Carrefour renunta la ideea aliantei cu Auchan


Carrefour a decis sa puna capat interesului sau intr-o posibila alianta cu Auchan, dupa ce retailerii francezi au avut discutii exploratorii in ultimele luni, a anuntat publicatia Le Figaro, transmite Reuters.

Decizia a fost luata de Comitetul strategic al Carrefour, la recomandarea directorului general Alexandre Bompard, care a considerat ca un potential acord cu Auchan ar fi prea complex, sustine Le Figaro.

 

Reprezentantii Carrefour si Auchan nu au comentat informatia.

 

O alta publicatie franceza, Le Monde, informa luna trecuta ca Bompard examineaza optiuni pentru consolidarea sectorului, iar grupul sau a avut discutii cu familia Mulliez, care controleaza Auchan.

 

Le Monde a precizat ca, atat Carrefour, cat si Auchan au refuzat sa comenteze informatiile privind discutiile dintre cele doua companii privind o posibila tranzactie. De asemenea, Ministerul de Finante de la Paris nu a dorit sa comenteze.

 

In iunie, Carrefour anunta ca a inceput sa ia in considerare o posibila consolidare, sau vanzari de active, sau aliante ale subsidiarelor sale straine, dar nu a luat o decizie privind vanzarea oricaror active.

 

In ianuarie, Alimentation Couche-Tard din Canada a renuntat la oferta sa de 16,2 miliarde de euro pentru Carrefour, dupa ce Guvernul francez s-a opus tranzactiei, citand temeri privind securitatea alimentara.

 

Luna trecuta, Carrefour a anuntat ca doi reprezentanti ai Financiere Agache, Alexandre Arnault si Nicolas Bazire, au demisionat din functia de membri ai Consiliului de Administratie. Demisiile vin dupa ce miliardarul Bernard Arnault a vandut participatia de 5,7% pe care o detinea la Carrefour, prin holdingul sau Financiere Agache, obtinand 724 milioane de euro in urma tranzactiei.

 

De asemenea, Carrefour a anuntat ca-l va numi pe Arthur Sadoun, presedinte-director general al companiei de publicitate Publicis, ca director si membru independent al Board-ului, iar aprobarea numirii ar putea fi facuta la viitoarea adunare a actionarilor.

 

Decizia lui Bernard Arnault de a-si vinde participatia este surprinzatoare, tinand cont de atractivitatea realinierii geografice a Carrefour, afacerile din Taiwan si Europa de Est urmand probabil sa fie vandute pentru ca grupul sa se concentreze pe pietele sale de baza din Europa Occidentala si Brazilia, a apreciat Bryan Garnier, analist la Clement Genelot. Acesta considera ca decizia reprezinta un semnal negativ.

 

Carrefour a realizat o cifra de afaceri de 78,609 miliarde de euro in 2020, in crestere cu 7,8% in termeni comparabili fata de 2019. La finele anului trecut, grupul Carrefour avea un numar total de 13.048 magazine, dintre care 369 in Romania.



Poti fi interesat si de