Profitul Carrefour a crescut peste estimari in primul semestru din 2019

Profitul Carrefour a crescut peste estimari in primul semestru din 2019


Profitul retailerului Carrefour a urcat peste estimari in primul semestru din 2019, reflectand rezultatele mai bune obtinute pe pietele sale de baza din Franta si Brazilia, datele sugerand ca cel mai mare retailer european face progrese cu planul sau strategic "Carrefour 2022", transmite Reuters.

In primele sase luni din 2019, profitul operational al celui mai mare retailer european a urcat cu 2,6%, la 618 milioane de euro, in timp ce analistii intervievati de Reuters se asteptau la 598 milioane de euro.

 

Carrefour a raportat o imbunatatire a fluxului de numerar, la 282 milioane de euro, in timp ce profitul operational recurent pe piata franceza a urcat la 116 milioane de euro.

 

"Carrefour arata clar o imbunatatire a performantelor, rezultatele din primul semestru sunt in crestere. Aceasta perioada de expansiune este insotita de o intensificare a planului nostru strategic", a afirmat directorul general al companiei franceze, Alexandre Bompard.

 

Carrefour si-a mentinut obiectivele financiare prezentate in planul "Carrefour 2022", care includ si extinderea retelei de magazine de proximitate si reducerea expunerii la hipermarketuri, majorarea gamei de produse organice.

 

In ianuarie, Carrefour a dezvaluit un plan care vizeaza reducerea costurilor si a numarului de locuri de munca, majorarea investitiilor in e-commerce, in ideea de a stimula profitul si veniturile pentru a putea concura cu distribuitorul online Amazon.

 

Carrefour, cel mai mare retailer european si al doilea la nivel mondial dupa Wal-Mart, va renunta la aproximativ 2.400 de angajati din Franta, printr-o schema de plecari voluntare. In Franta, Carrefour este cel mai mare angajator din sectorul privat, aici lucrand 115.000 dintre cei 384.000 de angajati la nivel global.

 

Carrefour intentioneaza sa vanda 273 de foste magazine Dia si sa reduca marimea hipermarketurilor sale din Franta. De asemenea, vor fi vandute mai multe produse organice, tinta pana in 2022 fiind triplarea vanzarilor pe acest segment, la cinci miliarde de euro.

 

Compania va accelera dezvoltarea online, pentru a ajunge in Franta la o cota de piata de 20% a vanzarilor alimentare online, si va deschide in marile orase cel putin 2.000 de magazine de proximitate in urmatorii ani. Investitiile in comertul electronic vor ajunge la 2,8 miliarde de euro (3,43 miliarde de dolari) pana in 2022.

 

In urma masurilor de restructurare, Carrefour spera sa faca economii anuale de doua miliarde de euro (2,45 miliarde de dolari) pana in 2020.

 

In Romania, Grupul Carrefour numara 303 magazine, dintre care 32 de hipermarketuri Carrefour, 218 supermarketuri (203 magazine Market si 15 magazine Express Orange), 42 magazine de proximitate Express, 10 magazine de proximitate Contact, un magazin de comert online.

 



Poti fi interesat si de