Piaţa FMCG din România a raportat un avans de 11%, în primul semestru
Joi, 21 August 2025

Joi, 21 August 2025
Potrivit analizei YouGov Shopper, cealaltă jumătate rezultată din majorarea pieţei FMCG reprezintă de o combinaţie între creşterea volumelor (+3,5%) şi fenomenul de "up-trading" prin care consumatorii au optat pentru produse mai scumpe şi de o calitate superioară. În acelaşi timp, a fost remarcată o redresare a frecvenţei de cumpărare, care scăzuse în anul precedent.
Un factor esenţial în decizia de cumpărare este reprezentat de promoţii, cu o importanţă crescută în categorii precum: berea, vinul, dulciurile, hrana pentru animale de companie şi produsele de curăţenie. La polul opus, în segmente ca lactate, ulei, cafea şi alimente congelate, promoţiile şi-au redus ponderea.
Realizatorii cercetării de specialitate subliniază faptul că un alt trend remarcat este consolidarea poziţiei brandurilor în detrimentul mărcilor private. Astfel, brandurile de producător acoperă în prezent trei sferturi din consumul casnic FMCG.
Datele YouGov Shopper România arată că singurele canale care s-au dezvoltat peste media pieţei, în primul semestru din 2025, sunt discounterii şi magazinele online. Primul dintre acestea se apropie cu viteză de pragul de 30% cotă de piaţă, în timp ce comerţul tradiţional a coborât sub pragul de 25%.
La rândul lor, hypermarketurile şi-au redus uşor cota de piaţă până la 24,5%, în perioada ianuarie - iunie 2025, mai ales în Bucureşti şi în judeţul Ilfov, acolo unde discounterii şi supermarketurile s-au dovedit a fi performeri de top în ultimul an.
În 2025, magazinele online de bunuri de larg consum rămân vedeta comerţului, cu un avans de 25% la semestru pe toţi cei trei piloni de creştere: acoperire, frecvenţă de achiziţie şi coş mediu de cumpărături.
Piețele majore continuă să susțină volumul ridicat, însă Asia de Sud-Est devine rapid un mo...
Reamintim că autoritatea de concurență a autorizat tranzacția prin care Delhaize „The Lion&...
Studiul evidenţiază rezilienţa acestui sector, care a făcut faţă cu succes unor perturbări numero...