Carne premium cu un singur clic
Luni, 10 Mai 2021
Luni, 10 Mai 2021
Tot mai multi consumatori cumpara produse alimentare de pe internet, lucru observat si de catre Wolfgang, Stephan si Michael Otto. In anul 2020, firma Otto Gourmet a atras numerosi clienti noi ai platformei online de expediere a produselor din carne.
Afacerea mergea bine si inainte de epidemia de coronavirus – datorita unei idei de afaceri revolutionare, a produselor din gama premium si tehnologiilor corecte. Wolfgang Otto si fratii sai, Stephan si Michael au fost primii care au vandut carne din gama premium prin intermediul unui magazin online. Astazi, acestia sunt lideri de piata.
Comertul cu produse alimentare are nevoie de ERP
Povestea de succes a firmei OTTO GOURMET incepe cu vitele Wagyu furnizate de crescatorul Dan Morgan pe campiile din Nebraska. Pe cand era consultant in afaceri in SUA, Stephan, cel mai in varsta dintre cei trei frati, a gustat carnea marmorata si a fost incantat.
Acum, nu dupa mult timp, bucatile de carne nobila se regasesc in meniurile gatite de multi chefi de top din Germania. Si OTTO GOURMET le livreaza direct in restaurant. Ceea ce fondatorii firmei au invatat extrem de repede: vanzarea online a produselor alimentare este o afacere complexa, atat in plan operational, cat si juridic. Iar sistemul ERP joaca un rol covarsitor. Wolfgang Otto: „Am ales CSB-System deoarece fratele meu, Michael, a vazut sistemul implementat la o alta fabrica si a stiut ca include functionalitatile potrivite pentru noi.“
Daca la inceput accentul a fost pus pe facturi si avize de insotire, ulterior s-a adaugat etichetarea cu conexiune integrata la cantare, apoi a urmat modulul de inventariere. Astazi, sistemul ERP coordoneaza intregul flux de marfa si informatii - de la inspectiile de calitate realizate la intrarea marfii, transare, conducerea depozitului pe sarje si EDI pentru aprovizionarea retailerilor de produse alimentare si pana la trasabilitate.
ERP si magazin online, interconectate prin Data Warehouse si DataTrade
Oamenii de actiune din cadrul firmei OTTO GOURMET nu se considera vanzatori, ci consilieri. Cei circa 120 de angajati se ocupa cu dedicatie de circa 1.000 de bucatarii din sectorul gastronomic de top si de peste 65.000 de clienti persoane fizice. „Intr-adevar, cifrele de afaceri din sectorul gastronomic au scazut masiv din cauza coronavirusului. In schimb, insa, tot mai multe persoane fizice comanda din magazinul nostru online“, afirma Wolfgang Otto.
Cine comanda produse de la OTTO GOURMET alege intotdeauna gama premium. Un kilogram de steak costa pe putin 70 euro. „Asadar clientul trebuie informat din ce este alcatuit acest pret. Trebuie puse la dispozitie extrem de multe informatii privind provenienta, varsta, data de abatorizare etc. Nu in ultimul rand, suntem nevoiti sa insiram toata povestea in magazinul online.“
Este extrem de importanta cooperarea dintre magazinul online Magento si sistemul ERP: doua lumi software, interconectate prin Data Warehouse si DataTrade. Aceasta conexiune ia in calcul nu doar intretinerea pretului, ci si toate aspectele relevante in domeniu, precum greutate, data de valabilitate si marimi de lot. Prin comunicatia modulelor ERP cu magazinul online, in momentul plasarii unei comenzi se verifica automat disponibilitatea articolelor, tinand cont de timpii de livrare. Astfel, picking-ul poate incepe imediat dupa receptionarea comenzii.
„In acest mod asiguram un timp de reactie ultrarapid si, nu in ultimul rand, un grad de satisfactie a clientului extrem de ridicat“, sustine Wolfgang Otto. In curand, inscrierea comenzilor va avea loc direct in ERP, nu in magazinul online, cum este acum.
Sunt disponibile toate datele
Strategia corecta, metoda de comercializare complet noua si tehnologiile ultramoderne – aceasta este combinatia de succes pentru OTTO GOURMET. Michael se ocupa de partea tehnica, Stephan este strategul, iar Wolfgang asigura de livrarea produselor. Nu mai putem concepe o afacere de succes fara un sistem ERP, declara Wolfgang Otto.
„Pentru ca, printre altele, raspund de partea de achizitii, sunt conectat zilnic la sistem, chiar si atunci cand sunt pe teren. Spre exemplu, pentru a accesa datele de care am nevoie pentru vanzare sau planificarea necesarului. Sunt afisate toate informatiile necesare, asadar sistemul poate fi folosit si ca instrument de analiza. Sunt mai mult decat fericit.“
Componentele solutiei implementate
ERP cu aprovizionare, depozit, transare, trasabilitate, desfacere, EDI, BI, Data Warehouse, picking.
Beneficii principale pentru client
- Sistemul ERP coordoneaza intregul flux de marfa, de la inspectiile de calitate pana la transferul EDI pentru aprovizionarea retailerilor
- Trasabilitate fara lacune a tuturor produselor
- Integrarea sistemului ERP si a magazi nului online asigura calitate informationala de top pentru toate per soa nele implicate
- Disponibilitatea datelor asigura baze decizionale optime pentru conducerea societatii
#Forwardtogether
Precursori, inovatori si oameni de actiune. Transformarea digitala este impulsionata de catre factori de decizie care doresc sa isi optimizeze, digitalizeze si automatizeze afacerea. Echipa CSB ofera suportul in acest sens. Caile sunt diferite. Directia, insa, este aceeasi. Wolfgang Otto este unul dintre acesti precursori. Puteti citi povestea de succes a acestuia si in sectiunea multimedia de pe site-ul CSB. Descoperiti si alte story-uri interesante pe csb.com/stories, sectiunea #Forwardtogether.
Date contact CSB-System Romania SRL
Tel.: +40-368-446235 / Fax: +40-368-446236 / office@csb-system.ro / www.csb.com
Noua unitate de productie si noul centru logistic din Rheinstetten au insemnat pentru EDEKA S&uum...
De aceea, primul pas catre o instalatie eficienta este contractarea unui consultant profesionist ...
De la inceputul anilor 90’, fondatorul FIX PRO, Nesti Tarusha, s-a concentrat pe distributi...