Responsabilitatea fata de consumatori si de mediu, principalele provocari ale industriei alimentare

Responsabilitatea fata de consumatori si de mediu, principalele provocari ale industriei alimentare


Populatia si resursele de hrana din Europa se stabilizeaza si risca sa scada pe termen lung, iar industria alimentara trebuie sa raspunda preferintelor consumatorilor in materie de transparenta, sanatate, comoditate, sustenabilitate si „consumerism hibridˮ.

Acestea sunt tendintele observate la nivel mondial, despre care scriu si colegii de la EuroMeatNews.com.

 

Pentru consumatori, mancarea a devenit un serviciu. „Consumatorii nu vor plati mai mult pentru produsul in sine, ci pentru experienta serviciilor. Europenii, in special milenialii, au creat un nou concept pe piata – consumerismul hibrid. Oamenii vor sa stie de unde provine mancarea, ce contine aceasta, cat de sanatoasa este si ce impact are asupra planetei. Dar atunci cand aleg de fapt produsele, pretul si comoditatea sunt de asemenea factori de decizie care uneori intra in conflict cu celelalte prioritati. Vor sa cheltuiasca putin pentru produse standard, dar ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru produse cu caracter unic. Este o tendinta foarte puternica in segmentul de piata mediuˮ, considera Martijn Rol, specialist Rabobank.

 

Coalitia Clean Smoke vine cu solutii pentru schimbarea politicii alimentare. Aproximativ 100 de participanti din mai multe tari europene se vor intalni la cel de-al patrulea Congres al Coalitiei Clean Smoke, la Hamburg, pe 29 octombrie. Tema din acest an este „Responsabilitatea fata de consumatori si de mediu”. Inca din 2017, reprezentantii din industria alimentara sunt invitati sa dezbata solutii pentru productia hranei in mod sustenabil.

 

Anuga doboara toate recordurile, la cea de-a 100-a editie. Cel mai mare targ pentru industria alimentara si a bauturilor a reusit din nou sa arate diversitatea celor doua industrii. S-au discutat aici solutii si concepte care vor influenta viitorul productiei de hrana, in contextul dezbaterilor privind impactul acesteia asupra mediului. Anul acesta, peste 170.000 de persoane au vizitat Anuga, in crestere cu 3% fata de 2017.

 

Calitatea ramane principalul avantaj pentru industria de carne rosie din SUA. USMEF va continua sa promoveze carnea de vita americana in Europa ca un produs premium care ofera o experienta culinara unica si delicioasa, spune Dan Halstrom, CEO si presedintele Federatiei americane de export de carne (USMEF).

 

Pe site-ul EuroMeatNews.com vei gasi zilnic cele mai noi informatii din industria carnii la nivel mondial.



Poti fi interesat si de