#covid19 Masura extrema: soferii de TIR nu vor sta in izolare, ca sa asigure alimentarea cu marfa

#covid19 Masura extrema: soferii de TIR nu vor sta in izolare, ca sa asigure alimentarea cu marfa


Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) solicita Guvernului excluderea soferilor profesionisti care opereaza transporturi rutiere internationale de la masura izolarii pentru 14 zile la domiciliu, pentru evitarea blocarii alimentarii cu marfuri de stricta necesitate, precum alimente sau medicamente, se precizeaza intr-un comunicat.

Solicitarea organizatiei transportatorilor este prima dintr-o lista de sase cereri transmisa autoritatilor, pe care UNTRR le considera esentiale pentru "evitarea blocarii activitatii de transport rutier, principalul element in lantul logistic de aprovizionare al capacitatilor de productie cu materii prime si materiale si al populatiei cu marfuri de stricta necesitate, alimente si medicamente."

 

Astfel, UNTRR solicita ca prima masura "excluderea soferilor profesionisti care opereaza transporturi rutiere internationale de la masura izolarii la domiciliu pentru o perioada de 14 zile aplicata de CNSSU tuturor persoanelor asimptomatice care sosesc in Romania din tarile unde sunt confirmate cel putin 500 de cazuri. (...) Daca masura de izolare la domiciliu pentru o perioada de 14 zile se va aplica si soferilor profesionisti, saptamana urmatoare nu o sa mai avem cu cine sa facem transport rutier in Romania", avertizeaza organizatia transportatorilor rutieri.

 

UNTRR este deschisa la masuri suplimentare de controlare a starii de sanatate a soferilor profesionisti - controlul temperaturii, urmarirea simptomelor, dar acestia sa nu fie trimisi automat in carantina sau in autoizolare, se mentioneaza in comunicat.

 

Organizatia transportatorilor rutieri argumenteaza ca soferii de pe transporturile internationale sunt izolati oricum in cabinele camioanelor prin insasi natura activitatii lor. "In tarile cu peste 500 de cazuri de coronavirus, precum Italia, Spania, Franta, Germania, Belgia sau Austria, camioanele intra si ies fara restrictii, iar soferii nu sunt trimisi in carantina sau in autoizolare. La frontiere se masoara temperatura soferilor, iar la locurile de incarcare/descarcare s-au luat masuri speciale - soferii se dau jos din cabina, se spala pe maini, se dezinfecteaza si apoi preiau documentele. Marfurile sunt incarcate si asigurate de catre expeditori. Italia este al doilea partener comercial al Romaniei, se transporta rutier 2 milioane de tone anual, ceea ce inseamna 277 camioane pe zi. Germania reprezinta principalul partener comercial al Romaniei si totalizeaza 20% din comertul exterior al Romaniei, adica 32,5 miliarde de euro. Toata industria automotive a Romaniei se blocheaza in 7 zile. Totodata, precizam ca soferii de camion stau singuri in cabina, au conditii de odihna in cabina, plata taxelor de drum se face automat, fiind mai izolati decat orice alta categorie sociala", se precizeaza in comunicatul organizatiei transportatorilor.

 

In acest context, UNTRR solicita ca toti soferii profesionisti sa nu fie pusi automat in carantina sau autoizolare, altfel economia Romaniei se va bloca, cu consecinte catastrofale generate de lipsa marfurilor, dar si de inchiderea unitatilor de productie si reducerea considerabila a comertului, ceea ce va produce mai multe victime in timp foarte scurt comparativ cu noul coronavirus in urmatoarele 90 de zile, se mentioneaza in comunicat.

 

Celelalte masuri solicitate de UNTRR sunt: mentinerea transportului rutier de marfa in miscare pentru evitarea unui blocaj economic, care ar agrava impactul COVID-19 in Romania; derogarea temporara de la aplicarea regulilor europene privind timpii de conducere si de odihna pentru soferii profesionisti romani, avand in vedere starea de urgenta din Romania determinate de criza COVID 19; prorogarea termenului de plata a impozitelor si taxelor locale; BNR sa ceara sistemului bancar doar plata dobanzilor la credite si leasing, fara capital; suspendarea platii contributiilor sociale de catre firmele afectate.

 

"UNTRR solicita toate aceste masuri cu caracter urgent pentru evitarea blocarii activitatii de transport rutier, principalul element in lantul logistic de aprovizionare al capacitatilor de productie cu materii prime si materiale si al populatiei cu marfuri de stricta necesitate, alimente si medicamente. Blocarea activitatii de transport rutier va atrage imediat intrarea in colaps a economiei nationale, cu consecinte imediate si catastrofale", atrage atentia UNTRR.

 

Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania este o organizatie profesionala si patronala, neguvernamentala, independenta, apolitica, fondata in 1990, care promoveaza si apara interesele transportatorilor rutieri pe plan intern si international, inregistrand de la infiintare pana in prezent peste 16.000 de firme inscrise - operatori care efectueaza transporturi interne si internationale de marfa si persoane.



Poti fi interesat si de