Profi deschide o noua linie de business prin care brandurile obtin acces direct la milioane de consumatori
Marti, 01 Octombrie 2024
Marti, 01 Octombrie 2024
Incheind cu succes o etapa pilot de sase luni, Profi ofera acum brandurilor si agentiilor de media acces la audienta sa de peste 4 milioane de consumatori, atat prin cele aproximativ 1.750 de magazine fizice, cat si prin canalele sale digitale.
Campaniile de retail media derulate in aceasta perioada au generat rezultate cu o rentabilitate semnificativ mai mare fata de canalele media traditionale, cum ar fi TV, Radio, Search si Social Media.
Reteaua Profi devine astfel o platforma integrata de publicitate, bazata pe comportamentul real al consumatorilor, sustinuta de tehnologia avansata dezvoltata de partenerul sau Footprints AI, companie romaneasca de tehnologie ce produce si comercializeaza una dintre cele mai avansate platforme de retail media si retail data insights din lume si opereaza cea mai extinsa retea de retail media din Romania, cu acces la date reale si anonimizate de la peste 8,5 milioane de consumatori romani.
Folosind inteligenta artificiala, Footprints AI ajuta brandurile sa obtina insight-uri valoroase despre comportamentul consumatorilor si sa targeteze audientele mai precis, contribuind astfel la succesul campaniilor publicitare.
„Prin lansarea acestei retele de retail media, deschidem o oportunitate unica pentru branduri si agentii sa isi maximizeze impactul campaniilor publicitare, folosind date reale si targetare precisa. Ne dorim ca partenerii nostri sa valorifice aceste capabilitati inovatoare, care le permit sa fie mai aproape de consumatorii lor si sa obtina rezultate exceptionale”, a declarat Andrei Bica, Chief Finacial Officer, Profi. „Invitam toate brandurile si agentiile de media sa acceseze reteaua noastra de retail media pentru a descoperi cum o pot integra in strategiile lor si sa beneficieze de avantajele unei platforme omnichannel de ultima generatie”.
„Inteligenta artificiala si datele anonimizate din retelele de retail media permit o targetare mult mai precisa a consumatorilor. Brandurile nu mai investesc in campanii largi si imprecise, ci isi aloca bugetele in mod optim, in functie de comportamentul real al audientei. In colaborare cu Profi, am reusit sa dezvoltam o solutie care sa aduca valoare atat pentru retailer, cat si pentru partenerii sai comerciali, oferind rezultate masurabile si adaptabile in timp real”, spune Dan Marc, fondator si CEO al Footprints AI.
O noua oportunitate pentru branduri
Retail media le ofera brandurilor posibilitatea de a-si targeta eficient consumatorii pe baza comportamentului lor de cumparare, folosind date anonimizate si analize avansate. Profi pune la dispozitie optiuni personalizate si flexibile, cu bugete flexibile si adaptate nevoilor de media ale clientilor, permitand astfel accesul tuturor brandurilor la aceasta platforma inovatoare. In plus, brandurile pot urmari in timp real performantele campaniilor, optimizandu-si astfel strategiile de marketing.
Pentru distributia mesajului publicitar, retail media foloseste spatiile si canalele disponibile in magazine fizice si in mediul digital controlat de retailer. Acestea includ, in cazul Profi, ecranele digitale si reteaua radio din magazine, aplicatia mobila, website, canalele de social media si de marketing direct.
In plus, pe baza datelor de cumparare anonimizate, brandurile pot directiona campaniile publicitare catre audiente media cu insight-uri socio-demografice si legate de comportamentul de consum ce sunt generate de Inteligenta Artificiala dezvoltata de catre Footprints AI.
Reteaua de retail media Profi implica sute de comunitati si puncte de vanzare care sunt conectate si gestionate in mod centralizat pentru a oferi o platforma coeziva si eficienta pentru campanii publicitare omnichannel.
Studii de caz: Chio si Instant.ro
Pe parcursul proiectului pilot, brandurile ce au avut acces la campaniile de retail media au inregistrat cresteri semnificative in ce priveste rata de conversie, marirea numarului de utilizatori pe platformele proprii, vanzarile in magazine sau notorietatea pe segmentele de piata vizate.
Un exemplu aici este Chio, brand european de top de gustari, care a obtinut o rentabilitate de 16 ori mai mare a cheltuielilor de publicitate prin campania de retail media desfasurata in reteaua Profi.
Valorificand capabilitatile avansate ale retelei de retail media Profi, implementata de Footprints AI, noul canal media a captat aproape jumatate din toate conversiile digitale din cadrul campaniei nationale Chio, generand o crestere de 3% in vanzari comparativ cu toate celelalte canale.
„Campania test de retail media ne-a depasit asteptarile, obtinand rezultate remarcabile cu o investitie de doar 6 procente din bugetul total. Am putut comunica personalizat si relevant cu fiecare categorie de consumatori Chio si am avut posibilitatea de a analiza in timp real impactul campaniei si de a ajusta strategiile pe parcurs. Vom aprofunda comunicarea cu consumatorii gustarilor noastre folosind retail media si planuim sa integram constant acest canal in mixul nostru de media”, spune Marian Chiraches, Head of Marketing Intersnack Romania si Bulgaria.
Un alt exemplu vine dinspre platforma online de cumparare si vanzare de masini second-hand cu ajutorul Inteligentei Artificiale, Instant.ro. Aici provocarea a fost de a creste notorietatea in piata si achizitia de utilizatori inregistrati ai platformei. Campania de retail media derulata in ecosistemul omnichannel al Profi a generat o crestere de peste 50.000 de utilizatori noi cu o imbunatatire semnificativa de 280% a ROAS (Return on Advertising Spend) intr-o perioada de doar 2 saptamani de campanie.
Profi pregateste, de asemenea, lansarea unei platforme publice care va oferi brandurilor acces la date agregate despre comportamentul de cumparare al consumatorilor, pentru a permite o mai buna personalizare a campaniilor de retail media.
Despre Profi
Cu 28.000 de angajati in aproximativ 1.750 de magazine proprii si partenere din aproape 870 de localitati urbane si rurale, Profi este cel mai mare angajator privat din Romania. PROFI SUPER, PROFI GO si PROFI LOCO, cele trei formate de magazin ale retelei, desfac o gama de peste 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,4 milioane de clienti care zilnic isi fac aici cumparaturile. Mai bine de 94% dintre aceste produse provin de la parteneri din Romania. Cifra de afaceri a retelei, a fost de 13 miliarde de lei in 2023, si plaseaza compania pe locul trei in sectorul de retail romanesc.
Despre Footprints AI
Footprints AI este startup-ul romanesc de tehnologie ce dezvolta si comercializeaza una dintre cele mai avansate platforme de omnichannel retail media din lume, oferind o modalitate simpla si extrem de accesibila de conversie a traficului anonim in audiente media pentru retailerii cu prezenta fizica, cu ajutorul tehnologiei avansate de Inteligenta Artificiala. In Romania, Footprints AI opereaza cea mai larga retea de retail media, incluzand parteneriate cu retaileri precum Profi, Lagardere, Auchan, Tazz, Bolt Food si altii.
Producatorii locali din judetul Timis sunt sustinuti sa duca mai departe bunatatile facute dupa r...
Primul retailer care a lansat in Romania conceptul de discount generalizat, Auchan isi mentine ne...
Clujenii sunt invitati sa descopere cel de-al doilea magazin PENNY din oras, care reflecta evolut...