Cum reusesc fermierii americani sa prospere in timpul pandemiei

Cum reusesc fermierii americani sa prospere in timpul pandemiei


In conditiile in care restaurantele sunt inchise si magazinele prezinta un risc de raspandire a coronavirusului, unii americani au decis sa isi comande alimentele direct de la ferma, iar micii producatori spera ca aceasta tendinta va continua si dupa ce pandemia se va termina, transmite Reuters.

Aceasta ar putea fi una dintre putinele vesti bune din economie la o criza care a afectat afacerile, in conditiile in care americanii s-au inchis in case pentru a se proteja de raspandirea coronavirusului.

 

In nordul statului Wisconsin, o asociatie de fermieri sustine ca are vanzari de cateva mii de dolari pe saptamana, intr-un sezon in care in mod normal vanzarile erau aproape zero. Prin faptul ca vand direct oamenilor, in loc sa vanda restaurantelor, fermierii din statul Illinois sustin si ei ca veniturile lor se apropie de un maxim istoric.

 

Multi fermieri au adoptat practica comenzilor online si a livrarilor la domiciliu, transformandu-si fermele de moda veche in outlet-uri prietenoase pentru consumatori. "In doua-trei saptamani am trecut prin cinci sau zece ani de crestere si schimbari in industria noastra", spune Simon Huntley, fondatorul Harvie, o companie din Pittsburgh care ii ajuta pe fermieri sa isi promoveze si sa isi vanda produsele online. "Cred ca am atras foarte multi noi oameni spre produsele locale, oameni care inainte nu au cumparat niciodata produse de la fermierul lor local", a apreciat Simon Huntley.

 

Lanturile mai scurte de aprovizionare cresc rezistenta intr-o criza si ajuta fermele de mici dimensiuni, sustine Jayce Hafner, co-fondatorul FarmRaise, care ajuta fermierii sa obtina imprumuturi. "Frumusetea unei aplicatii care ofera contactul direct cu consumatorii este ca permite fermierului sa obtina valoare pentru produsul sau la un pret apropiat de cel din retail, astfel incat este o optiune atractiva economic pentru fermier", adauga Jayce Hafner.

 

Insa nu toate afacerile pe relatia directa dintre fermier si consumator sunt digitale. Marty Travis, un fermier din Illinois, lucreaza de 16 ani ca intermediar intre fermele locale si restaurante. El promoveaza produsele catre bucatarii sefi din zona Chicago, colecteaza comenzile si distribuie produsele proaspete in fiecare saptamana. Dupa ce a izbucnit coronavirusul a schimbat directia si a inceput sa vanda direct persoanelor fizice si a constatat ca este inundat de cereri.

 

"Maine am putea avea 1.000 de clienti", spune Marty Travis, care precizeaza ca poate aproviziona doar 200 de clienti asa ca trebuie sa limiteze comenzile in consecinta. El isi livreaza produsele la trei puncte din Chicago unde oamenii stau la coada sa cumpere produsele, un sistem care este dificil pentru fermierii care erau obisnuiti cu comenzile angro dar care ofera totusi venituri mari.



Poti fi interesat si de