Agricola, Artesana si Drag de Romania sunt castigatorii premiilor pentru tranzitie alimentara acordate de Carrefour

Agricola, Artesana si Drag de Romania sunt castigatorii premiilor pentru tranzitie alimentara acordate de Carrefour


Ceremonia de decernare a Premiilor Internationale pentru Tranzitie Alimentara (IFTA), care a avut loc in luna martie, la Paris, a desemnat cele mai responsabile branduri in materie de Responsabilitate Sociala Corporativa, votate de catre 250.000 de clienti Carrefour din sapte tari membre ale Grupului.

In urma voturilor clientilor, brandurile din Romania premiate in cadrul Galei sunt:

➔      Agricola: Bravo, Bravito Piept de pui. Juriul a acordat sapte premii la categoria „Mari companii locale,” la care marele castigator a fost Romania cu brandul Agricola. Produsul castigator din gama Bravo provine de la pasari crescute natural si hranite sanatos, fara antibiotice.

➔      Artesana: Lapte proaspat de vaca. O noutate incepand cu cea de-a 3-a editie a premiilor IFTA a reprezentat-o categoria creata pentru a recompensa companiile mici si mijlocii locale. Printre furnizorii de marca nationala premiati se numara si Artesana, cel mai apreciat producator din competitie, cu un produs clasic: laptele de vaca.

➔      Marca proprie Carrefour, Drag de Romania: Iaurtul de altadata. Produsul traditional, foarte apreciat de clienti, integreaza atribute cheie ale conceptului de tranzitie alimentara, fiind, de asemenea, apreciat si pentru ambalajul sustenabil din sticla, cu un aspect in stil retro.

 

„Produsele romanesti reprezinta un pilon strategic de diferentiere si competitivitate pentru Carrefour Romania, pe care le promovam prin diverse actiuni: de la campanii de brand sau promotionale, menite sa sustina puterea de cumparare, la targuri de producatori locali sau chiar competitii internationale, cu scopul de a face cunoscuta calitatea produselor romanesti unui public cat mai larg. Nu este de mirare ca produsele locale castigatoare, implicit marca proprie Carrefour, 100% romaneasca, au intrat in lumina reflectoarelor. Portofoliul nostru de produse private label realizate cu peste 260 de producatori romani include o varietate de articole valoroase pentru patrimoniul culinar romanesc si nu numai. Vom continua sa sprijinim prin orice demers producatorii locali si gustul autentic al produselor fabricate in Romania, ca parte a misiunii noastre Act for Food si in scopul tranzitiei alimentare pentru toti,” a declarat Alina Horgea, Director Marci Proprii si Tranzitie Alimentara, Carrefour Romania.

 

In perioada 20 noiembrie – 3 decembrie 2023, clientii Carrefour au fost invitati sa voteze, prin intermediul unei platforme dedicate, produsele pe care le considera cele mai emblematice pentru „Tranzitia Alimentara pentru toti”. In timpul acestei prime etape de votare, competitia a inregistrat 210 produse inscrise si peste 250.000 de voturi. Un juriu extern, format din experti internationali*, s-a reunit pe data de 19 martie la Paris, pentru a selecta furnizorii castigatori ai premiilor.

 

Produsele participante, inscrise in urma apelului de proiecte lansat de Carrefour in randul furnizorilor sai parteneri, au fost selectate in baza angajamentului lor fata de cele sase teme cheie ale tranzitiei alimentare: sanatate si nutritie imbunatatita, ambalare responsabila, agricultura sustenabila si ecologica, comunicare responsabila, produse durabile certificate, diversitate si incluziune.

 

Prin intermediul acestui concurs desfasurat la nivel international, Carrefour a mobilizat peste 150 de parteneri, in cadrul misiunii sale de a fi lider in tranzitia alimentara pentru toti. Acest angajament, care se afla in centrul strategiei Grupului, se bazeaza pe o ambitie colectiva, pe termen lung, de a oferi o gama de produse mai sanatoase si mai durabile, de a proteja clima, atingand neutralitatea in materie de carbon pana in 2050, de a proteja biodiversitatea, prin combaterea defrisarilor si de a reduce deseurile, prin reciclarea ambalajelor.

 

*Membrii Juriului International:

Franta: Mathilde Heroin - Membru al Clubului Consumatorilor Angajati; Spania: Aitor Sanchez - Dietetician-Nutritionist; Romania: Diana Stafie - Fondatoare Future Station; Belgia: Nathalie Bekx - Fondatoare Lab Trendhuis; Italia: Francesca Zecca - Vicepresedinte al unei reviste specializate in comertul cu amanuntul; Argentina: Narda Lepes - Activist culinar si bucatar la Narda Comedor.



Poti fi interesat si de