Produsele private label au o cota de 30% in aproape toate pietele europene
Joi, 04 Iunie 2020

Joi, 04 Iunie 2020
Editia din acest an a anuarului, care incorporeaza datele Nielsen pana la sfarsitul anului 2019, arata ca marcile private au castigat cota de piata in 14 din cele 19 tari analizate.
In Marea Britanie si Germania, cota de private label ramane peste 40%, in timp ce in Italia a crescut cu doua puncte procentuale, cel mai mare castig pana in prezent.
Una dintre cele mai mari cresteri ale cotei de marca privata a fost observata in Olanda, care a crescut cu peste sapte puncte procentuale pana la 37%, stimulata de includerea Aldi in datele analizate pentru prima data.
In Franta, unde Aldi si Lidl nu sunt incluse in datele lui Nielsen, marcile private detin o cota unitara de 31% si o cota de valoare de 25%.
Intre timp, Spania si Portugalia raman piete puternice pentru eticheta privata, marcile magazinelor reprezentand jumatate din toate produsele vandute in Spania si 43% in Portugalia.
In Europa Centrala si de Est, cota de piata a ramas peste 40% in Austria si peste 30% in Polonia, Ungaria, Republica Ceha si Slovacia, in timp ce in Elvetia, private label reprezinta jumatate din produsele vandute. Romania este mentionata cu o crestere consistenta, depasind pragul de 20%.
Norvegia conduce in topul din Scandinavia, cota de piata a marcilor private urcand cu doua puncte procentuale la peste 34%. Suedia a crescut la 33%, in timp ce Finlanda a ramas la peste 30%.
In cele din urma, Grecia a raportat pentru prima data o cota de piata privata de peste 31%, in timp ce Turcia a inregistrat o crestere a cotei cu doua puncte procentuale la peste 30%.
Administraţia Donald Trump impune, începând din data de 7 august, tarife vamale supli...
“Rebrandingul Periș este un pas natural în evoluția brandului. Noua identitate Periș ...
Criza din sectorul porcin estonian se intensifică. Administrația Estoniană pentru Agricultură și ...