Afaceri infloritoare pe timp de criza. FAN Courier: Expeditiile cu masini frigorifice merg foarte bine

Afaceri infloritoare pe timp de criza. FAN Courier: Expeditiile cu masini frigorifice merg foarte bine


In timp ce sute de business-uri din diferite sectoare de activitate se prabusesc din cauza crizei de coronavirus, firmele care livreaza colete au mult de munca in aceasta perioada.

Odata cu cresterea numarului de persoane care stau acasa pentru a preveni raspandirea noului virus, FAN Courier, liderul pietei de curierat din Romania, a inregistrat o crestere cu 15% a livrarilor de pachete ca urmare a intensificarii cumparaturilor online.

 

“Activitatea FAN Courier nu este afectata de pandemia de coronavirus. Expeditiile cu masini frigorifice de la retaileri merg foarte bine, chiar au crescut volumele. Multe persoane stau acum acasa asa ca au inceput sa comande mai mult. Avem 24 de masini pentru a livra in Bucuresti si urmeaza sa achizitionam alte autovehicule. Volumele au crescut la cumparaturile online cu 15%, dar per total livrarile de colete au scazut foarte putin comparativ cu anul trecut, dar este o scadere insignifianta”, ne-a declarat Felix Patrascanu, CEO FAN Courier.

 

Potrivit acestuia, curierii din cadrul companiei au un job ingrat in aceasta perioada, pentru ca ei intra in contact cu foarte multe persoane, si au fricile lor, dar sunt pregatiti cu masti, manusi, dezinfectant, masinile sunt igienizate in fiecare zi, la plecarea in cursa. Cofondatorul FAN Courier ii sfatuieste pe clienti sa plateasca online ca sa limiteze riscul de infectare cu coronavirus.

 

“Singura noastra problema este cu plata cash. Noi vrem sa avem cat mai multe plati cu cardul, online, curierii sa poata livra fara a mai avea contact cu clientii finali, iar platile sa fie facute direct pe site-ul magazinului. Este foarte important acest proiect la care lucram deja de foarte mult timp”, a adaugat Felix Patrascanu.

 

In lupta cu coronavirusul, una dintre masurile pe care compania le-a aplicat a presupus un plan de reorganizare in sediile FAN Courier din Bucuresti. Angajatii din fiecare departament au fost impartiti pe grupuri in cladiri diferite, astfel incat daca apare un caz de coronavirus sa nu fie afectat un departament intreg. Mai sunt masurile de igiena pe care trebuie sa le respectam cu totii, asigurarea de masti, manusi, dezinfectant, decalarea programului de lucru, asigurarea transportului cu autocarele proprii.

 

Cofondatorul FAN Courier spune ca momentan nu se poate plange de lipsa de personal sau de activitate, in conditiile in care ecommerce-ul este pe un trend ascendent.

 

“HoReCa are probleme foarte mari. Sunt analize care prevad scaderi ale cifrelor de afaceri cu 50%, 20.000 de oameni vor fi disponibilizati, sunt business-uri carora le-au scazut cifra de afaceri cu 95%, cum ar fi rent-a-car, catering pentru cursele aeriene, aeroporturile. Cresc in continuare afacerile de livrare la domiciliu, cateringul, unele restaurante pot face si livrari. Se cauta solutii pentru a tine business-urile pe linia de plutire. Nu putem avea o previziune pentru urmatoarea perioada. Din discutiile cu medicii si alti specialisti, este posibil ca aceasta criza sa se prelungeasca pana in octombrie. Pe noi nu asta ne ingrijoreaza atat de tare, ci mai ales ce va urma dupa perioada asta. Sunt convins ca vom intra in recesiune, imi e teama sa nu fie chiar criza economica”, ne-a mai spus Felix Patrascanu.

 

FAN Courier deserveste cei peste 50.000 de clienti, majoritatea persoane juridice, cu ajutorul unei echipe formate din peste 6.850 de colaboratori si a unei flote auto de peste 4.200 de autovehicule.



Poti fi interesat si de