Noi masuri de protectie sanitara pentru clientii restaurantelor si cafenelelor
Miercuri, 02 Septembrie 2020
Miercuri, 02 Septembrie 2020
Documentul este emis de ministrul Sanatatii, cel al Economiei si de presedintele Autoritatii Nationale Sanitar-Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor.
Sunt prevazute masuri specifice sanitare si cerinte pentru siguranta alimentelor in vederea comercializarii si consumului produselor alimentare, dar si masuri de protectie a clientilor.
Printre masurile de protectie a clientilor se numara:
- la intrarea in unitatea de alimentatie publica se va face un triaj observational al clientilor, iar accesul clientilor cu semne vizibile de infectie respiratorie va fi interzis;
- se vor asigura ca la unitatea de alimentatie publica pe mese si la grupurile sanitare exista dispozitive cu produse biocide avizate/autorizate, necesare dezinfectarii mainilor clientilor, precum si informarea acestora cu privire la modul de utilizare;
- se stabilesc circuite cu sens unic, daca este posibil, ce trebuie parcurse de clienti in unitatile de alimentatie publica, astfel incat sa se minimizeze contactele intre clienti (de exemplu: inspre si dinspre toaleta);
- portul mastii de catre clienti este obligatoriu in cazul deplasarii in zonele comune ale unitatii de alimentatie publica;
- se interzice transferul meniurilor, solnitelor, olivierelor si al altor obiecte de pe o masa pe alta. Acestea vor fi dezinfectate dupa plecarea clientilor de la o masa si unde este posibil se vor folosi meniuri de unica folosinta;
- se interzice consumul de produse stand in picioare pentru a minimiza circulatia clientilor in interiorul unitatii;
- se interzic activitatile de divertisment (dans) in cadrul unitatii de alimentatie publica;
- va fi incurajata plata cu cardul fie la casa, fie catre personalul de servire;
- se asigura ca normele de distantare fizica sunt aplicate in mod eficace si ca se evita, pe cat posibil, interactiunea fizica cu si intre clienti; se stabileste un numar de maximum 6 clienti care pot ocupa o masa; exceptie fac membrii de familie;
- se asigura respectarea distantei intre ocupantii meselor alaturate prin amplasarea meselor pe principiul ''o masa ocupata, una libera'', in cazul unitatilor de alimentatie publica de tipul restaurantelor si cafenelelor din interiorul cladirilor sau dupa caz respectarea distantei de minimum 2 metri intre ocupantii scaunelor meselor alaturate in spatiile special amenajate din exteriorul cladirilor;
- se asigura ca la servirea mesei personalul va purta masca si isi va dezinfecta mainile inainte de fiecare servire;
- se asigura o protectie suplimentara a produselor alimentare din vitrinele deschise sau bufete situate in spatiile de servire si consum, limitand accesul clientilor la produse si preparate, acestea fiind servite de personal care asista servirea produselor din vitrine sau buffet;
- utilizarea de semnalizari pentru a directiona clientii pe benzi, daca este posibil, pentru a facilita circulatia, mentinand in acelasi timp distanta fizica intre clienti de 1,5 metri;
- se asigura ca se efectueaza dezinfectia meselor dupa fiecare client/grup cu produse biocide;
- se recomanda aerisirea cat mai frecventa a incintelor prin deschiderea ferestrelor si/usilor, cu folosirea sistemelor de aer conditionat in caz de canicula. Se asigura un program de intretinere a echipamentelor de climatizare. Se asigura curatarea si schimbarea filtrelor pentru sistemele centralizate de aer conditionat, precum si curatarea frecventa a filtrelor de la sistemele de ventilatie din lift.
Boala a fost depistata in orasul Velingrad, regiunea Pazardjik, fiind identificata in cinci unita...
"Fara doar si poate, produsele vor fi la preturi normale, nu se anticipeaza cresteri semnificativ...
Aceste criterii sunt si cele care au stat la baza desemnarii brandului Fragedo, drept „Nr. ...