Auchan analizeaza o noua oferta de preluare a rivalului Carrefour

Auchan analizeaza o noua oferta de preluare a rivalului Carrefour


Grupul francez de distributie Auchan analizeaza posibilitatea de a lansa o noua oferta de preluare a rivalului Carrefour SA, au declarat pentru Bloomberg doua surse din apropierea acestui dosar.

Potrivit acestora, Auchan ar fi reluat demersurile pentru o eventuala tranzactie cu Carrefour, dupa ce negocierile anterioare au esuat in toamna anului trecut. In acest sens, Auchan a purtat discutii cu mai multe firme de private equity cu privire la o posibila alianta in vederea unei oferte. Sursele au subliniat insa ca discutiile sunt in derulare si nu exista nicio certitudine ca va fi lansata o oferta.

 

Actiunile Carrefour au crescut miercuri pentru a opta sedinta consecutiv, acesta fiind cea mai indelungata perioada de crestere inregistrata de titlurile Carrefour in ultimii patru ani. Actiunile Carrefour s-au apreciat cu pana la 6,6%, ceea ce confera companiei o valoare de piata de aproximativ 13,5 miliarde de euro.

 

O eventuala combinare cu Carrefour ar permite familei Mulliez care a infiintat Auchan sa dea nastere celui mai mare grup de distributie din Franta si sa isi consolideze pozitia in fata rivalilor cu preturi reduse din Germania. Insa orice tranzactie va avea nevoie de sprijinul actionarilor principali de la Carrefour, familia Moulin si magnatul brazilian Abilio Diniz.

 

La inceputul anului trecut au fost abandonate discutiile privind preluarea Carrefour de catre retailerul canadian Alimentation Couche-Tard Inc., din cauza opozitiei Guvernului francez. Ulterior, in luna octombrie a anului trecut, Auchan a incercat sa preia Carrefour la un pret de 21 de euro pe actiune sau 16,6 miliarde de euro in total dar pana la urma discutiile s-au oprit din cauza neintelegerilor cu privire la pret si structura tranzactiei.

 

Piata franceza de distributie de alimente este pregatita pentru o consolidare avand in vedere competitia acerba a unor retaileri precum Aldi si Lidl. Firma de cercetare de piata Kantar sustine ca lider de piata este Leclerc SA, cu o cota de 22,7%, urmat de Carrefour cu o 19,4% in timp ce Auchan este abia pe locul cinci cu o cota de 9,2%.

 

Pe langa concurenta venita din partea rivalilor low-cost, distribuitorii francezi de alimente se confrunta si cu nevoia de a-si extinde operatiunile de e-commerce. Directorul general de la Carrefour, Alexandre Bompard, a prezentat in luna noiembrie un plan care prevede investitii de trei miliarde de euro in operatiunile digitale pe parcursul urmatorilor patru ani.

 

In paralel, Auchan sufera de pe urma expunerii sale pe marile hypermarketuri, magazine mari care vand toate tipurile de produse si in majoritatea cazurilor sunt amplasate la marginea oraselor din nordul Frantei, o regiune care se confrunta cu dificultati economice, potrivit lui Clement Genelot, analist la firma Bryan Garnier. Acesta considera ca magazinele de tip hypermarket si-au pierdut atractivitatea in randul consumatorilor.

 

"Familia Mulliez nu poate restructura Auchan prin forte proprii. De aceea nu are alta alegere decat o tranzactie de tip fuziune& achizitie cu Carrefour", sustine Genelot.

 

Insa, o tranzactie care sa implice doua dintre cele mai mari grupuri franceze de distributie ar veni intr-un moment delicat, avand in vedere ca mai sunt doar patru luni pana la alegerile prezidentiale. O combinatie intre Auchan si Carrefour ar putea conduce la restructurari de efective si ar avea nevoie de aprobarea autoritatilor de reglementare a competitiei.

 

Pe piata locala, Auchan Romania are in portofoliu 33 de hipermarketuri Auchan, o retea de 106 magazine de proximitate MyAuchan, dintre care 92 in statiile Petrom, si cinci supermarketuri Auchan. Cu peste 280.000 mp suprafata neta de vanzare, o cifra de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de euro, Auchan propune celor circa 5 milioane de locuitori din orasele in care sunt prezente magazinele sale un comert modern si de calitate.

 

La randul sau, Carrefour a deschis in luna decembrie doua hipermarketuri si a incheiat anul 2021 cu 43 de magazine in acest format pe piata din Romania. Carrefour a realizat o cifra de afaceri de 78,609 miliarde de euro in 2020, in crestere cu 7,8% in termeni comparabili fata de 2019. La finele anului trecut, grupul Carrefour avea un numar total de 13.048 magazine, dintre care 369 in Romania.



Poti fi interesat si de