Auchan vrea sa renunte la casele de marcat clasice si sa creeze un parcurs 100% self check-out
Luni, 27 Februarie 2023

Luni, 27 Februarie 2023
Datorita noului sistem de case, clientii beneficiaza de un timp redus de asteptare la casele de marcat, toate acestea fiind permanent deschise. De altfel, toti angajatii din zona caselor de marcat evolueaza spre o noua meserie, cea de consilier, noul lor rol fiind acela de a acorda consultanta si suport clientilor.
Noua solutie de case propune o abordare flexibila, fiind formata din case self service potrivite atat pentru un numar redus de produse, cat si pentru cumparaturi mai voluminoase, fiind destinata pentru a evita formarea de cozi si pentru a reduce timpul de astepare la case. In functie de dimensiunea magazinului, intre 16-50 de case rapide self check-out functioneaza permanent in fiecare unitate. Casele rapide self check-out sunt intuitive si usor de utilizat, iar intregul proces de scanare a cumparaturilor poate fi realizat in mod individual de catre client sau cu ajutorul consilierilor de case, acestia fiind permanent disponibili pentru a oferi suportul necesar.
Dupa scanarea produselor, clientii pot achita cumparaturile prin orice modalitate de plata: numerar, card bancar, bonuri de masa digitalizate, etc. De asemenea, noul sistem de case permite scanarea facila si a cardului de fidelitate MyCLUB Auchan, oferind membrilor numeroase avantaje.
„Proiectul de modernizare a caselor de marcat este natural in contextul social aflat in continua schimbare si reprezinta raspunsul nostru la nevoile clientilor si angajatilor, dar si un nou pas in transformarea digitala a companiei noastre. Ascultand nevoile clientilor si angajatilor, am reusit sa implementam o solutie care asigura modernitate, pastrand parcursul asistat de catre colegii nostri, si care contribuie la dezvoltarea profesionala a acestora”, a declarat Gabriela Gealapu, Manager National Case.
In prezent, 12 dintre magazinele Auchan (hipermarketuri, supermarketuri si magazine de proximitate MyAuchan) din Bucuresti, Cluj, Constanta, Brasov, Iasi si Timisoara sunt deja echipate cu noul sistem de case, urmand ca pana in 2025 acesta sa fie disponibil in toate unitatile retelei.
„Evolutia numarului de case self check-out este dovada dinamicii pietei si raspunsul nostru la exigentele de azi ale clientilor. Astfel, acestia vor putea beneficia de un parcurs independent in magazin, accesibil, rapid si simplu, de o solutie adaptata nevoilor lor, cu acceptarea tuturor modalitatilor de plata si colegi care ajuta in cazul in care este nevoie de asistenta pentru scanarea produselor. De asemenea, cu noile case de marcat clientii vor avea acces cu usurinta si la beneficiile programului de fidelitate MyCLUB Auchan, precum si la informatii privind campaniile derulate in magazine”, a declarat Tiberiu Danetiu, Director Marketing Auchan Retail Romania.
Casierii evolueaza spre o noua meserie, cea de consilier clienti case
Unul dintre cele mai importante aspecte in procesul de schimbare a parcursului de case il reprezinta transformarea si evolutia meseriei de casier, spre o profesie mult mai atractiva si dinamica. Astfel, compania investeste in ample procese de formari pentru personalul din acest departament, in urma carora acestia vor dezvolta competentele de comunicare si relationare necesare pentru a acorda consultanta si suport clientilor.
„Pentru colegii casieri, ceea ce se schimba este modul in care relationeaza cu clientul. De la o meserie tehnica, evoluam catre o meserie care se bazeaza pe comunicare. Practic, trecem de la o abordare tranzactionala la una relationala, pentru ca meseria colegilor nostri din zona caselor de marcat devine una de suport, comunicare si acompaniere a clientilor”, a declarat Ioana Tosa, Director Regional Nord.
Potrivit companiei, peste 60% din incasarile cumparturilor se realizeaza la casele rapide self check-out, acest comportament fiind accentuat cu precadere in ultimii doi ani. De asemenea, mai multe magazine din retea inregistreaza deja o utilizare exclusiva doar a caselor in care scanarea si plata produselor se fac in regim self check-out.
De asemenea, in continuarea proceselor de digitalizare, pentru o experienta si mai rapida, clientii vor putea utiliza si Scan&Go, serviciul de self-scan disponibil prin aplicatia Auchan App. Prin Scan&Go, membrii MyCLUB Auchan isi vor putea folosi propriile smartphone-uri pentru a-si scana singuri orice produs din magazin pe masura ce le adauga in cosul de cumparaturi, reducand astfel si mai mult timpul petrecut la casa de marcat.
„Suntem aproape de clienții noștri și înțelegem nevoia lor de a avea prețuri stabil...
FAO publică lunar propriul său Food Price Index, care măsoară modificările de preţuri înreg...
Ritmul de creştere a încetinit în 2024 comparativ cu 2023 (11,1% faţă de 2022), dar s...