Pierderi de peste 22 mil. lei pentru Sphera, grupul care detine KFC si Pizza Hut in Romania

Pierderi de peste 22 mil. lei pentru Sphera, grupul care detine KFC si Pizza Hut in Romania


Sphera Franchise Group a raportat vanzari consolidate de 304,6 milioane de lei in primul semestru al anului, reprezentand o scadere de 31,6% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, generata de perioada de carantina, potrivit datelor transmise de companie.

"Vanzarile consolidate ale Grupului in al doilea trimestru au inregistrat o scadere de 54% comparativ cu al doilea trimestru al anului 2019, ajungand la 106,3 milioane de lei, iar cel mai semnificativ impact s-a resimtit in luna aprilie, cand majoritatea restaurantelor au fost inchise complet, iar activitatea de livrare, limitata. Pierderea inregistrata in T2 a fost atenuata de masuri rapide si ferme de reducere a costurilor, care se reflecta in scaderea cu 47,3% in T2/2020 a cheltuielilor restaurantelor, comparativ cu T2/2019. In acelasi timp, rezultatele de mai sus se situeaza deasupra mediei inregistrate de industria de ospitalitate, in contextul pandemiei de COVID-19 si evolutia creeaza premisele unei reveniri", se arata in comunicatul companiei.

 

Profitul operational al restaurantelor de 6,7 milioane de lei, in scadere cu 86,5% comparative cu aceeasi perioada a anului trecut. Cheltuielile generale si administrative au scazut cu 8,2%, in timp ce EBITDA a ajuns la 800.000 de lei, cu 97,9% sub nivelul inregistrat in S1/2019 si a avut o marja cu 8 puncte procentuale mai mica decat in perioada anterioara. Profitul operational a scazut cu 178% an/an, iar pierderea totala din aceasta perioada a fost de 22,4 milioane de lei.

 

Potrivit comunicatului citat, Sphera a reusit sa atenueze impactul masurilor de control asupra raspandirii pandemiei in Romania, Italia si Republica Moldova, concentrandu-se pe dezvoltarea unor noi canale de vanzare, cum ar fi prin colaborarea cu agregatorii de comenzi online, alaturi de promovarea canalelor Delivery si Drive-Thru, care continua sa serveasca mancare prin KFC Delivery, KFC Drive Thru si Pizza Hut Delivery.

 

Grupul a incheiat pana in prezent parteneriate cu opt platforme de comenzi online in toate pietele pe care este activ, dar are si canale proprii de vanzari online. In T2/2020, 47% din vanzarile din Romania s-au realizat prin servicii de livrare, comparativ cu 7% in aceeasi perioada a anului trecut.

 

Incepand cu luna mai, vanzarile au fost pe un trend ascendent, datorita parteneriatelor cu platformele de livrare, redeschiderii restaurantelor in centrele comerciale si reluarii generale a activitatii economice in pietele unde opereaza grupul. La finalul lunii iunie, 97,6% dintre restaurant erau deschise in toate pietele de activitate, iar Grupul se asteapta ca evolutia pozitiva a vanzarilor sa se mentina in lunile urmatoare, cu conditia ca autoritatile din tarile respective sa nu impuna noi masuri de izolare, se mai precizeaza in comunicat.

 

"Vedem semne clare de revenire graduala, in urma relaxarii restrictiilor menite sa controleze pandemia. Desi restaurantele au ramas inchise la interior, in iunie 2020 am reusit sa ajungem la vanzari care se afla la 65% din nivelul atins inainte de pandemie. In iulie, procentul a avansat la 75%, ceea ce ne da motive sa fim optimisti cu privire la performanta noastra in lunile urmatoare. Desigur, intoarcerea la nivelurile inregistrate inainte de pandemie va presupune timp, dar ne concentram pe controlul costurilor si accesarea tuturor facilitatilor disponibile oferite de guvernele din pietele noastre de activitate, pentru a ne asigura ca aceasta revenire are loc cat mai curand, in beneficiul tuturor actionarilor nostri", a declarat Valentin Budes, Directorul Financiar al Sphera.

 

Sphera Franchise Group SA este o companie holding ce reuneste branduri precum precum KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery si Taco Bell.



Poti fi interesat si de