Peste 2.800 de expozanti sunt asteptati la Interpack, expozitie care revine dupa 6 ani

Peste 2.800 de expozanti sunt asteptati la Interpack, expozitie care revine dupa 6 ani


Cel mai mare targ international pentru industria de procesare si ambalare – Interpack se va desfasura in perioada 4-10 mai 2023, dupa o pauza de sase ani, cauzata de pandemie.

Organizat o data la trei ani, targul cuprinde elementele intregului lant al industriei de procesare si ambalare: de la productia ambalajelor, la procesele de ambalare si distributie, pana la asigurarea calitatii produselor: procese si utilaje pentru ambalarea produselor (produse alimentare, bauturi, produse farmaceutice, cosmetice, alte bunuri de consum nealimentare si bunuri industriale); materiale de ambalare, mijloace de ambalare si productie de ambalaje; procese si utilaje pentru cofetarie, panificatie si produse farmaceutice; alte servicii conexe.

 

Cifre interpack 2023

- expozanti: 2.866, din 55 de tari

- numar de vizitatori de specialitate la editia precedenta (2017): 170.000

- suprafata de expunere: 253.200 mp (echivalentul a 37 de terenuri de fotbal)

- companii expozante din Romania: 7 companii cu stand confirmat + alte 7 companii pe lista de asteptare

 

La nivel mondial, volumul vanzarilor de alimente preambalate va atinge, la finalul intervalului de cinci ani 2021 – 2026, un total de 932 milioane de tone, cu 14% mai mult decat in perioada anterioara de raportare, se arata intr-un studiu al Euromonitor, citat de VDMA Food Processing and Packaging Machinery Association.

 

Europa de Est (fara Tarile Baltice) are o pondere de cca. 8% in consumul global de alimente prembalate, respectiv de aproximativ 28% in cel european. In ceea ce priveste cererea, aceasta urmeaza sa ajunga la 66 mil. de tone la finalul anului 2026, ceea ce reprezinta o crestere de 7 procente in intervalul 2021-2026.

 

Clasamentul celor mai mari consumatori est-europeni de alimente preambalate arata astfel: Rusia si Polonia cu 47, respectiv 14 procente, urmate de Ucraina si Romania cu 7%, respectiv 6% si Cehia cu 3% din total.

 

In categoria vanzarilor de alimente preambalate primul loc este detinut de produsele lactate, cu o crestere a volumului vanzarilor – in perioada mentionata – de aproape 9 procente, pana la 22 de milioane de tone in anul 2026, urmate de produsele de panificatie, cu o evolutie de + xx % pana la valoare de 19 milioane de tone. Pe locul al treilea in clasamentul vanzarilor se situeaza carnea, fructele de mare si proteinele alternative (cu o evolutie de +15%, pana la 4 milioane de tone in 2026), urmate de orez si paste fainoase (cu +9%, la 3 milioane de tone). Top 5 se incheie cu categoria sosurilor, dresingurilor si condimentelor, cu o rata prognozata a cresterii cererii de 10%, pana la volumul de 3 milioane de tone in 2026.

 

Asociatia VDMA prognozeaza o continuare a investitiilor in infiintarea si extinderea capacitatilor de productie existente prin achizitionarea de masini si solutii pentru procesarea si ambalarea produselor alimentare, dinamica datorata cererii in continua crestere.

 

In anul 2022, tarile din Europa de Est au importat masini si utilaje destinate industriei alimentare (procesare + ambalare) in valoare totala de 4,85 milioane EUR, aproape neschimbata fata de cea inregistrata in anul anterior. Principalii furnizori de echipamente au fost Germania, Italia si Tarile de Jos, cu Germania ‘responsabila’ pentru o treime (1.460 mil. EUR), Italia pentru un sfert (24% reprezentand 1.162 mil. EUR) si Tarile de Jos pentru doar 7 procente (337 mil. EUR) din valoarea totala.

 

In ceea ce priveste evolutia vanzarilor de astfel de masini din aceste trei tari catre tarile est-europene, Germania si Italia au reusit, in 2022, sa isi creasca exporturile cu 3,3, respectiv 2,8 procente, in timp ce Tarile de Jos au inregistrat o scadere considerabila de 14,3%.



Poti fi interesat si de