Carrefour renunta la ideea aliantei cu Auchan
Luni, 11 Octombrie 2021

Luni, 11 Octombrie 2021
Decizia a fost luata de Comitetul strategic al Carrefour, la recomandarea directorului general Alexandre Bompard, care a considerat ca un potential acord cu Auchan ar fi prea complex, sustine Le Figaro.
Reprezentantii Carrefour si Auchan nu au comentat informatia.
O alta publicatie franceza, Le Monde, informa luna trecuta ca Bompard examineaza optiuni pentru consolidarea sectorului, iar grupul sau a avut discutii cu familia Mulliez, care controleaza Auchan.
Le Monde a precizat ca, atat Carrefour, cat si Auchan au refuzat sa comenteze informatiile privind discutiile dintre cele doua companii privind o posibila tranzactie. De asemenea, Ministerul de Finante de la Paris nu a dorit sa comenteze.
In iunie, Carrefour anunta ca a inceput sa ia in considerare o posibila consolidare, sau vanzari de active, sau aliante ale subsidiarelor sale straine, dar nu a luat o decizie privind vanzarea oricaror active.
In ianuarie, Alimentation Couche-Tard din Canada a renuntat la oferta sa de 16,2 miliarde de euro pentru Carrefour, dupa ce Guvernul francez s-a opus tranzactiei, citand temeri privind securitatea alimentara.
Luna trecuta, Carrefour a anuntat ca doi reprezentanti ai Financiere Agache, Alexandre Arnault si Nicolas Bazire, au demisionat din functia de membri ai Consiliului de Administratie. Demisiile vin dupa ce miliardarul Bernard Arnault a vandut participatia de 5,7% pe care o detinea la Carrefour, prin holdingul sau Financiere Agache, obtinand 724 milioane de euro in urma tranzactiei.
De asemenea, Carrefour a anuntat ca-l va numi pe Arthur Sadoun, presedinte-director general al companiei de publicitate Publicis, ca director si membru independent al Board-ului, iar aprobarea numirii ar putea fi facuta la viitoarea adunare a actionarilor.
Decizia lui Bernard Arnault de a-si vinde participatia este surprinzatoare, tinand cont de atractivitatea realinierii geografice a Carrefour, afacerile din Taiwan si Europa de Est urmand probabil sa fie vandute pentru ca grupul sa se concentreze pe pietele sale de baza din Europa Occidentala si Brazilia, a apreciat Bryan Garnier, analist la Clement Genelot. Acesta considera ca decizia reprezinta un semnal negativ.
Carrefour a realizat o cifra de afaceri de 78,609 miliarde de euro in 2020, in crestere cu 7,8% in termeni comparabili fata de 2019. La finele anului trecut, grupul Carrefour avea un numar total de 13.048 magazine, dintre care 369 in Romania.
Sub sloganul „Jos cu preturile!”, magazinele ATAC propun preturi mici la scara genera...
Compania a inregistrat progrese importante in aceasta directie, iar astazi:- 87% dintre furnizori...
Cel mai mare retailer alimentar european anuntase recent ca va continua sa mentina preturile scaz...