AMRCR: Vanzarile din comertul alimentar vor scadea din cauza activitatii economice reduse
Vineri, 15 Mai 2020
Vineri, 15 Mai 2020
"Cauza principala acum a scaderii vanzarilor (in comertul alimentar, n.r.) este pentru ca oamenii au stat si stau acasa. Au facut cumparaturi de stocare in perioada de inceput, chiar supra-stocare, deplasarea a fost limitata, iar cetatenii restrictionati sa faca cumparaturile doar din proximitate au cumparat doar ceea ce aveau nevoie, strictul necesar, si in plus evident ca putem identifica si o precautie in consum. Dar principala cauza in aceasta perioada, din ceea ce am vazut noi, este data de limitarile de circulatie. Vorbim deci de o schimbare de comportament conjucturala, temporara, generata de niste factori contextuali, de restrictie. Nu e vorba de gama de produse sau de cresteri de preturi. Orice analiza in prezent este prematura pentru a evalua cauzele structurale. Vom vedea in urmatoarele luni, perioada in care vom analiza si evolutia puterii de cumparare a populatiei. Impactul reducerii activitatii in diverse sectoare ale economiei nationale, daca va continua, de acum va incepe sa se vada in retail-ul alimentar. De aceea Romania trebuie sa se mobilizeze si sa relanseze rapid economia", a afirmat Tiberiu Danetiu.
Pe de alta parte, reprezentantul Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania a apreciat ca stimularea asocierii intre micii producatori agricoli va facilita acestora vanzarea marfii catre marile retele comerciale.
"Romania este una dintre tarile europene cu cel mai ridicat potential in sectorul agricol. Avem a sasea cea mai mare suprafata agricola din UE. E important de spus lucrul acesta. S-au facut progrese notabile in ultimii cel putin 10 ani in zona agriculturii, dar am ramas cu o agricultura fragmentata, cu o forta de munca din ce in ce mai putina, slab capitalizata si cu putina tehnologie moderna. Acest lucru se manifesta intr-un randament inca scazut al productiei agricole si pe de alta parte in dificultatea de a construi circuite de la productie la vanzare. Si atunci stimularea asocierii este o premiza, o obligatie, astfel incat micii producatori sa puna in comun suprafete, forta de munca si echipamente, sa lucreze intr-un mod planificat care sa permita atingerea acestei productivitati si bineinteles retailerii sa poata sa preia, de o maniera permanenta, constanta, la un anumit nivel de calitate, chiar si productia celor mai mici", a adaugat Tiberiu Danetiu.
2024 Holiday Shopping Report a fost realizat online in septembrie si octombrie 2024, prin interme...
In randul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare crestere a volumul...
„De Black Friday 2024, peste 2,5 milioane de clienti eligibili beneficiaza de solutii de pl...