Consumatorii au mai putina incredere in branduri

Consumatorii au mai putina incredere in branduri


COVID-19 are un impact global si de durata asupra nevoilor, preferintelor si comportamentelor consumatorilor, iar increderea acestora in branduri este la un nivel mai scazut fata de perioada pre-coronavirus, arata un nou studiu KPMG "Adaptarea la evolutia consumatorilor in noua realitate".

Raportul evalueaza opinia a 75.000 de consumatori din 12 piete si examineaza nevoia companiilor de a-si schimba gandirea si modalitatea de operare ca raspuns la aceste modificari.

 

Studiul a analizat trendurile consumatorilor in perioada mai - septembrie 2020 in cinci sectoare ale economiei: bunuri de consum si retail (alimentar si non-alimentar), bancar, asigurari, divertisment si agrement, calatorii si turism. Studiul indica faptul ca increderea consumatorilor in branduri este la un nivel mai scazut fata de perioada pre-COVID-19. Sectorul de asigurari a fost singurul cu o crestere neta a increderii in perioada mai - septembrie, in timp ce calatorii & turism si divertisment & agrement au inregistrat cea mai mare eroziune a increderii in brand. Toate sectoarele au inregistrat o crestere minora in luna septembrie in ceea ce priveste increderea in brand, cu exceptia sectorului bancar, care si-a pastrat pozitia.

 

"Studiul KPMG a identificat, incepand din mai 2020, patru trenduri esentiale care afecteaza consumatorii si au modificat obiceiurile de consum. Participantii la studiu estimeaza ca aceste modificari se vor vedea si dupa mai mult de 12 luni. Cele 4 trenduri se refera la: impactul economic, erodarea increderii, cresterea digitalului si casa ca nou centru de activitate. Aceste teme evidentiaza presiunea resimtita de consumatori, perceptia asupra brandurilor si comportamentele in schimbare in noua realitate. Retailerii au nevoie de o intelegere mai profunda a grupurilor de consumatori, prin segmentare generata de Inteligenta Artificiala si indici psihologici. Personalizarea, aplicata nu numai comunicarii, ci si pentru produsele dezvoltate, va fi esentiala pentru indeplinirea nevoilor consumatorilor. Mai mult, consumatorii sunt atrasi catre brandurile care empatizeaza cu clientii si le sustin valorile. Comertul pentru Consumator este viitorul. Canalele fizice vor ramane importante, dar nu trebuie sa ne concentram pe un canal anume, ci asupra clientului, iar concurenta va deveni mai puternica decat in prezent", a spus Aura Giurcaneanu, partener Audit si head Consumer Markets & Retail.

 

Conform studiului, aproape jumatate (45%) dintre respondenti afirma ca nu resimt un puternic impact asupra veniturilor, ceea ce s-ar putea traduce in noi oportunitati pentru companiile care pot indeplini asteptarile consumatorilor. Toti participantii la studiu au estimat, insa, ca vor cheltui mai putin in urmatoarele 6-12 luni si ca vor prioritiza economisirea.

 

Totodata, raportul mai semnaleaza ca doi din cinci consumatori (43%) sunt ingrijorati de securitatea financiara proprie in anul 2021, mai mult de o treime (36%) dintre acestia acorda prioritate economiilor in detrimentul cheltuielilor, 37% lucreaza de acasa, iar 60% estimeaza ca telemunca va continua si in viitor, unul din cinci respondenti (20%) doreste sa lucreze de acasa cat mai mult, increderea in transportul in comun a scazut cu 37% fata de perioada pre-COVID-19, cheltuielile nete ar putea scadea cu 21% in urmatoarele 6-12 luni, comparativ cu perioada pre-COVID-19.

 

De asemenea, aproape jumatate (45%) dintre respondenti estimeaza ca principala conexiune cu brandurile va fi prin canale digitale iar "valoare pentru bani" este criteriul principal de achizitie pentru 63% dintre respondenti.

 

"Observam deja o crestere accelerata a numarului de tranzactii desfasurate de clientii nostri care au o prezenta insemnata in modul online, ajungand la peste 100.000 de tranzactii lunare fata de numai 40.000 inainte de declansarea pademiei. Chiar si pentru achizitiile pentru care prezenta in magazine era indicata (imbracaminte), acei jucatori care au oferit o experienta cat mai apropiata de cea reala au cules roadele. In plus, organizarea distributiei in acest context a fost unul din factorii care au contribuit la succesul companiilor. Din punct de vedere fiscal, legislatia contine o serie de stimulente (profit reinvestit, cercetare-dezvoltare) care pot fi accesate de contribuabil pentru dezvoltarea acestor noi canale de distributie", a subliniat Alexandru Comanescu, director Consultanta Fiscala, KPMG in Romania.

 

KPMG este o retea globala de servicii profesionale care furnizeaza servicii de audit, consultanta fiscala si in domeniul afacerilor. Isi desfasoara activitatea in 147 de tari si are 219.000 de angajati in firmele membre din intreaga lume. In Romania si Republica Moldova, KPMG isi desfasoara activitatea in cadrul celor sase birouri din Bucuresti, Cluj-Napoca, Constanta, Iasi, Timisoara si Chisinau. In prezent dispune de un numar de peste 800 de profesionisti, atat cetateni romani, cat si straini.



Poti fi interesat si de