Italia: Producția și vânzările de Mortadella Bologna IGP, în creștere
Joi, 14 August 2025

Joi, 14 August 2025
Producția a crescut cu 3,2%, de la 19,2 milioane de kg în prima jumătate a anului 2024, la 19,8 milioane de kg în 2025. În același timp, vânzările au crescut cu 3,4%, de la 15,665 milioane de kg în 2024 la 16,19 milioane de kg în 2025. De asemenea, au avut o evoluție bună și produsele feliate, cu o creștere de 4,3%, confirmând tendința de creștere din ultimii 10 ani.
Remarcabilă este cifra de export, care a înregistrat o creștere de 8,4%, cu performanțe de două cifre în Belgia (+64,3%), Elveția (+34,4%), Spania (+19,3%) și Marea Britanie (+17%).
Consorțiul subliniază, la modul general, că exporturile sunt o forță motrice reală, înregistrând o creștere a ponderii vânzărilor de la 22% în prima jumătate a anului 2024, la 24,3% în prima jumătate a anului 2025.
Declarația președintelui Consorțiului
„Suntem extrem de mulțumiți de rezultatele obținute de Mortadella Bologna IGP în prima jumătate a anului. În special, suntem încântați de performanța excelentă a exporturilor și de creșterile semnificative înregistrate în Belgia și Elveția, precum și în Spania și Marea Britanie”, a declarat Guido Veroni, președintele Consorțiului italian pentru protecția Mortadella Bologna.
„De fapt, acestea sunt piețe în care suntem implicați în proiecte promoționale pe trei ani cofinanțate de UE, care implică puncte de vânzare, în special retail-ul la scară largă, cu promoții și degustări ghidate, canalul HoReCa, jurnaliști, influenceri și școli de gătit. Prin urmare, putem spune pe bună dreptate că ceea ce am semănat începe să dea roade”, a adăugat Veroni.
„Suntem din ce în ce mai convinși, de fapt, că perspectivele de creștere se află în dezvoltarea piețelor externe, iar creșterea ponderii exporturilor, de la 22% la 24,3%, este o confirmare clară a acestui lucru. Practic, înseamnă că consumatorii europeni, odată ce au ocazia să guste Mortadella Bologna, o apreciază până la punctul de a începe să o includă în coșul lor de cumpărături”, a concluzionat președintele.
Cele trei produse din piept de pui întreg, gata de gătit, Șnițel, Bites și&n...
În UE, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au crescut cu 0,2%, cele de combustibi...
„Suntem aproape de clienții noștri și înțelegem nevoia lor de a avea prețuri stabil...