“Autentic Romanesc”, o noua abordare gastronomica a produselor autohtone

“Autentic Romanesc”, o noua abordare gastronomica a produselor autohtone


TRANSAVIA a lansat, in aceasta toamna, programul “Autentic Romanesc”, care-si propune sa puna in valoare produsele romanesti, creativitatea si dorinta de a inova a unor marci locale de prestigiu.

Care este rolul programului “Autentic Romanesc” si ce activitati cuprinde acesta?

Linda Willy, Director Marketing TRANSAVIA: Programul este o evolutie fireasca din perspectiva tendintei colaborative care este tot mai raspandita global, si prin care organizatiile isi pot pune in valoare expertizele fara sa concureze, ci sa adauge valoare pentru clientii lor.

 

Noi ne-am propus sa oferim inspiratii surprinzatoare clientilor nostri si sa aducem comunitatilor acestor brand-uri noi modalitati de prezentare a produselor. Cream contexte originale, retete si inspiratii gastronomice bazandu-ne pe expertiza unor reputati chefi cu experienta internationala in restaurante cu stele Michelin, vom aduce activari, concursuri si evenimente desenate specific pentru valorizarea acestor sortimentatii combinate.

 

Recrutam parteneri cu portofolii valoroase si care au stiut sa isi construiasca brand-uri puternice, cu reputatie recunoscuta. Abordam companii romanesti care inteleg sa iasa din standardele proprii ale marketing-ului uzual pentru accesarea unor comunitati noi. Care au curaj si imaginatie sa incerce noi modalitati de prezentare a sortimentatiei lor, astfel incat impreuna sa ne potentam atat din punct de vedere al expunerii catre comunitati extinse, cat si al asocierilor moderne si inedite.

 

Cum va propuneti sa dezvoltati proiectul “Autentic Romanesc”?

L.W.: Nu mai este suficient ca reclamele sa fie informative si pe o tonalitate autoritara de tip top-down. Paradigma s-a schimbat, iar acum cel mai important este sa ii oferi clientului un sprijin, o recomandare, un sfat relevant pentru stilul lui de viata, o solutie la o problema, astfel incat sa demonstrezi ca il asculti, ca esti implicat si ca faci parte din viata lui.

 

Deci, in acest context, “autentic” pentru noi reprezinta un demers educativ cu recomandari pentru o nutritie sanatoasa, retete inspirate din tendintele contemporane, usor de preparat, gustoase, accesibilizarea expertizei unor chefi talentati la tine acasa, fara un buget costisitor etc.

 

A crescut interesul romanilor pentru produse romanesti, in ultimii ani?

L.W.: Este momentul sa consolidam vocea marcilor romanesti si sa determinam cresterea favorabilitatii la achizitie. Un recent studiu sindicalizat, sustinut si de TRANSAVIA, a aratat ca, pentru aproape jumatate dintre respondenti, este important ca produsele pe care le cumpara sa fie produse in Romania, iar 44% declara ca, daca ar avea de ales intre doua produse, l-ar alege pe cel romanesc. Studiul a fost realizat de Reveal Marketing in perioada 08-17.08.2022, 1.004 respondenti.

 

Care sunt beneficiile cresterii consumului de produse romanesti?

L.W.: In ceea ce ne priveste, noi am avut o preocupare speciala si majora in a pune pe piata doar produsele de care noi suntem responsabili, pe care noi le-am realizat, de la bob la furculita. Noi nu introducem sub brand-ul nostru absolut nici o cantitate de carne, nici un kilogram de carne care nu este produs de noi, asa cum fac alti producatori, sau alti integratori. Este una din exigentele principale de la TRANSAVIA, deoarece dorim sa garantam ceea ce punem sub ambalaj.

 

Dupa cum declara recent si domnul Ioan Popa, Presedintele TRANSAVIA:

Noi producem cea mai mare cantitate de carne din tara si nu-i usor sa vinzi carnea aceasta daca nu esti onest si cumparatorul nu gaseste sub ambalaj un produs de calitate. Marfa noastra pleaca cel mai rapid de pe raft, acestea sunt informatiile care le avem din piata, si asta nu intamplator, pentru ca oamenii s-au convins ca de fiecare data gasesc acelasi produs, cu aceeasi calitate, acelasi gust si aceeasi consistenta de fiecare data si asta, exact pentru motivul ca absolut fiecare kilogram de carne este produs in fermele noastre si nu este realizat de catre terti, pentru ca in fiecare gospodarie gasesti alte obiceiuri si alte proceduri, tehnologiile sunt respectate sau nu.

 

Cum va ajuta branding-ul in industria in care activati?

L.W.: Antreprenorii locali care au inteles puterea adusa brand-ului lor de investitiile in branding si marketing sunt astazi liderii industriilor in care activeaza, iar TRANSAVIA este un astfel de exemplu, ocupand locul al patrulea in clasamentul celor mai valoroase portofolii de marci publicat de Brand Finance® Romania 50, insumand o valoare cumulata a portofoliului de 81 milioane de euro.

 

Ce modificari observati la comportamentul de consum al romanilor, cand vorbim despre carnea de pasare?

L.W.: Avand in vedere faptul ca Fragedo inregistreaza cele mai mari vanzari la nivel national, putem confirma ca, in Romania, consumatorii prefera carnea de pui de calitate, frageda si savuroasa.

 

Beneficiile pentru care produsele noastre isi merita locul pe mesele familiilor din Romania sunt numeroase, mentionam cateva dintre cele mai importante:

TRANSAVIA, este, inca din 2006, „Furnizor al Casei Regale a Romaniei”. Fragedo, cel mai popular brand din categoria sa, a fost desemnat de Forbes in ultimii ani, #1 Brand for Kids la categoria „Cea mai de incredere marca de carne”.

 

Marca emblema a companiei noastre - Fragedo este primul brand din Romania care, in urma evaluarii Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC) poarta pe spotul TV sigiliul Marca Etica.

 

TRANSAVIA este singurul producator de carne de pasare din Romania care a primit, inca din 2018, certificarea GolbaG.A.P., iar 100% din productia noastra de carne de pasare este certificata BRC (British Retail Consortium).

 

Articol publicat in editia cu numarul 86 a revistei INDUSTRIA CARNII.RO.



Poti fi interesat si de