Obor21, afaceri de 100.000 de euro in primul an

Obor21, afaceri de 100.000 de euro in primul an


Lansata chiar inainte de debutul crizei pandemice, prima cooperativa taraneasca digitala din Romania ofera acces la produse naturale, neprocesate, pe baza unui concept nou pe piata noastra – meatbooking – rezervare inainte de sacrificare.

Reteta unica aparuta intr-un context favorabil pentru piata de online a generat vanzari peste asteptari chiar si dupa eliminarea restrictiilor, aducand Obor21 la o cifra de afaceri de 100.000 de euro dupa 10 luni.

 

Contextul imprevizibil al anului 2020 a generat o crestere accelerata in comertul online, romanii urmarind sa se aprovizioneze online cu o gama mult mai larga de produse, mai ales din categoria celor esentiale. De asemenea, evolutia pietei arata un interes tot mai crescut catre produse proaspete cu o trasabilitate clara, cat mai putin procesate. Acestea au fost motoarele principale de crestere pentru Obor21.ro, prima cooperativa taraneasca digitala din Romania.

 

Dinamica vanzarilor a fost determinata si de o crestere constanta a numarului clientilor si, simultan, a valorii comenzilor acestora, ajungand la o medie de 230 lei/client.

 

Dupa primele luni de functionare, clientul Obor21.ro s-a conturat ca fiind o persoana cu varsta cuprinsa intre 25 si 44 de ani, cu venituri medii si peste medii, preocupata de un stil de viata sanatos, pasionata de gatit, de a experimenta gusturi noi. Totodata, o caracteristica de baza a clientilor este preocuparea pentru un stil de viata responsabil, care planifica distributia alimentelor cumparate si fac achizitii in consecinta. 54% dintre clientii care comanda sunt femei.

 

Obor21.ro este puntea digitala dintre sat si oras, care ofera acces la carne autentica de la tara, in conditii sanitar-veterinare de secol XXI, iar taranii crescatori de animale au piata de desfacere si venituri fiscalizate. Grija pentru mediu reprezinta o preocupare, astfel ca rezervarea carnii inainte de sacrificare este atat garantia pentru prospetime, cat si solutia pentru consumul responsabil, sustenabil, fara pierderi si fara sacrificari nejustificate, a explicat Florian Mateita, cofondator Obor21.

 

Focus pe consum responsabil

Un alt factor care a contribuit la succesul cooperativei digitale a fost achizitia de noi clienti prin recomandare. 1 client din 6 a recomandat Obor21 dupa prima comanda sau a revenit in shopul online. Valoarea cosului mediu a crescut cu 20% in perioada sarbatorilor, respectiv aprilie si decembrie. In medie se adauga 5 produse in cos (3-6 kilograme), iar cele mai populare sunt cele din manzat (70%), dupa care urmeaza carnea de oaie si capra (10%), restul comenzilor fiind pentru specialitati, respectiv zahana.

 

De asemenea, pentru a asigura un procent de peste 98% a carnii distribuite dupa sacrificare, fondatorii Obor21 au dezvoltat parteneriate in industria HoReCa. Astfel, lunar, un procent de 30-40% dintre clienti sunt din zona B2B – restaurante si bacanii traditionale -, procentul variind in functie de comenzile B2C.

 

Pentru 2021, fondatorii Obor21 vizeaza extinderea zonei de livrare in afara ariei Bucuresti-Ilfov si, in masura posibilitatilor logistice, diversificarea portofoliului catre noi categorii de produse, care sa sustina conceptul de cooperativa taraneasca digitala. Printre acestea se numara produse lactate, dar si o categorie de legume si fructe.

 

Exploram posibilitatea de a ne extinde catre alte zone din tara, insa pentru noi este important sa ramanem fideli conceptului Obor21 si sa asiguram trasabilitatea produsului. Perspectivele sunt incurajatoare, avand in vedere si schimbarea comportamentului clientului, care a ramas orientat catre confortul comenzilor online chiar si dupa ridicarea restrictiilor, a mai precizat Florian Mateita.

 

obor 2

 

***

Platforma Obor21.ro a fost lansata in luna februarie 2020 de catre Iunia si Florian Mateita, cu o investitie initiala de peste 80.000 euro.

Carnea rezervata prin intermediul Obor21.ro provine in cea mai mare parte din gospodariile taranesti din judetele Botosani si Suceava. Aceasta este livrata consumatorului final exclusiv prin curier, in conditii de temperatura controlata, in cel mult 72 de ore de la sacrificare, insotita de certificat de calitate. Rezervarea carnii reprezinta pentru clienti garantia prospetimii.

 

Fiecare eticheta contine informatii detaliate despre provenienta produselor, inclusiv satul unde a fost crescut animalul sacrificat, precum si data sacrificarii, data ambalarii in vid si data expirarii produsului. Procesarea carnii, inclusiv ambalarea ei, are loc in abator autorizat EU (mentionat pe eticheta), iar intreg fluxul, pana la usa clientului, este fiscalizat si conceput sa respecte normele sanitar-veterinare.



Poti fi interesat si de