ANPC: Firmele trebuie sa informeze cand continua sa vanda produse promotionale
Luni, 02 Septembrie 2019

Luni, 02 Septembrie 2019
"Practica de control a ANPC-ului, care a stat la baza propunerii de ordin, a evidentiat caracterul repetitiv al unora dintre practicile comerciale inselatoare ale operatorilor economici, in sensul in care acestia nu informeaza consumatorii in mod corect, complet si precis asupra produselor/serviciilor oferite in cadrul campaniilor promotionale derulate, consumatorii fiind astfel dusi in eroare", se mentioneaza intr-un comunicat al Autoritatii.
Ordinul va obliga operatorii economici care detin stocuri de produse din campaniile promotionale/vanzarile cu prime si care contin pe etichete informatii cu privire la aceste campanii, sa solicite acordul ANPC in vederea continuarii comercializarii acestor produse. Dupa obtinerea acordului in conditiile stabilite prin ordin, produsele vizate vor putea fi comercializate doar insotite de o placheta eliberata de ANPC care atesta existenta acordului.
Este important de subliniat faptul ca in perioada prelungirii comercializarii produselor care au facut obiectul campaniilor promotionale/vanzarilor cu prime, consumatorii vor beneficia in continuare de premii, operatorii economici avand obligatia de a le suplimenta pe perioada prelungirii campaniei.
"Nu de putine ori am fost nevoiti sa intrerupem campaniile pascale chiar de Craciun, pentru a nu-l lasa pe Iepuras sa il intalneasca pe Mos Craciun. Acest ordin se inscrie intr-o perspectiva manageriala noua a Autoritatii, avandu-l pe consumatorul roman in centrul actiunilor sale, astfel incat interesele economice ale acestuia sa fie protejate, iar dezechilibrele existente pe piata sa fie remediate. Ordinul va asigura o mai buna informare a consumatorilor in ceea ce priveste campaniile promotionale si va elimina practicile comerciale inselatoare care apar in acest context", a declarat Horia-Miron Constantinescu, presedinte al ANPC.
Conform INS, care are la bază datele Eurostat, România era în 2024 cel mai ieftin sta...
Pe baza datelor din ancheta de conjunctură, managerii din industria prelucrătoare anticipează&nbs...
De la intrarea pe piata romaneasca, Froo a deschis un magazin la fiecare trei zile, avand acum lo...