ANPC: Firmele trebuie sa informeze cand continua sa vanda produse promotionale
Luni, 02 Septembrie 2019

Luni, 02 Septembrie 2019
"Practica de control a ANPC-ului, care a stat la baza propunerii de ordin, a evidentiat caracterul repetitiv al unora dintre practicile comerciale inselatoare ale operatorilor economici, in sensul in care acestia nu informeaza consumatorii in mod corect, complet si precis asupra produselor/serviciilor oferite in cadrul campaniilor promotionale derulate, consumatorii fiind astfel dusi in eroare", se mentioneaza intr-un comunicat al Autoritatii.
Ordinul va obliga operatorii economici care detin stocuri de produse din campaniile promotionale/vanzarile cu prime si care contin pe etichete informatii cu privire la aceste campanii, sa solicite acordul ANPC in vederea continuarii comercializarii acestor produse. Dupa obtinerea acordului in conditiile stabilite prin ordin, produsele vizate vor putea fi comercializate doar insotite de o placheta eliberata de ANPC care atesta existenta acordului.
Este important de subliniat faptul ca in perioada prelungirii comercializarii produselor care au facut obiectul campaniilor promotionale/vanzarilor cu prime, consumatorii vor beneficia in continuare de premii, operatorii economici avand obligatia de a le suplimenta pe perioada prelungirii campaniei.
"Nu de putine ori am fost nevoiti sa intrerupem campaniile pascale chiar de Craciun, pentru a nu-l lasa pe Iepuras sa il intalneasca pe Mos Craciun. Acest ordin se inscrie intr-o perspectiva manageriala noua a Autoritatii, avandu-l pe consumatorul roman in centrul actiunilor sale, astfel incat interesele economice ale acestuia sa fie protejate, iar dezechilibrele existente pe piata sa fie remediate. Ordinul va asigura o mai buna informare a consumatorilor in ceea ce priveste campaniile promotionale si va elimina practicile comerciale inselatoare care apar in acest context", a declarat Horia-Miron Constantinescu, presedinte al ANPC.
Sub sloganul „Jos cu preturile!”, magazinele ATAC propun preturi mici la scara genera...
Compania a inregistrat progrese importante in aceasta directie, iar astazi:- 87% dintre furnizori...
Cel mai mare retailer alimentar european anuntase recent ca va continua sa mentina preturile scaz...