Comertul cu bunuri de larg consum a crescut cu 10%
Marti, 30 Martie 2021

Marti, 30 Martie 2021
Prin comparatie, media europeana de crestere in sectorul FMCG (bunuri de larg consum, n.r.) s-a situat la 7,6%, fata de situatia din 2019.
Potrivit sursei citate, in Romania valoarea vanzarilor a inregistrat cresteri in toate macro-categoriile de produse, cu un avans maxim in categoria produse alimentare (+12%) si bauturi alcoolice (+13,3%).
In acelasi timp, cresterile spectaculoase de la debutul pandemiei, de exemplu de peste 600% la dezinfectantii pentru maini, au stagnat in restul anului pentru categoriile de ingrijire personala si a casei. Acestea au avut un avans anual de 5,7%. Pe de alta parte, segmentul produselor de machiaj s-a prabusit 30%, la fel ca in alte tari.
Vanzarile realizate prin cele circa 60.000 de magazine ale comertului traditional din Romania acopera in continuare peste o treime din totalul national, dar sunt depasite ca rata de crestere prin dezvoltarea accelerata a retelelor de comert modern.
Cele 222 de hipermarketuri ale celor patru mari retaileri (Auchan, Carrefour, Cora si Kaufland) au vandut peste un sfert din totalul FMCG, in timp ce aproape 2.600 de supermarketuri internationale (Carrefour, dm, MegaImage si Profi) acopera o cincime din totalul vanzarilor valorice.
De asemenea, cea mai mare rata de crestere apartine celor circa 565 de magazine de tip hard discounter (Lidl si Penny), care insa vand sub 15% din valoarea retailului de bacanie.
In ceea ce priveste finantele proprii si perspectivele de angajare, interesul romanilor a scazut brusc la debutul pandemiei (-22 puncte procentuale, respectiv -19 puncte procentuale), dar acesti indicatori au ramas mai ridicati decat nivelul din tarile vecine si media europeana. Totusi, patru din zece romani (41%) din mediul urban au declarat, la sfarsitul anului trecut, ca sunt in continuare dispusi sa cheltuiasca suplimentar in perioada urmatoare, si doar 13% ca nu le raman deloc bani suplimentari.
Analiza consultantilor Nielsen arata o crestere a tendintei de economisire, in cazul a 43% dintre respondenti, in timp ce cheltuielile pe vacante, haine sau distractii s-au diminuat semnificativ.
Pe segmentul ofertelor promovate de marile retele comerciale, cat si de catre micii comercianti, in toate categoriile se consemneaza o crestere accentuata. Cel mai intens promovate sunt bauturile alcoolice, cu un salt al importantei promotiilor de 5,3 puncte procentuale, in T4 din 2020. Si bauturile non-alcoolice au incercat sa impulsioneze consumul prin promotii si au inregistrat o crestere cu 4,7 puncte procentuale a ponderii acestora in totalul vanzarilor, iar produsele alimentare (+2,1 puncte procentuale) si non-alimentare (+1,3 puncte procentuale) si-au mentinut presiunea promotionala mai apropiata de cea anterioara in ultimul trimestru ale anului 2020.
De Craciun au fost inregistrate cresteri modeste, de o singura cifra, desi in mod normal "Luna cadourilor" inregistra in anii anteriori cresteri de doua cifre fata de media lunara anuala. La nivel general, economia Romaniei este prognozata sa creasca, in acest an, cu 3,8%, la o inflatie de 2,6%.
Nielsen Holdings plc (NYSE:NLSN) este o companie globala de masurare si analiza de date, cu operatiuni in aproape 100 de tari care acopera mai mult de 90% din populatia globala.
Vânzările și profiturile ajustate ale companiei cu sediul în Virginia au crescut de l...
Producția a crescut cu 3,2%, de la 19,2 milioane de kg în prima jumătate a anului 2024, la ...
Cele trei produse din piept de pui întreg, gata de gătit, Șnițel, Bites și&n...