moderat în iulie, iar economiștii au avertizat că prețurile mai mari, cauzate de tarifele extinse ale președintelui Donald Trump, sunt încă iminente.
„Bugetele consumatorilor rămân strânse”, a declarat CEO-ul Smithfield, Shane Smith, analiștilor în cadrul unei conferințe.
Smithfield a redus riscurile în afacerea sa cu porci prin creșterea unui număr mai mic de animale proprii și prin cumpărarea mai multor de la alți producători. Compania a spus că se așteaptă să producă aproximativ 11,5 milioane de porci anul acesta, în scădere de la 14,6 milioane în 2024. Furajele pentru animale, adesea cea mai mare cheltuială în creșterea porcilor, au devenit, de asemenea, mai ieftine datorită prețurilor scăzute la cereale.
„Am navigat prin perturbarea tarifară a Chinei, minimizând impactul prin vânzarea către țări și canale alternative, și am reluat ulterior livrările către China”, a spus Smith. Smithfield a declarat că perspectiva sa pentru 2025 pentru afacerea cu carne proaspătă de porc abordează riscurile ca tarifele să devină din nou prohibitive. Profiturile operaționale trimestriale pentru unitatea de carne proaspătă de porc au scăzut cu 39%, la 35 de milioane de dolari, în timp ce vânzările au crescut cu 5%, la 2,1 miliarde de dolari.
Exporturile au reprezentat 13% din vânzările totale ale Smithfield anul trecut, 3% dintre acestea fiind către China, potrivit companiei.
Producția a crescut cu 3,2%, de la 19,2 milioane de kg în prima jumătate a anului 2024, la ...
Cele trei produse din piept de pui întreg, gata de gătit, Șnițel, Bites și&n...
În UE, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au crescut cu 0,2%, cele de combustibi...