Europenii, dispusi sa isi schimbe obiceiurile alimentare de dragul mediului

Europenii, dispusi sa isi schimbe obiceiurile alimentare de dragul mediului


Majoritatea consumatorilor europeni sunt gata sa isi schimbe obiceiurile in favoarea unei alimentatii mai sustenabile, insa preturile si alegerile limitate franeaza aceasta evolutie, afirma un studiu publicat miercuri de Biroul European al Uniunilor de Consumatori (BEUC), transmite AFP.

Mai multe de jumatate din persoanele intervievate sustin ca protectia mediului a avut o influenta asupra obiceiurilor lor alimentare (partial 42,6% sau mult 16,6%), arata rezultatele acestui studiu realizat in 11 tari din UE pe baza unui esantion de aproximativ 1.000 de persoane, in fiecare tara.

 

Acest lucru este adevarat in special pentru consumatorii italieni, portughezi, spanioli, austrieci si sloveni, si mai putin pentru consumatorii din Belgia, Lituania, Olanda, si Slovacia, care alaturi de Grecia si Olanda sunt tarile vizate de acest studiu.

 

Chiar daca sunt dispusi sa isi schimbe obiceiurile, consumatorii au insa si 'tendinta de a subestima impactul propriilor lor obiceiuri alimentare asupra mediului', sustin autorii studiului.

 

Peste 63% din cei intervievati nu sunt de acord cu afirmatia ca ceea ce mananca are un impact asupra mediului si mai putin de jumatate (48%) cred ca obiceiurile alimentare au cel putin un impact similar cu cel al utilizarii automobilului.

 

BEUC subliniaza ca in conformitate cu Comisia Europeana, 'consumul alimentar este principala sursa de efecte negative asupra mediului generate de gospodariile europene, urmat de incalzirea locuintei si mobilitate (in special utilizarea unui vehicul privat)'.

 

Pentru majoritatea consumatorilor, principalul obstacol care sta in calea schimbarii obiceiurilor este pretul, dar si 'informatiile putin clare si alegerile limitate'.

 

Studiul analizeaza si consumul de carne rosie in Uniunea Europeana. In randul celor intervievati, un consumator din trei s-a declarat gata sa isi diminueze consumul de carne, cu exceptia Italiei, singura din cele 11 state analizate unde proportia celor care ar dori sa isi reduca consumul (45,1%) o depaseste pe cea a celor care nu vor acest lucru (26%).

 

Consumatorii cei mai disputi sa isi reduca consumul de carne rosie sunt cei din Italia, Portugalia, Austria si Spania, iar cei mai reticenti sunt cei din Lituania, Grecia, Slovacia si Slovenia.

 

Studiul a fost realizat in toamna lui 2019 si deci nu tine cont de influentele care au legatura cu criza coronavirusului.



Poti fi interesat si de