Obligatiunile Agroland intra pe Bursa


Obligatiunile emise de lantul de produse agroalimentare Agroland, de 8,08 milioane lei, scadente in anul 2025, intra astazi pe Sistemul Multilateral de Tranzactionare (SMT) al Bursei de Valori Bucuresti.

Astfel, Agroland este prima retea de magazine agricole care face pasul pe piata de capital din Romania. Agroland va utiliza capitalul atras pentru finantarea dezvoltarii magazinelor de format nou, modernizate, cu suprafete de 400 metri patrati, scrie profit.ro.

 

”Agricultura este unul dintre cele mai importante sectoare ale economiei romanesti, fapt dovedit si de constructia PIB-ului pe 2019, in care agricultura a reprezentat 4,1% din PIB-ul Romaniei, adica 10 miliarde euro. Ne bucuram sa vedem companii precum Agroland ca vin pe piata de capital pentru a atrage finantarea necesara pentru dezvoltare si adaptarea la noile cerinte ale pietei. Runda de finantare derulata cu succes de Agroland, chiar la inceputul lunii martie, cand pe pietele de capital incepeau sa se simta primele semne de tensiune, dovedeste ca investitorii sunt dispusi sa investeasca intodeauna cand identifica o oportunitate. Aceasta dovedeste, totodata, ca Bursa de Valori Bucuresti este un pilon esential pentru accesarea capitalului necesar dezvoltarii companiilor si, implicit, a economiei locale”, a declarat Radu Hanga, presedintele Consiliului de Administratie al BVB.

 

In cadrul plasamentului privat derulat de Agroland au fost emise 80.803 obligatiuni, care au fost cumparate de 88 de investitori, dintre care 87 de investitori de retail si un investitor institutional. Dintre cei 87 de investitori de retail, 86 sunt persoane fizice si un investitor este persoana juridica romana.

 

”Listarea obligatiunilor Agroland demonstreaza inca o data ca si in Romania bursa este o solutie pentru finantarea economiei nationale. Si nu doar pentru companiile de nisa (ex. IT sau finante), ci pentru orice tip de firma care are cel putin aceste 3 lucruri: un istoric pozitiv, o organizare buna si o viziune de dezvoltare solida”, a spus Ovidiu-George Dumitrescu, director general adjunct si coordonator al diviziei de finantari corporative a Tradeville.

 

Infiintata in anul 2009, societatea opereaza in prezent o retea extinsa de magazine la nivel national. La finalul lunii februarie, Agroland detinea 247 de magazine, dintre care 57 operate direct si 190 de magazine apartinand francizatilor. Societatea este prezenta si in segmentul de comert on-line, unde sunt estimate vanzari de 400.000 de euro in acest an.

 

Agroland estimeaza ca in cele 28 de judete in care este prezenta, pentru orasele mici si zonele rurale, detine o cota de piata de aproximativ 30%.

Reteaua de magazine agricole acopera segmentele “Ferma”, “Pet Care” si “Gardening“, iar de curand a intrat si pe segmentul de fitofarmacii. Totodata, Agroland este cel mai mare furnizor din domeniu de pui de o zi.

 

Vanzarile de furaje si pui au cele mai mari ponderi in vanzarile Agroland, de 34,08% si, respectiv, de 23,49%, potrivit datelor pentru anul 2019.



Poti fi interesat si de