Mai mult de jumatate dintre romani ar plati in plus pentru produsele ecologice

Mai mult de jumatate dintre romani ar plati in plus pentru produsele ecologice


Peste jumatate dintre romani (54%) ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru produse care sunt promovate ca fiind sustenabile, iar 61% considera produsele ecologice de o calitate mai buna decat cele standard, arata rezultatele unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

In viziunea romanilor, sustenabilitatea este inteleasa prin intermediul a trei piloni ce ocupa in mod repetat pozitii fruntase in traducerea semnificatiei conceptului: protejarea mediului inconjurator, reducerea risipei indeosebi prin reciclare si sanatatea.

 

Conform cercetarii de specialitate, 60% dintre respondenti sunt de parere ca dezbaterile frecvente despre sustenabilitate din ultimul timp sunt rezultatul nevoii din ce in ce mai importante de a proteja planeta, si nu strategii ale companiilor de a-si imbunatati imaginea (15%).

 

De asemenea, mai mult de jumatate din totalul celor chestionati sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru produse care sunt promovate a fi sustenabile (54%), iar 68% sunt pregatiti sa-si schimbe stilul de viata daca acest comportament ar ajuta la protejarea mediului.

 

In prezent, peste 70% dintre consumatorii romani isi manifesta interesul de a avea un stil de viata sustenabil. Astfel, cand vine vorba despre alegerea produselor din carne, 77% afirma buna reputatie a companiei este importanta, iar animalele sa fie hranite cu produse naturale.

 

Potrivit sursei citate, romanii au incredere in produsele ecologice, 61% mentionand ca acestea sunt mai bune decat cele standard. Un exemplu in acest sens este ca 59% dintre cei chestionati au o parere pozitiva despre cimentul care contine materiale reutilizabile.

 

In acelasi timp, produsele 'verzi' sunt percepute in mica masura ca fiind accesibile ca pret (37%), beneficiile aduse sanatatii influentand in cea mai mare masura optiunea de a alege produse din aceasta categorie (79%).

 

Aproape doua treimi (65%) dintre respondenti considera costurile ridicate ale produselor sustenabile o bariera in schimbarea stilului de viata, iar 60% cred ca lipsa de interes referitor la subiectul sustenabilitate i-ar opri pe indivizi sa adopte aceste schimbari.

 

La capitolul colectarii deseurilor, peste 70% dintre respondentii cu familii declara ca obisnuiesc destul de des sa colecteze gunoiul in containere diferite, special amenajate si inscriptionate pentru diversele categorii, pe cand doar 58% dintre tinerii din Generatia Z fac referire la acest lucru. Totodata, mai mult de 75% dintre acestia sustin ca utilizeaza pungile reutilizabile, comparativ cu 60% dintre cei tineri si persoanele singure.

 

Studiul Reveal Marketing Research a fost realizat in perioada 8 - 17 august 2022, in colaborare cu Coca-Cola HBC, Environ, HeidelbergCement Romania, La Fantana, Leroy Merlin, Raiffeisen Bank, Transavia si Xella prin crearea Sustainability Panel Proprietary Reveal Marketing Research, pe un esantion de 1.004 respondenti, cu varste de peste 18 ani. Eroarea maxima de esantionare pentru targetul general este +/-3,1%, la un nivel de incredere de 95%.



Poti fi interesat si de