Mircea Chiru: Romanii au inceput sa aprecieze o vita buna, chiar si cu un pret mai ridicat

Mircea Chiru: Romanii au inceput sa aprecieze o vita buna, chiar si cu un pret mai ridicat


Wagyu A5 din Japonia, Black Angus din SUA, pui “Label Rouge”, jamon iberico, steake-uri din rasa Rubia Gallega sunt doar cateva dintre produsele premium pe care le poti gasi in vitrinele macelariei CAU, aflata in zona Pietei Floreasca. E un adevarat spectacol de culoare. Toata carnea este atent pusa in valoare. Lumina rece care cade pe fiecare piesa in parte ii subliniaza subtil nuanta, facand-o sa isi arate adevaratele calitati.

CAU nu e o macelarie precum cele clasice cu care suntem obisnuiti. Asta poate si pentru ca aici nu vei gasi orice. Carnea nu este aleasa la intamplare, ci dupa degustari si analize minutioase. Aici ti se ofera sansa sa gusti produsele, ca sa iei acasa exact ceea ce se pliaza cel mai bine pe preferintele tale.

 

"Este un concept care vine in intampinarea clientilor nostri. Pe langa faptul ca aducem o carne de o calitate superioara, incercam sa aducem din fiecare tip de carne sau rasa gama superioara. Va dati seama ca toata lumea vrea sa guste pe loc. Multi vor sa o gatim noi pentru a o servi aici, fiindu-le teama sa nu strice o carne foarte buna in procesul de gatire acasa. De aceea am venit in intampinarea lor. Initial, macelaria a fost deschisa doar ca o macelarie si cu o bucatarie in spate pentru a le gati clientilor, pentru a lua acasa. Cererea lor de a consuma produsele in incinta macelariei ne-a facut sa restrangem un pic spatiul de macelarie si sa apara si aceste scaune si mese unde sa poata sa serveasca o vita de foarte buna calitate", ne-a dezvaluit Mircea Chiru, proprietarul afacerii.

 IMG_20200207_180740

Atmosfera nu seamana deloc cu cea a unei macelarii obisnuite. La CAU e cald si bine, in statie canta muzica, iar totul este relaxat. Amplasata intr-o zona de lux, macelaria este frecventata in special de cei care cunosc produsele premium si stiu sa le aprecieze, desi sunt mai scumpe. Inclusiv cei care lucreaza in cladirile din zona coboara de multe ori sa ia pranzul aici, pentru ca pe langa o carne proaspata la gratar pot manca o supa calda, un burger, coaste marinate ori un risotto cu osso bucco. Meniul e bogat si apetisant, ceea ce inseamna ca iti va fi destul de greu sa alegi. De Sarbatori, clientilor li s-a propus si un Brunch in care erau incluse 7 specialitati din carne, un meniu care a avut foare mare succes.

 

“Am avut foarte multe specialitati din foarte multe colturi ale lumii. Am adus foarte multa carne Wagyu din Japonia, am reusit sa aducem A5-ul, care este varful de gama, am avut Wagyu Australia, am avut Wagyu Chile si totodata am avut si gama Black Angus din SUA, Black Angus din Australia. Era o diversitate foarte mare de carne de vita si am venit in intampinarea clientilor, care voiau sa guste din toate. Am facut acest Brunch, sa avem un meniu de degustari cu 7 feluri de carne, din fiecare. A fost un fel de educare a tipului de consumator”, spune Mircea Chiru, managerul macelariei CAU.

 IMG_20200207_180605

Dar cat de pregatiti sunt consumatorii pentru acest tip de carne? Avem un public educat atunci cand vine vorba despre carnea de vita premium? Mircea Chiru ne asigura ca s-au schimbat multe lucruri in ultimii ani. In bine! “Sa stiti ca piata de la noi nu mai este chiar asa de needucata. Clientii au inceput sa invete, sa cunoasca, sa calatoreasca foarte mult. Ei au venit deja cu lectiile facute. Cu acest Wagyu A5 am impartasit foarte multe retete cu clientii nostri, ce au servit prin alte colturi ale lumii. Noi am mai avut o astfel de macelarie in urma cu 7-8 ani, in parteneriat. Atunci piata intr-adevar era un pic needucata. Dar sa stiti ca acum lumea a inceput sa aprecieze o vita buna, o vita cu un pret mai ridicat, sa faca diferenta intre o vita medie si una de calitate inalta. Au inceput sa cunoasca gustul, sa aprecieze gustul, sa faca diferenta intre o vita de pasune si o vita crescuta cu cereale, sa aprecieze nivelul de marmorare al carnii si nu in ultimul rand nivelul de maturare”, spune managerul CAU.

Citeste reportajul complet in editia nr. 69 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO

 



Poti fi interesat si de