CONIFLOR, investitie in utilaje pentru cresterea volumului de productie
Joi, 07 Mai 2020
Joi, 07 Mai 2020
A fost deschisa in urma cu 26 de ani, iar azi distribuie produse in sase judete din zona Ardealului. “Bunatati de Gurghiu. Gustul de la tara.” Este sloganul cu care CONIFLOR isi indeamna clientii sa cumpere “produse taranesti din carne de calitate superioara, de la poalele Muntilor Gurghiu”.
“Este o afacere de familie, eu impreuna cu tatal meu am pus-o pe picioare. Tatal meu a lucrat 25 de ani in domeniul carnii, la abatorul de pasari de la Reghin. In abator era si o sectie de carmangerie, care facea produse din pasare: salamuri, crenvursti, cateva produse, nu multe. Asta pe vremea lui Ceausescu. Tata cunostea tehnologia si asa ne-a venit ideea sa mergem pe partea asta de carne. Am luat imprumut de la o societate de finantare 80.000 de dolari si cu banii aceia am construit fabrica. Asa a pornit totul, iar azi am ajuns unde ne vedeti”, povesteste Nicolae Costea, administratorul afacerii.
Adica la 20 de tone de preparate pe zi si o gama de peste 100 de produse, dintre cele mai diverse, de la fiert-afumate, crud-uscate, pana la produse congelate si chiar produse vegetale.
In fabrica am ajuns intr-o zi in care nu se lucra. Angajatii erau liberi, se facuse igienizare si totul stralucea efectiv. Mirosea insa a fum de rumegus, cel cu care sunt conservate multe dintre preparatele de la CONIFLOR.
“In prima faza am avut si abator si fabrica, dar in 2007, cand ne pregateam sa intram in Uniunea Europeana, trebuia sa respectam anumite standarde si deja abatorul nu mai corespundea. A trebuit sa modificam. Costurile erau prea mari si atunci am renuntat la abatorizare si am marit capacitatea fabricii la 10 tone pe 8 ore. Acum am marit-o cam la 20 de tone de preparate pe zi. Mergem pe toate tipurile de carne: pasare, porc, vita, curcan, oaie”, ne spune Nicolae Costea.
Materia prima o achizitioneaza de la producatori din tara. Asta dupa ce in ultimii ani a lucrat cu marfa din import, insa a realizat, pe de o parte, ca avea de a face cu o carne injectata cu apa, si pe de alta ca gustul nu era deloc acelasi cu cel al carnii proaspete. “Acum lucram cu carne refrigerata 99%. Asa suntem siguri ca azi taie porcul, maine e la mine. E carne proaspata si atat. Avem producatori din zona pe care ii cunoastem, lucram cu un abator din Gheorghieni, cu Smithfield, de la Timisoara, mai sunt si cateva abatoare din sudul tarii. Si pot spune ca e mai buna decat carnea din afara. Prospetimea ii da gustul mai bun decat la cea congelata”, dezvaluie administratorul fabricii CONIFLOR.
“Am mers pe calitate de la mediu in sus”
Proprietarii afacerii se mandresc cu gustul produselor de tara pe care reusesc sa il dea preparatelor. Dincolo de carnea de provenienta romaneasca, multe dintre preparate sunt afumate cu lemn de fag, de fapt, cu rumegus de fag curat.
“Toate produsele noastre merg bine. Sunt produse de calitate, cred ca avem doar doua-trei din gama low cost, pentru persoanele care nu isi permit sa cumpere doar produse premium. Noi am mers pe o calitate de la mediu in sus. Distribuim in sase judete din zona Ardealului, cu ajutorul agentilor, cu masini de frig. Am ajuns si prin Moldova putin, pe la Piatra Neamt. Avem in Gurghiu doua magazine, acum am cumparat un spatiu si in Reghin, pentru ca vrem sa ne facem incet, incet magazine proprii. In supermarketuri e greu de intrat, dar vom reusi”, spune Nicolae Costea.
Printre produsele CONIFLOR care merg foarte bine sunt si cele pentru grill, gata pregatite, condimentate, care se vand in caserole. “Merg excelent in special vara, cand iese lumea la gratare, la cabanele de prin zona. Iarna, primavara carnea fresh nu prea se vinde bine, insa cand se incalzeste afara incep sa creasca vanzarile”, mai spune managerul fabricii din Gurghiu.
Despre investitiile care au fost facute in ultima perioada puteti afla din cea mai recenta editie a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.
Boala a fost depistata in orasul Velingrad, regiunea Pazardjik, fiind identificata in cinci unita...
"Fara doar si poate, produsele vor fi la preturi normale, nu se anticipeaza cresteri semnificativ...
Aceste criterii sunt si cele care au stat la baza desemnarii brandului Fragedo, drept „Nr. ...