PENNY a lansat raportul de sustenabilitate pentru anul 2021

PENNY a lansat raportul de sustenabilitate pentru anul 2021


PENNY Romania a lansat cel de-al cincilea raport de sustenabilitate aferent anului 2021. Raportul reflecta activitatea companiei si analizeaza impactul de mediu, economic si social pe care aceasta il genereaza.

Raportul a fost realizat dupa metodologia GRI Standards, dezvoltata de Global Reporting Initiative, cel mai cunoscut standard de raportare in sustenabilitate, optiunea aleasa fiind cea Core (de baza). Demersurile incluse in acest document sunt in linie cu strategia de dezvoltare sustenabila a organizatiei si urmaresc totodata cei 3 piloni care definesc sustenabilitatea in cadrul PENNY:

- Sortiment sustenabil,

- Energie, clima si resurse, 

- Angajati si societate, fiecare activitate fiind detaliata cu masurile, rezultatele si obiectivele specifice.

 

Masurile si solutiile concrete descrise in raportul de sustenabilitate au ca scop atat cresterea eficientei, cat si diminuarea impactului negativ pe termen mediu si lung.

 

„Lansarea celui de-al cincilea raport de sustenabilitate reprezinta parcursul unui an de succes. 2021 a fost despre cresteri inregistrate pe toate segmentele activitatii noastre. Raportul cuprinde toate rezultatele muncii noastre, masurile pe care le-am luat si ceea ce planuim sa imbunatatim, precum si obiectivele de dezvoltare durabila ale companiei. Sustenabilitatea este unul dintre pilonii care stau la baza modului nostru de a face business. Masurile si initiativele noastre nu sunt doar niste indicatori, ci fapte concrete pentru un viitor mai bun, pentru ca viitorul se face azi”, a spus Daniel Gross, CEO PENNY Romania.

 

Principalele rezultate prezentate in cel de-al cincilea raport de sustenabilitate PENNY Romania sunt:

Sortiment sustenabil

- 86.24% din totalul cifrei de afaceri provine de la furnizorii locali

- 86,31% dintre furnizori sunt din Romania

- 48% din magazine sunt prevazute cu macelarii

- 24 de articole Brand privat ecologic – „My Bio”

- 17 articole in cadrul primului brand privat de dieta vegetala –„Food for Future”

 

Energie, clima si resurse

- 2,5% scadere consum specific de energie electrica

- 2.957 MWh energie verde produsa intern cu 52 sisteme de panouri fotovoltaice

- 301 magazine monitorizate online

- 0 magazine proprii incalzite pe baza de combustibili fosili

- 2 Certificari BREEAM Outstanding

- 21 statii de incarcare pentru masini electrice

 

Angajati si societate

- 5.815 angajati

- 106.708 ore de instruire

- 89% rata de promovare interna

- 56% femei in pozitii de management

- 320.000 euro sprijin pentru ONG-uri

- 82,5 tone donatii de surplus de alimente

 

„Suntem ambitiosi si ne dorim sa contribuim la calitatea vietii in comunitatile din Romania. Ne-am asumat atingerea neutralitatii impreuna cu Grupul REWE pana in anul 2040. Acest obiectiv va putea fi atins doar prin concentrarea eforturilor noastre in diverse initiative locale, aprovizionarea cu produse din surse regionale si gestionarea atenta a resurselor necesare in toate operatiunile noastre”, a declarat Claudia Ivan, Manager Sustenabilitate PENNY Romania.

 

Detalii despre proiectele PENNY si cel de-al cincilea raport de sustenabilitate pot fi consultate aici.



Poti fi interesat si de