Kaufland, desemnata cea mai sustenabila companie din Romania

Kaufland, desemnata cea mai sustenabila companie din Romania


Kaufland a fost desemnata “Cea mai sustenabila companie din Romania”, ca urmare a implicarii si a investitiilor majore din zona proiectelor cu impact la nivel de economie, comunitate si de mediu.

Organizat anual, studiul Romania CST Index reprezinta o analiza independenta complexa cu 10 categorii si 70 de indicatori de sustenabilitate, care evalueaza conform unor parametri internationali companiile din Romania, dupa implicarea acestora in domeniul sustenabilitatii si responsabilitatii sociale.

 

Astfel, pentru al patrulea an la rand, Kaufland Romania a obtinut primul loc in topul celor mai sustenabile companii din tara, cu 99 de puncte din 100, conform analizei realizate de agentia de consultanta The Azores si prezentate in cadrul editiei Romania CST Index de anul acesta. Kaufland Romania a fost recompensata cu distinctia Gold Level, in cadrul conferintei ,,Best Practices in Corporate Sustainability 2021”.

 

Titlul a fost acordat pe baza evaluarii mai multor categorii, si anume: guvernanta corporativa, diversitatea, impactul economic, schimbarile climatice, mediul inconjurator, drepturile omului si politica anti-coruptie, angajati, marketing, investitii in comunitate si lantul de aprovizionare. Premiul Gold Level reprezinta o recunoastere a eforturilor Kaufland Romania de a reuni, intr-un raport de sustenabilitate aliniat standardelor internationale de raportare a sustenabilitatii Global Reporting Initiative (GRI) – toate informatiile non-financiare relevante, intr-un exercitiu deplin de transparenta, cooperare si asumare a unor obiective de investitii si performanta.

 

„Aceasta distinctie ne onoreaza si ne confirma faptul ca intr-o companie responsabila, sustenabilitatea sta la aceeasi masa cu business-ul. Desi ultimul an a fost unul special, am continuat sa inovam, sa fim atenti la nevoile clientilor nostri, am fost un partener stabil si de incredere pentru producatorii locali, am dus mai departe toate proiectele sociale, de mediu, cultura, educatie pe care le sustinem si am facut pasi importanti in strategia noastra de sustenabilitate care ne diferentiaza. La Kaufland, implicarea face diferenta. Si cu fiecare actiune a noastra, putem face lumea un loc mai bun de locuit”, declara Valer Hancas, director Comunicare si Corporate Affairs, Kaufland Romania.

 

Evaluarea s-a realizat pe baza celui mai recent Raport de sustenabilitate Kaufland Romania, care ofera o analiza completa si transparenta pentru activitatea companiei in perioada martie 2020 - februarie 2021, din perspectiva investitiilor in portofoliul de produse, dezvoltat cu responsabilitate si grija pentru nevoile consumatorilor, in mediul de lucru si politica de resurse umane a companiei, preocuparea fata de mediu, lantul de aprovizionare si, nu in ultimul rand, proiectele cu impact in comunitate, unde compania a investit cel mai mare buget de pana acum.

 

Abordarea sustenabila a companiei vizeaza fiecare etapa a lantului sau valoric complex, compania impartasind progresele din Raportul de Sustenabilitate pentru 2020 in mai multe domenii cheie, cum ar fi:

Angajati
- Kaufland Romania investeste in echipele sale, obtinand titlul de Top Employer pentru al saselea an consecutiv;
- Are un total de peste 15.000 de angajati, dintre care 72,5% sunt femei si 27,5% sunt barbati;
- Numarul total al angajatilor cu dizabilitati a fost de 448, ceea ce reprezinta o crestere de aproape 90% in ultimul an;
- Venitul minim brut este de 3.650 de lei, ceea ce depaseste cu 60% salariul minim national;
- Valoarea financiara totala a beneficiilor oferite angajatilor in perioada de raportare a fost de peste 84,5 milioane de lei.

Comunitate
- Bugetul total al investitiilor cu impact la nivel comunitar a depasit 34,7 milioane de lei;
- A incheiat parteneriate cu aproape 80 de ONG-uri din tara;
- A sustinut si implementat 127 de proiecte sociale si de mediu;
- A demarat 2 programe de finantare, prin care ofera granturi nerambursabile organizatiilor neguvernamentale din Romania;
- Numarul total al beneficiarilor directi si indirecti a depasit totalul de 4,9 milioane de oameni.

Mediu
- Consumul de energie electrica din surse regenerabile (MWh) pentru magazinele Kaufland a atins pragul de 97,6%;
- Investitiile in proiecte de reducere a consumului de energie au depasit valoarea de 8.000.000 lei;
- Investitiile in instalatii de reciclare pentru clienti au depasit suma de 31 milioane lei;
- Kaufland a reusit sa diminueze intensitatea energetica cu 3,8% (comparativ cu anul 2019).
- A inregistrat o scadere a emisiilor cu 4,3% (comparativ cu 2019).
- S-a evitat eliminarea a 33.629 tone de deseuri rezultate in urma operatiunilor.

Furnizori (Date valabile pentru anul calendaristic 2020)
- Dintr-un total de aproximativ 2.900 de furnizori ai hipermarketurilor Kaufland, 2.400 sunt furnizori locali;
- 81% din cheltuielile cu furnizorii au fost directionate catre furnizori romani;
- Valoarea totala a cheltuielilor directe cu furnizorii locali a fost de 1,9 miliarde de euro.

Produse
- Din totalul de peste 24.000 de produse alimentare disponibile in portofoliul Kaufland Romania, peste 15.700 articole sunt de origine nationala;
- Kaufland sustine un stil de viata sanatos, potrivit oricarei diete si stil de viata, portofoliul de produse fiind completat cu: peste 40 de articole fara lactoza, aproape 150 de articole fara gluten si peste 120 de articole vegane.

 

Acestea sunt doar o parte din rezultatele de sustenabilitate atinse de companie, mai multe detalii fiind oferite in cadrul raportului publicat pe www.kaufland.ro. Mai mult, Kaufland Romania si-a asumat sa ia masuri si sa implementeze proiecte care contribuie la realizarea Obiectivelor ONU de Dezvoltare Durabila (Global Compact), care abordeaza cele mai presante probleme ale planetei, de la eradicarea saraciei, imbunatatirea sanatatii si a educatiei, cresterea sustenabilitatii urbane si pana la sustinerea principiilor de guvernanta recomandate de ONU in domeniul drepturilor omului, anti-coruptie, protectia mediului si practici de lucru sustenabile. Totodata, compania si-a asumat noi tinte de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera, in urma aderarii Grupului Schwarz la Initiativa Science Based Targets 2 , tinte care sunt in concordanta cu nivelul de decarbonizare necesar pentru a limita cresterea temperaturii globale la 1,5°C.

 

Kaufland ramane o organizatie deschisa si transparenta, al carei obiectiv este sa depaseasca cerintele legislative minime obligatorii si sa atinga sau sa depaseasca bunele practici existente in prezent la nivel international. Kaufland isi asuma misiunea de a fi partener implicat si sustinator activ al comunitatii si al economiei locale, prin incurajarea achizitiilor de la producatori romani, prin promovarea de practici transparente si responsabile in relatiile cu partenerii de afaceri, prin sustinerea si grija acordata angajatilor, dar si prin contributia pe care o aduce la cresterea gradului de constientizare a temelor precum consumul responsabil, grija fata de mediu si sustinerea comunitatilor locale.



Poti fi interesat si de