Kaufland Romania, ritm accelerat al investitiilor in proiecte de sustenabilitate

Kaufland Romania, ritm accelerat al investitiilor in proiecte de sustenabilitate


Kaufland Romania a avut un ritm accelerat al investitiilor in proiecte de sustenabilitate in anul financiar 2022 (martie 2022 - februarie 2023), fiind recompensata si cu distinctia Gold Level, la finalul conferintei "Best Practices in Corporate Sustainability", informeaza compania.

Cu 93 din 100 de puncte, pentru al saselea an consecutiv, Kaufland a obtinut cel mai mare punctaj din industria de retail, conform analizei realizate de agentia de consultanta The Azores si prezentate in cadrul editiei Romania CST Index de anul acesta.

 

Potrivit sursei citate, rankingul are la baza mai multe categorii, si anume guvernanta corporativa, diversitatea, impactul economic, schimbarile climatice, mediul inconjurator, drepturile omului si politica anti-coruptie, angajati, marketing, investitii in comunitate si lantul de aprovizionare.

 

Distinctia Gold Level Recognition reprezinta o recunoastere a eforturilor Kaufland Romania de a reuni, intr-un raport de sustenabilitate aliniat standardelor internationale de raportare de la Global Reporting Initiative (GRI) - toate informatiile non-financiare relevante, intr-un exercitiu complet de asumare a unor obiective de investitii si performanta. In plus, raportul a fost auditat de catre o companie specializata, in conformitate cu Standardul ISAE 3000.

 

"Sustenabilitatea este o prioritate strategica pentru Kaufland Romania. Ne-am angajat sa ne dezvoltam responsabil, avand grija de mediu, de echipa si de comunitatile in care operam. Acest titlu este o confirmare a eforturilor noastre si ne motiveaza sa ne implicam mai departe in proiecte care fac diferenta", a declarat Marco Marco Hoessl, CEO Kaufland Romania si Republica Moldova.

 

Potrivit sursei citate, abordarea sustenabila Kaufland se reflecta asupra intregului lant valoric. Astfel, in zona de furnizori si portofoliu de produse, peste 3 miliarde de euro, adica peste 80% din cheltuielile companiei cu furnizorii, au fost directionate catre furnizorii romani, in 2022, Kaufland Romania a colaborat cu aproximativ 2.600 de furnizori locali de produse si servicii, iar din portofoliul de produse disponibile la raft, circa 1.200 detin o certificare de sustenabilitate.

 

In ceea ce priveste angajatii, valoarea financiara totala a beneficiilor oferite angajatilor in perioada de raportare a fost de peste 28 milioane de euro, o crestere de 50% fata de 2021. Kaufland Romania a obtinut titlul de Top Employer pentru al 8-lea an consecutiv in Romania, respectiv al 5-lea an in Europa oferit de organizatia independenta Top Employers Institute din Olanda.

 

La finalul anului financiar 2022, a avut un total de aproape 17.000 de angajati, dintre care 73,2% sunt femei si 26,8% sunt barbati. Femeile ocupa 31,8% din totalul pozitiilor de management (Executive si Top Management). De asemenea, numarul total al angajatilor cu dizabilitati, pe parcursul anului 2022, a fost de 580, ceea ce reprezinta o crestere de aproape 9% fata de anul precedent.

 

Pe zona de Comunitate, bugetul total al investitiilor cu impact la nivel comunitar, prin donatii si sponsorizari, se ridica la aproape 9 milioane de euro, reprezentand un record pentru companie. A sustinut si implementat 130 de proiecte sociale, de educatie, mediu, cultura, sport si sanatate si a incheiat parteneriate cu aproximativ 100 de ONG-uri din tara. Compania a continuat cele 2 programe de granturi "In stare de Bine" si "Start ONG", in valoare totala de peste 1,8 milioane euro.

 

Pe zona Mediu - materiale si ambalaje, Kaufland este singurul retailer din Romania ce dispune, in toate magazinele, de 2 tipuri de infrastructuri de colectare a ambalajelor pentru mai multe tipuri de plastic, sticla si aluminiu. Bugetul total al investitiilor pentru extinderea si intretinerea retelei de automate de reciclare a depasit 4,84 milioane euro. De asemenea, la automatele de colectare a deseurilor, instalate in parcari au fost colectate peste 15,7 milioane de ambalaje reciclabile.

 

In Mediu - Energie si emisii, compania a investit 15 milioane euro pentru dotarea magazinelor cu panouri fotovoltaice, iar investitiile in statiile de incarcare pentru masinile electrice au depasit suma de 2,6 milioane euro; consumul de energie electrica din surse regenerabile (MWh) pentru magazinele Kaufland a depasit pragul de 98,8%.

 

Kaufland se numara printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine in 8 tari, 148.000 de angajati si o retea de 173 de magazine in Romania.



Poti fi interesat si de