Cum se prezinta piata de carne pe plan international

Cum se prezinta piata de carne pe plan international


Si in aceasta saptamana, va prezentam cele mai importante subiecte care influenteaza industria carnii pe plan extern, o analiza realizata cu sprijinul colegilor de la EuroMeatNews.com.

Ucraina si-a majorat exporturile de carne de pasare. In primele sase luni din 2019, Ucraina a exportat peste 200.000 de tone, reprezentand o crestere de 38,4%. Valoarea exporturilor a fost estimata la 307 milioane de dolari, in crestere cu 27,5% fata de anul precedent.

 

Vietnam are deficit la carnea de porc. Statul asiatic va fi nevoit sa importe 20% din carnea de porc pentru a acoperi cererea de pe piata interna, dupa ce pesta porcina africana pune in pericol efectivele nationale de 30 de milioane de capete. Deficitul la carnea de porc ar fi de 500.000 de tone pe piata locala.

 

Efectivele de bovine din Europa sunt in declin. Numarul de bovine sacrificate in UE in primele luni ale anului a scazut cu 1%, pana la 8,6 milioane, potrivit unei analize AHDB. Irlanda a fost singura tara care a inregistrat cresteri in acest sector. Productia de carne de vita din UE in primele patru luni ale acestui an a ajuns la 2,6 milioane de tone, in scadere marginala (-0,2%) fata de aceeasi perioada a anului trecut. In timp ce productia in aprilie a crescut cu 3%, acest lucru nu a fost suficient pentru a compensa o scadere de 5% a productiei in luna martie.

 

Polonia raporteaza inca un caz de pesta porcina africana. Numarul focarelor de PPA inregistrate in 2019 a ajuns la 18 si majoritatea se afla in provincia Lublin. Acesta este al cincilea an de cand Polonia incearca sa opreasca raspandirea bolii si sa o elimine.

 

Miratorg a crescut cu 9% productia de carne de pasare. Peste 58.000 de tone de produse au iesit de pe poarta fabricii rusesti in prima jumatate a lui 2019. Numarul total de pasari depaseste 7 milioane de capete.

 

Burgermania schimba perceptia despre accesibilitatea burgerilor. Vanzarile de hamburgeri au crescut in ultimii doi ani, ceea ce a condus la cresterea preturilor pentru acest tip de produse. S-a creat astfel impresia ca burgerii nu sunt accesibili, potrivit unui studiu recent realizat de Technomic. Studiul a subliniat ca 55% dintre consumatori prefera sa manance cel putin o data pe saptamana un burger la domiciliu sau la restaurant, pentru ca 95% dintre cei chestionati explica faptul ca accesibilitatea ramane unul dintre criteriile de cumparare a acestor produse.

 

Zilnic, site-ul euromeatnews.com va prezinta cele mai noi informatii la nivel mondial din industria carnii si a sectoarelor conexe.



Poti fi interesat si de