Peste jumatate dintre romani consuma aproape zilnic carne

Peste jumatate dintre romani consuma aproape zilnic carne


Peste jumatate dintre romani consuma aproape zilnic carne, iar o treime opteaza regulat pentru produse pe baza de plante in alimentatia lor, potrivit unui studiu realizat de Danone Romania.

Danone Romania anunta rezultatele celui mai recent studiu privind interesul si comportamentul de consum al romanilor in ceea ce priveste produsele pe baza de plante si dieta flexitariana (consum redus de carne).

 

Astfel, desi pentru romani carnea ramane un produs nelipsit de pe mese, 56% consumandu-l aproape zilnic, iar 31% de 1-2 ori pe saptamana, creste interesul si pentru produse pe baza de plante. 34% dintre romani consuma in mod regulat produse pe baza de plante, 8% dintre acestia chiar aproape in fiecare zi, in timp ce aproape o treime consuma ocazional.

 

Analiza preferintelor alimentare ale consumatorilor in ceea ce priveste categoria de produse pe baza de plante a fost realizata de Danone in trei tari: Romania, Bulgaria, Ungaria.

 

Produsele pe baza de plante sunt o categorie in crestere in randul preferintelor consumatorilor romani, iar motivele pentru care astfel de produse sunt introduse din ce in ce mai des in dieta zilnica nu se mai limiteaza doar la perioadele de post sau anumite intolerante alimentare care nu fac posibil consumul unor altor tipuri de produse.

 

Conform analizei, 51% dintre romani considera ca produsele pe baza de plante sunt benefice pentru sanatate, in timp ce 16% achizitioneaza astfel de produse pentru gustul lor, iar 13% pentru ca au un impact negativ redus asupra mediului.

 

O treime din populatie consuma produse pe baza de plante in mod regulat si o alta treime ocazional. Consumul regulat de produse pe baza de plante este mai ridicat in randul grupei de varsta 25-34 ani.

 

In prezent, 6 din 10 consumatori romani iau in considerare impactul negativ asupra mediului atunci cand achizitioneaza un produs. Fata de celelalte tari participante la studiu, atentia acordata impactului asupra mediului in procesul de achizitie, de catre romani, este mult mai ridicata, acestia fiind mult mai receptivi la tendintele de consum.

 

'Produsele pe baza de plante reprezinta viitorul unei alimentatii variate, viitorul unor optiuni alimentare echilibrate si viitorul produselor prin care sustinem mediul inconjurator cu si mai multa grija. Ne bucuram sa vedem ca si consumatorii romani sunt din ce in ce mai atenti la sanatate, gust, impact asupra mediului si se orienteaza vizibil catre produsele pe baza de plante' a declarat Mircea Balan, Head of Alpro Central Eastern Europe.

 

Dieta flexitariana presupune un consum variat de alimente, care nu constrange consumatorul la eliminarea completa a carnii din alimentatie. Astfel, in acest stil de alimentatie este posibil si consumul de carne sau peste, alaturi de fructe, legume sau produse pe baza de plante, acestea fiind o alternativa pentru cei care urmaresc o alimentatie variata, dar fara a compromite gustul preparatelor.

 

In Romania, conform studiului, termenul de flexitarian este cunoscut de 35% dintre romani, cu 15% mai mult decat esantionul total din toate cele 3 tari in care a fost derulat studiul. In plus, 7% dintre romani sunt flexitarieni, cu 4% mai mult decat totalul esantionului din celelalte trei tari supuse analizei, 3% sunt vegetarieni si doar 1% sunt vegani. In acelasi timp, 89% dintre romani nu urmeaza niciun regim alimentar, 92% dintre acestia fiind barbati.

 

Conceptul de flexitarian este mai putin cunoscut in Ungaria si Bulgaria, in timp ce in Romania conceptul este mult mai popular. In acelasi timp, romanii par sa fie mult mai constienti de ceea ce cumpara si de impactul produselor asupra mediului, decat vecinii din Ungaria sau Bulgaria.

 

La nivelul tuturor celor 3 tari participante la studiu, proportia consumatorilor regulati, care consuma cel putin saptamanal produse pe baza de plante, este apropiata de proportia consumatorilor care achizitioneaza ocazional astfel de produse. Persoanele mai tinere care traiesc in zonele urbane si cele cu venituri mai mari tind sa reprezinte publicul principal pentru produsele pe baza de plante. Grija pentru sanatate este motivul principal pentru care sunt consumate astfel de produse in toate cele 3 tari.

 

Analiza Danone a fost realizata dupa aceleasi criterii si instrumente sociologice in Romania, Ungaria si Bulgaria. In Romania, studiul a fost realizat pe un esantion de 500 respondenti, din mediul urban si rural, femei si barbati, cu varste cuprinse intre 18 - 65 de ani.

 

Studiul s-a desfasurat in luna aprilie 2022, de catre NMS Hungary Kft.



Poti fi interesat si de