Penny: Sortimentul 3RO reprezinta 53% din cifra de afaceri, iar 87% dintre furnizori sunt companii romanesti
Vineri, 04 Aprilie 2025

Vineri, 04 Aprilie 2025
Compania a inregistrat progrese importante in aceasta directie, iar astazi:
- 87% dintre furnizorii PENNY sunt companii romanesti, inregistrate in Romania
- 68% din cifra de afaceri a companiei provine din produse fabricate in Romania
- Sortimentul 3RO reprezinta in acest moment 53% din cifra de afaceri
Initiativa de a creste numarul de produse 3RO la raft continua cu un apel catre intreaga industrie de retail, concretizat in rezultatele studiului privind Evaluarea impactului economic si social al sectorului retail in Romania, realizat de PENNY impreuna cu Academia de Studii Economice.
Concluziile cheie ale studiului si directii strategice pentru dezvoltarea retailului:
- Contributie semnificativa la PIB: sectorul retail joaca un rol activ in economia Romaniei, atat prin activitatea directa, cat si prin stimularea lanturilor de aprovizionare si a industriei alimentare locale.
- TripluRO (3RO) este un motor de dezvoltare economica locala: in 2025, produsele de tip 3RO reprezinta deja 53% din cifra de afaceri a PENNY
- Diferentele dintre importuri si exporturi de produse agroalimentare, care determina o balanta de comert exterior deficitara: principalele importuri vizeaza alimentele procesate si produsele vegetale (ex: legume, fructe si alte produse alimentare procesate); in timp ce exporturile sunt mai reduse, constituite preponderent din materii prime, indicand nevoia de politici comerciale echilibrate;
- Impactul lanturilor scurte si productiei locale: studiile anterioare realizate de PENNY Romania si ASE au evidentiat oportunitati concrete pentru dezvoltarea afacerilor romanesti, in industrii precum agricultura, ambalarea si procesarea alimentelor.
Realizarea obiectivului 3RO presupune o colaborare stransa, pe termen lung, intre mediul de afaceri si autoritati, cu scopul comun de a dezvolta productia locala in vederea echilibrarii balantei comerciale si a sustinerii economiei locale. Sectorul retail joaca un rol important, fiind unul dintre cele mai active sectoare, esential pentru economia Romaniei. Intregul sector contribuie direct la PIB si la crearea de locuri de munca, dar si indirect, prin stimularea altor industrii si a cererii generale.
„Suntem bucurosi sa contribuim, din perspectiva academica, la o analiza riguroasa a unui sector esential pentru economia Romaniei: retailul. Acest domeniu are un rol central in stimularea cresterii economice, sustinerea ocuparii fortei de munca si incurajarea productiei locale. Studiul realizat in parteneriat cu PENNY ofera date relevante pentru mediul economico-social si reprezinta un exemplu concret de colaborare eficienta intre mediul academic si cel de afaceri”, a declarat Prof. Univ. Dr. Nicolae Istodor, Rectorul ASE Bucuresti, Coordonator Studiu Retail.
„De 20 de ani, ne concentram pe nevoile romanilor, carora le raspundem printr-o strategie eficienta de dezvoltare. Prioritatea noastra este ca romanii sa gaseasca in magazinele PENNY produsele dorite, fabricate in Romania si disponibile la preturi accesibile. De aici a pornit initiativa 3RO, pe care am dezvoltat-o de la an la an prin noi cercetari si colaborare stransa cu producatori romani, astfel incat astazi sortimentul 3RO reprezinta 53% din cifra de afaceri. Initiativa 3RO este raspunsul nostru pentru sustinerea productiei locale si a economiei nationale. Iar acest nou studiu, realizat impreuna cu ASE, demonstreaza impactul major al sectorului retail in Romania si ofera o baza solida pentru politici economice sustenabile”, a spus Daniel Gross, CEO PENNY Romania.
Demersurile initiate de PENNY in parteneriat cu ASE
Dupa lansarea in 2022 a initiativei „100 de idei de business pentru Romania”, un ghid informativ pentru care, impreuna cu Academia de Studii Economice, au fost analizate 100 de oportunitati de dezvoltare a unor afaceri locale din industrii precum agricultura, ambalajele sau produsele cosmetice, PENNY si ASE au continuat conversatia in jurul dezvoltarii productiei locale prin lansarea studiului "Strategii pentru echilibrarea balantei comerciale a Romaniei prin stimularea si sustinerea productiei nationale", cu scopul de a indentifica solutii eficiente pentru dezvoltarea productiei de bunuri 3RO – cu ingredientul din Romania, procesate si ambalate in tara noastra, cu scopul final de a sustine economia romaneasca.
Studiul releva faptul ca topul celor mai importate produse a ramas neschimbat in ultimii 10 ani, insa difera de cel al exporturilor. Principalele importuri sunt din grupa Produselor alimentare, bauturi si tutun (41,7% din totalul produselor agroalimentare importate in anul 2022), urmata de Produse vegetale (33%) si Animale vii si produse animale (21,75%).
Concluziile legate de importul produselor alimentare, inclusiv animale vii si produse animale, au stat, astfel, la baza realizarii Studiului privind evaluarea impactului economic, social si de mediu al sectorului cresterii suinelor in Romania, lansat in 2024 de PENNY, in colaborare cu ASE si compania Cris-Tim. Obiectul studiului a constat in analiza sectorului cresterii suinelor, cu provocarile si oportunitatile existente la nivelul Romaniei.
Astazi, PENNY mai face un pas inainte sub umbrela initiativei TripluRO (3RO) si, impreuna cu partenerul Academia de Studii Economice, evalueaza impactul economic si social al intregului sector retail din Romania. Un sector mereu in miscare, complex si cu un impact semnificativ la nivelul societatii romanesti.
De la o comandă record de peste 12.000 lei pentru electrocasnice, la parfumuri şi flori de mii de...
„Strategia noastră este să ne consolidăm poziția de lider în toate categoriile î...
Astfel, 100% din carnea de pui și aproape toată carnea de porc comercializată în magazinele...