Marii producatori de carne vor sa controleze si o parte din piata vegan

Marii producatori de carne vor sa controleze si o parte din piata vegan


Alternativele vegetariene la burgeri si carnati se bucura de succes astfel ca unii dintre marii producatori de carne vor sa profite si ei de aceasta tendinta, transmite AFP.

Cel mai mare producator mondial din sectorul carnii, JBS, comercializeaza din vara acestui an in Brazilia un burger din soia care contine sfecla, usturoi si ceapa, iar amestecul seamana cu carnea tocata.

 

In SUA, cel mai mare producator de carne, Tyson Foods, a lansat in luna iunie o noua linie de produse pe baza de plante sau amestec de carne si legume. Rivalii Hormel Foods, Perdue Farms sau Smithfield au adoptat initiative similare.

 

“Cultura noastra alimentara evolueaza rapid. Oamenii manifesta din ce in ce mai multa curiozitate si interes pentru a incerca surse de proteine alternative apetisante”, sustine Bryan Kreske, responsabil de marci la Hormel Foods.

 

Indiferent daca este vorba de o tendinta de durata sau de o moda efemera, marile companii din sectorul agroalimentar nu vor sa scape aceasta oportunitate si mizeaza nu pe cei 5% care sunt vegetarieni ci pe cei 95% care nu sunt.

 

Marii producatori de carne au insa dificultati in a juca pe cartea respectului pentru mediul inconjurator sau a protejarii animalelor pentru a-si promova noile produse vegane. Atunci ei folosesc argumentul sanatatii.

 

Clientii nostri “nu doresc foarte mult sa isi diminueze consumul de carne ci sa creasca ponderea legumelor in alimentatia lor”, sustine la randul sau Eric Christianson, director de marketing la Perdue. Aceasta firma, cunoscuta in special pentru produsele sale din carne de pui, a lansat in luna septembrie nuggets (-aripioare-) care amesteca carnea de pui, varza si mazare. Un amestec perfect, sustine Perdue, pentru parintii care vor sa isi alimenteze copiii cu legume.

 

Burgerii de soia exista deja de mai multe decenii. Insa start-up-uri precum Beyond Meat si Impossible Burger incearca sa creeze produse care seamana foarte mult cu gustul, textura si savoarea carnii, gratie unor ingrediente precum sfecla. In cursul acestui an start-up-urile au castigat notorietate dupa ce produsele lor au ajuns in lanturile de fast-food, cum este cazul Impossible Burger la Burger King, sau cu debutul spectaculos al Beyond Meat pe Wall Street.

 

Imediat, marii producatori de carne au incercat sa profite de aceasta tendinta. La Hormel, marca Happy Little Plants “a ajuns in mai putin de 13 saptamani de la o idee bazata pe conceptul unui consumator care este curios sa incerce sa manance plante la o gama de produse care sunt viabile din punct de vedere comercial”, a spus Bryan Kreske.

 

Deocamdata, pentru marii producatori nici nu se pune problema abandonarii activitatii de baza, carnea. Aceasta desi patronul de la Impossible Burger sustine ca obiectivul sau este inlocuirea completa a carnii in sistemul alimentar pana in 2035. Provocarea este insa una imensa avand in vedere ca in sectorul laptelui, de exemplu, bauturile pe baza de plante precum soia sau migdale reprezinta in acest moment doar 13% din vanzari, potrivit celor mai optimiste estimari. Daca segmentul alternativelor la carne poate deveni unul semnificativ, nu va putea atinge aceeasi proportie decat pe termen mediu, apreciaza Eric Christianson de la firma Perdue.

 



Poti fi interesat si de