#covid19 Vanzarile din HoReCa vor scadea cu 50-60% (studiu)
Marti, 17 Martie 2020
Marti, 17 Martie 2020
Hotelurile, transporturile si agentiile de turism raporteaza scaderi masive ale rezervarilor si anulari ale evenimentelor. Odata cu acestea, industria de food-service resimte un impact major.
Astfel, in ultimele doua saptamani a fost inregistrata o scadere de peste 20% a consumului in restaurante in raport cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit estimarilor Hospitality Culture Institute, primul institut independent de cercetare, training si consultanta din Romania care studiaza piata si trendurile din HoReCa.
In mod direct, scaderea inregistrata fost preluata in parte de zona de delivery si take away, iar pe masura ce panica se instaleaza, ritmul de scadere a vanzarilor se intensifica si poate ajunge la 50-60%.
Acest trend de scadere a consumului de mancare gatita si bauturi afecteaza sustenabilitatea business-urilor, preponderent ale celor care au cheltuieli principale chiria si cheltuielile cu personalul. Peste 70% din piata de HoReCa se afla in spatii inchiriate, potrivit studiului mentionat.
"In fata unei asemenea amenintari pentru intreaga industrie de profil, este foarte important sa transmitem un semnal de siguranta si incredere, astfel incat operatorii sa adopte toate masurile posibile de preventie", au declarat reprezentantii Hospitality Culture Institute.
Astfel, masurile pentru igiena angajatilor la locul de munca, controlul lantului de aprovizionare si siguranta spatiilor ar trebui sa fie principalele comunicari ale brandurilor in perioada de criza cauzata de raspandirea COVID-19.
Clientii trebuie asigurati si chiar sa vada efectiv ca persoana care intra in contact direct cu banii nu intra in contact cu mancarea. Si invers. In bucatarii si in vestiare trebuie afisate clar regulile de igiena transmise de catre autoritati.
Sapunul si substantele de dezinfectare nu trebuie sa lipseasca din niciun vestiar, bucatarie sau bar. Mesajele catre angajati trebuie sa fie foarte clare, de a sta acasa daca se simt bolnavi, iar angajatorii trebuie sa sustina un astfel de comportament responsabil. Igienizarea constanta a spatiilor de luat masa si a toaletelor trebuie sa fie prioritara pentru angajatii din industrie.
Controlul lantului de aprovizionare este un aspect de luat in seama pentru restauratori. Cu cat este mai scurt lantul de aprovizionare si cu cat producatorul este mai dedicat respectarii regulilor sanitare, cu atat clientii vor avea incredere mai mare in produsele restaurantelor.
Mare parte din consumul in on-premise (in HoReCa) se poate translata in off-premise (in retail). Oportunitatea segmentelor delivery si take away trebuie maximizate in aceasta perioada pentru a scadea impactul crizei asupra cash flow-ului (flux de lichiditati). Totusi, si aici trebuie adaptate spatiile de take away, evitate cozile si interactiunea cu personalul locatiei, chiar evitata intrarea in restaurant.
Agentii de livrare trebuie echipati corespunzator, manusile si mastile fiind necesare trasmiterii sentimentului de incredere. Pe scurt, de la producatori pana la restauratori, toti actorii trebuie sa transmita mesajul ca mancarea este sigura si sa faca totul pentru acest lucru.
Hospitality Culture Institute reuneste lideri din ospitalitate, profesionisti din diverse industrii, arhitecti, reprezentanti media, antreprenori si manageri. Misiunea Institutului este de a identifica tendinte cu impact economic, social, politic si cultural si de a impartasi know-how si solutii aplicate.
Platforma EuCeMananc va lasa comenzile la usa clientului
Potrivit unui comunicat al platformei EuCeMananc, utilizatorii pot alege ca, in loc ca livratorul sa le inmaneze direct comanda, sa o lase la usa sau intr-un loc specific mentionat de client in aplicatia de utilizator, urmand ca acesta sa o ridice imediat ce este anuntat telefonic de efectuarea livrarii.
In acest sens, reprezentantii platformei online recomanda tuturor clientilor sa utilizeze plata cu cardul, mai ales in aceasta perioada, si sa respecte masurile de preventie recomandate de autoritati.
"Siguranta clientilor nostri se afla pe primul loc si incercam sa limitam pe cat posibil orice interactiune care ar putea favoriza raspandirea virusului. Oamenii au nevoie de mancare in continuare, e o nevoie de baza, iar noi ne straduim sa gasim solutiile potrivite pentru ca mancarea sa ajunga la ei in conditii optime de igiena si siguranta", sustine Mihai Brenda, COO EuCeMananc.
Platforma ofera utilizatorilor din 19 orase posibilitatea sa comande online mancare sapte zile pe saptamana, de la cele 700 de restaurante disponibile in aplicatie si isi propune sa vina constant cu oferte noi pentru clientii sai si sa ofere o diversitate cat mai mare a gamei de preparate.
In septembrie 2019, platforma a cooptat eMag in actionariatul companiei, obiectivul fiind acela de a accelera dezvoltarea afacerii prin cresterea numarului de restaurante aflate pe site si a varietatii de mancare care ajunge la clientii sai.
In urma investitiei, retailerul online eMag a preluat 54% din actiuni, dar o parte dintre antreprenorii fondatori conduc in continuare compania.
EuCeMananc a fost fondata de un grup de antreprenori in urma cu sapte ani, iar serviciile oferite sunt disponibile atat prin aplicatiile Android si iOS, cat si online, pe site-ul cu acelasi nume.
"Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR), in parteneriat cu Primaria Sectorului 4 si...
Boala a fost depistata in orasul Velingrad, regiunea Pazardjik, fiind identificata in cinci unita...
"Fara doar si poate, produsele vor fi la preturi normale, nu se anticipeaza cresteri semnificativ...